#1
|
||||
|
||||
Schokdempers vervangen Jetta 1
Ik wil graag de schokdempers (voor & achter) van de jetta 1 vervangen en nu heb ik een mooi setje gevonden op ebay.
Alleen als ik de foto zie heb ik geen idee hoe deze moeten worden vervangen. wie kan mij van de nodige informatie voorzien?
__________________
"I Only Support Gay Marriage If Both Chicks are Hot" Last edited by levis : 28-10-2011 at 11:16. |
#2
|
|||
|
|||
Heb je gereedschap om de veren op te spannen --> zo nee dan houd het meteen op.
Bij een golf 2 heb je voor de voorste schokdempers een speciale dop nodig, weet miet of dit bij een jetta 1 ook is ?? Ook zal je de wagen naderhand moeten laten uitlijnen |
#3
|
||||
|
||||
is een standaard plaatje
voor achter passen ze zowiezo niet zoals afgebeeld maar voor voor zijn het losse patronen die je in je huidige voorpoten moet schroeven. |
#4
|
||||
|
||||
Quote:
Uitlijnen is niet nodig maar dan moet je wel de complete naaf losnemen en niet alleen de voorpoot niet moeilijk, krik onder de fusee bout en een klap op de naaf en schiet los onderste fusee van de draagarm zit alleen vast met 1 bout succes. |
#5
|
|||
|
|||
vraagbaak aanschaffen en verenspanners rest lukt met standaard gereedschap.
veerpoten compleet demonteren uit elkaar halen schokbrekers vervangen en weer in elkaar zetten en terug monteren.hoef je niet voor gestudeerd te hebben.veel succces |
#6
|
||||
|
||||
Quote:
Gereedschap is aanwezig uiteraard. uitlijnen hoeft niet, maar is wel must! ik hoef ook niet te weten hoe je schokdempers demonteert/monteert, het gaat me er meer om hoe je zo'n "patroon" uitwisselt.
__________________
"I Only Support Gay Marriage If Both Chicks are Hot" Last edited by levis : 28-10-2011 at 12:10. |
#7
|
|||
|
|||
Op de afbeelding zijn alleen de schokdemper patronen afgebeeld. In de voorpoot zitten verwisselbare patronen zeg maar. Ik weet niet of het voor een verlaging is, maar ik heb net een setje losse dempers (voor 6cm verlaging) van Bolku er onder gezet, 88 eur, incl verzend en top comfort en toch redelijk strak.
Verwisselen is niet lastig, maar veerspanners zijn wel noodzakelijk omdat anders zodra je de bout van je zuigerstang losdraait, de toplager een soort dodelijk projectiel wordt. Voor de rest heb je enkel een grote tang nodig of een soort giga steeksleutel om t patroon uit de poot te krijgen. Uitlijnen is absoluut nodig, anders moet je vreselijk ingewikkeld gaan doen en je halve ophanging losmaken. |
#8
|
||||
|
||||
Quote:
veerspanners zijn niet noodzakelijk krik onder de draagarm, moer van de schokbreker los draaien dan krik langzaam naar beneden. en klaar nieuwe veer en patroon monteren en met de krik weer omhoog krikken en de moer er weer opdraaien , klaar succes |
#9
|
|||
|
|||
Quote:
Dat is inderdaad wel een goeie truc, kende ik niet. Heb je zo voldoende ruimte om alles te verwisselen? Scheelt je in ieder geval wel weer geld uitgeven aan uitlijnen (als is dat maar 20 eu hier in den haag) |
#10
|
|||
|
|||
Quote:
Als je de complete veerpoot los en uit elkaar hebt zie je een grote moer zitten daar gaat de zuigerstang van de insert(schokdemper)doorheen rest zit in veerpoot deze losdraaien dan heb je de losse schokbreker in je hand |
#11
|
||||
|
||||
Wat ik ook wel eens doe is met spanbanden de veervastzetten voordat je de boel losdraaid. Werkt ook prima.
__________________
Golf cabrio mk1 85 Golf cabrio mk1 82 Ducati ss750 01 |
#12
|
||||
|
||||
Heb compleet nieuwe schokdempers besteld, dus geen inserts of what so ever.
Uiteraard ga ik een veerspanner gebruiken, safety first!
__________________
"I Only Support Gay Marriage If Both Chicks are Hot" |
#13
|
||||
|
||||
het vervangen is niet zo moeilijk. Ik zou me wel even nieuwe Top/dom lagers halen als ik jou was dan hoef je daar ook niet meer naar te kijken.
gr Joy
__________________
[1983] Golf 1 4-deurs Automaat Wij komen uit Limburg man, ken je dat niet horen dan? |
#14
|
||||
|
||||
Quote:
Komt goed!
__________________
"I Only Support Gay Marriage If Both Chicks are Hot" |
#15
|
||||
|
||||
Ik zou ook even controleren of er in die compleet nieuwe voorschokdempers van jou geen losse patronen in zitten >>> zo ja, vul de boel even met koelvloeistof of olie om de demper heen, anders kan ie z'n warmte niet kwijt...
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|