|
|||
|
|||
Ken's 1992 VW vento
Bij deze mijn 3de auto'tje gekocht, een VW vento....
Nooit echt een fan geweest van het model maar deze kans kon ik niet laten liggen. Hij kwam binnen als overname op mijn werk, de vorige eigenaar heeft een nieuwe wagen gekocht. Specs: -1992 VW vento -2.0 GL (jawel GTI blok, 115pk) -Rood -34000km ! Onderhoudsboek is erbij, blanco keuringsbewijs ook -1ste eigenaar |
|
||||
|
||||
Wat zijn je plannen ermee? Even goed poetsen?
|
|
|||
|
|||
ja zoiets, zit al een beetje verder met het project hoor, zal ff nog wat posten
|
|
|||
|
|||
de eerste kuis gehouden:
|
|
|||
|
|||
test polieren op mijn vento:
https://www.youtube.com/watch?v=4Uev4snwCI8 nieuwe pookhoes en pook ook tvolgende besteld: -oliefilter -luchtfilter -brandstoffilter -dichting kleppendeksel -bougies -bougiekabels -delcokap -delcorotor -ruitenwissers voor -waterpomp -motorspoeling -benzine systeem spoeling Moet nog bestellen: -v-riem -multiriem -olie -koelvloeistof remvloeistof is vorig jaar al verandert, en 2 jaar geleden is de distributieriem vervangen (normaal gezien, toch maar controleren). |
|
|||
|
|||
Beginnen met polieren, eerst de wielkasten proper gemaakt en de binnenslagen gekuist. En de wielen eraf gehad om de remmen na te kijken, die zijn allemaal in orde.
polieren: 50/50: done, FG400 (grof): kofferke gekuist: maagdelijke toolkit: |
|
|||
|
|||
Intussen het interieur en de ruiten gekuist. De binnenslagen eens mooi gepoetst
deurpanelen: elektrische spiegels: thermotronic: binnenslagen: |
|
|||
|
|||
new stuff:
-matten -vento gt logo -vw logo achterklep zwart -sleutelhanger :lolz: -handremhoes leder -plaathouder |
|
|||
|
|||
dus, het groot groot onderhoud:
-oliefilter -luchtfilter -brandstoffilter -dichting kleppendeksel -bougies -bougiekabels -delcokap -delcorotor -ruitenwissers voor -waterpomp -motorspoeling -benzine systeem spoeling -v-riem -multiriem -olie -koelvloeistof -ruitensproeiervloeistof getting started: de motor voor: de motor nu: en de matjes: |
|
|||
|
|||
mijn nieuwe spullen zijn toegekomen:
nog 1 licht in Back order, hopelijk komt het nog toe de komende dagen. |
|
|||
|
|||
update time!
ff de pinkers gepolierd, 50/50: daarna ook de baguetten terug gemonteerd en de wielbogen gestoken + soubassement gespoten: |
|
|||
|
|||
de sebrings er eens opgezet, ik denk dat ze erop mogen blijven:
en intussen ook nog de centrale vergrendeling op afstandsbediening gemaakt (ombouw). |
|
||||
|
||||
Sebrings staan goed! Lekker laten zitten.
|
||||
|
||||
Poetsen is jou wel toe te vertrouwen, die motorruimte wat een verschil zeg! Super. Auto lijkt als nieuw
|
|
|||
|
|||
echt super gedaan. wil mijn vento ook nog zo strak maken. super mooie glans ga zo door.
|
|
|||
|
|||
de glans komt nog beter, moet nog fijner polieren en nog wax zetten.
|
|
|||
|
|||
Mooie updates weer. Richtingaanwijzers polijsten geeft vaak een mooi resultaat. Vind het wel zonde dat je er wielbogen op hebt gezet.
|
||||
|
||||
staan lekker de sebrings!
zonde van de wielbogen en zwarte onder dorpels wat een lekker verschil trouwens onder de motorkap erg netjes
Actieve topics: ------------------------- vdWal's Wagenpark Jetta Mk2 Coupe Verkocht: Golf Mk4 R32 Deep Blue Pearl Golf Mk3 Milestone Variantje Golf Mk2 Edition One 16vG60 Luup 16v, Jetta mk5 comfortline, Audi A4 B8 2.0 Sline |
|
||||
|
||||
Vind ook wel zonde van de bogen en dorpels aangezien hij nog goed in de lak stond had het vroeger ook gedaan bij mijn vento en altijd spijt van gehad, nu icm gt dorpels gaat het wel meevallen vind de zwart gespoten dorpels te zwart tov de bogen ofzo ..
|
|||
|
|||
ja wielbogen, you hate it or love it. Ik vind het pakken beter zo.
|