#1
|
||||
|
||||
remklauwen achter vervangen???
Bij mijn auto heb ik achter Girling 36 remklauwen zitten.
Nou is de auto afgekeurd voor de APK omdat er aan één kant de handrem het niet meer doet. Ik heb geprobeerd de remklauw helemaal uit elkaar te halen om te kijken of reviceren een optie is, maar misschien is nieuwe klauwen toch een betere optie. Kan ik 38mm klauwen zo monteren op de houders van de 36mm klauwen? 38ers zijn nieuw namalijk een heel stuk goedkoper (90,- p/stuk.). Of heeft er iemand anders een beter (goedkoper, maar wel goed!) idee??
__________________
Ik Volkswaag, jij Volkswaagt, wij VOLKSWAGEN |
#2
|
||||
|
||||
Normaal is het toch alleen maar die hendel waar de handrem kabel aan zit? Dat die vast zit. Heb hem toen los gekregen met een rubber hamer, en dan ingespoten met WD40. En hij werkt nu nog.
Heb alleen gelezen in andere topics, dat dit niet op de lange duurt houd. Maar voor mij was het wel de oplossing om door de apk te komen. |
#3
|
||||
|
||||
Kan je zo over zetten geen probleem weet alleen niet of je handremkabels dan nog lang genoeg zijn.
Dacht dat bij de 38-ers de handremkabels onderlangs gaan. En bij 36-ers boven langs of precies andersom |
#4
|
||||
|
||||
Quote:
Die hendel zit gewoon los, alleen doet de handrem dan niks. Zit hem waarschijnlijk in dat palletje wat er Ã*n de remklauw zit. Alleen het demonteren lukt niet, ik krijg het binnenwerk waar de zuiger op geschroefd zit er niet uit. Quote:
Dus het past in ieder geval wel . Handremkabels zijn in het ergste geval natuurlijk ook gewoon vervangbaar. Iemand anders nog ideeën/suggesties??
__________________
Ik Volkswaag, jij Volkswaagt, wij VOLKSWAGEN |
#5
|
||||
|
||||
hallo ..
je kan hefel gewoon gangbaar maken hoor .. dan werkt hij gewoon weer .. goed inspuiten met wd 40 .. en met tang heen en weer bewegen . net zolang dat veer het weer trug duwt, vrgr gooigolf |
#6
|
|||
|
|||
Loshalen van de spindel:borgveer losmaken en dan op de schroefdraad een waterpomptang zetten
Wel goed nijpen dat het zo min mogelijk beschadicht,en dan eruit trekken[dompen] Is het wel wat beschadicht dan bij werken met een vijl Terug zetten alles goed met vasseline insmeren[rubberring] |
#7
|
||||
|
||||
en als die verrekte wd40 niet werkt moet je eens brunox turbo spray gebruiken, daarbij vergeleken is wd40 babyvoeding ;-)
__________________
ga lekker fietsen : brAllez, Studio Peugeot |
#8
|
|||
|
|||
Quote:
zet NOOIT maar dan ook NOOIT zomaar een tang op schroefdraad. Draai er dan op z'n minst 2 moeren op... Achter remklauw kun je prima reviseren, heb ik ook bijn m'n gti gedaan. Staan geloof ik nog foto's van in het topic!
__________________
Project rotte Golf: Golf 2 GTI 8V |
#9
|
|||
|
|||
Ik heb nog een goed setje liggen voor 50 euro
Girling 38 zijn dat. Met bijna nieuwe schijven/lagers en remblokken totaal 100 Ik gebruik het namelijk toch niet meer. Mocht je interesse hebben kan je me een pb sturen. Montage uiteraard ook mogelijk. Greetz
__________________
Golf Rallye Golf 8 GTI Caddy 2.0TDI |
#10
|
||||
|
||||
Quote:
Heb ik gedaan, maar geen beweging in te krijgen. Eerst met een waterpomptang en daarna zelfs met een griptang ... Had toch wel gehoopt dat dit de oplossing zou gaan worden, ipv nieuwe/andere kopen. Quote:
Klinkt inderdaad logisch, maar zie maar eens bouten aan te komen met zo'n grote spoed!! Quote:
Ik hou het nog even in gedachten, thanks
__________________
Ik Volkswaag, jij Volkswaagt, wij VOLKSWAGEN |
#11
|
|||
|
|||
Geen probleem
Ik heb ze toch liggen op de plank.
__________________
Golf Rallye Golf 8 GTI Caddy 2.0TDI |
#12
|
||||
|
||||
De spindel is er uit!
Even een foto geleend van Style (bedankt ), maar zover ben ik nu dus ook: Alle onderdelen zien er nog erg goed uit moet ik zeggen, ook het asje. Als ik het nou even met de hand in mekaar zet om te voelen of het asje de spindel naar boven drukt, voel ik hem niet drukken ??? Snapt even nie meer .... Iemand die me verder kan helpen?
__________________
Ik Volkswaag, jij Volkswaagt, wij VOLKSWAGEN Last edited by Abeltje : 15-11-2011 at 14:39. |
#13
|
||||
|
||||
Iemand enige ervaring hiermee?
Omdat alle delen er goed uitzien, en het tòch niet werkte, ben ik niet overtuigd dat het gewoon een kwestie van weer opnieuw in mekaar zetten is.
__________________
Ik Volkswaag, jij Volkswaagt, wij VOLKSWAGEN |
#14
|
||||
|
||||
Iemand?
Niemand??
__________________
Ik Volkswaag, jij Volkswaagt, wij VOLKSWAGEN |
#15
|
|||
|
|||
De hevel[rood op de foto]daar zit een holletje in
Daar komt het stiftje in wat de handrembediend,dit holletje kan te ver zijn uitgesleten Andere hevel is de oplossing.Die is wss ook verroest waar de keerring zit |
#16
|
||||
|
||||
Ik begrijp alle moeite niet...
36-ers zijn niet gemaakt om te reviseren, dit zijn vervang-delen. De 38-er remklauwen zijn reviseerbaar. Dit reviseren is niets anders dan de schacht vuilvrij maken en overal (lees 3 stuks) nieuwe rubberjes, keerringen en stofhoes erop zetten. Denk wel aan het IN-draaien van je zuiger-handremsysteem bij montage. Je stelt ze weer strak door de handrem keer-op-keer te bedienen totdat de zuiger tegen de schijf aandrukt met de remblokken. Dingen als WD40 of werkt miss wel even maar je zult er toch een keer aan moeten geloven..
__________________
| just Herm | my website | | just Herm | facebook page | | just Herm | my flickr Photostream | |