Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Luchtgekoeld > Type 1 (kever '49->)
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 17-03-2005, 13:46
Flat 4 Flat 4 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 27
Default Porsche koelingskap past niet......

Hallo.

Ik post niet zo vaak wat op dit forum, maar vind het wel erg leuk om er door heen te lezen. Nu heb ik al veel handige tips gelezen hiero, maar zit nu zelf met een probleem.

Ik ben bezig met de restauratie van een kever uit '69. Hier komt een 1800 Type4 blok in als kloppend hart. Om alles goed te kunnen laten koelen wil ik een porsche koeling gaan plaatsen. deze was ik er net aan het op zetten en zag dat die niet past
Hij zou wel om mijn cilinders heen kunnen maar niet om de koppen heen. die zijn veels te breed.

Motornummer is AP 006073 X

Ik hoop dat jullie mij kunnen vertellen waarom die niet past.

mvg John
Reply With Quote
  #2  
Old 17-03-2005, 14:40
PrutZer's Avatar
PrutZer PrutZer is offline
Forum regular
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 77
Default a short rap on de coolside

Quote:
Originally Posted by Flat 4
Hallo.

Ik post niet zo vaak wat op dit forum, maar vind het wel erg leuk om er door heen te lezen. Nu heb ik al veel handige tips gelezen hiero, maar zit nu zelf met een probleem.

Ik ben bezig met de restauratie van een kever uit '69. Hier komt een 1800 Type4 blok in als kloppend hart. Om alles goed te kunnen laten koelen wil ik een porsche koeling gaan plaatsen. deze was ik er net aan het op zetten en zag dat die niet past
Hij zou wel om mijn cilinders heen kunnen maar niet om de koppen heen. die zijn veels te breed.

Motornummer is AP 006073 X

Ik hoop dat jullie mij kunnen vertellen waarom die niet past.

mvg John


Beste John,

De koelkap die je toont op je ingezonden foto's is uitstekend.......voor een t1-motor met een 911-ventilator!!!!!! Dus, zou ik zeggen, schaf er nu nog een aan voor een t2-4 en je bent helemaal het heertje. M.a.w. je motor is niet veel te breed maar die blauwe koelkap is voor een ander type motor bestemd.
Groetjes en succes,
PrutZer
__________________
ArtZ Unlimited

Last edited by PrutZer : 17-03-2005 at 14:42.
Reply With Quote
  #3  
Old 17-03-2005, 14:41
Waldorf's Avatar
Waldorf Waldorf is offline
Banned
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 830
Default






volgens mij is dit een typ1 kap.

Last edited by Waldorf : 17-03-2005 at 14:43.
Reply With Quote
  #4  
Old 17-03-2005, 14:53
Flat 4 Flat 4 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 27
Default

minder

die vent zij tegen mij dat dit een type4 kap was pasgemaakt voor een type 1.........

als dit echt zo is ga ik nog maar eens langs.
Reply With Quote
  #5  
Old 17-03-2005, 15:09
Waldorf's Avatar
Waldorf Waldorf is offline
Banned
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 830
Default

Kijk maar naar de stand van de bougies. die van een kever(typ1)blok liggen veel meer. bij een typ4 staan ze zowat rechtop.
Reply With Quote
  #6  
Old 17-03-2005, 17:05
PrutZer's Avatar
PrutZer PrutZer is offline
Forum regular
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 77
Default vormvraag

Het is een kwestie van je te buigen over de vorm van de kap. Als je goed kijkt zie je, zoals Waldorf ook reeds constateerde, dat je bougiegaten zijwaarts gepositioneerd zijn en dat daartussen een ruimte is voor je inlaatspruitstuk(ken) Juit deze vorm in die tussenruimte kan nooit bedoeld zijn voor een ander type dan de t1. Dus hierbij alle argumenten die je nodig hebt om deze kap te retourneren.
Groetjes en wederom succes,
PrutZer
__________________
ArtZ Unlimited
Reply With Quote
  #7  
Old 17-03-2005, 17:21
lowghia's Avatar
lowghia lowghia is offline
VW Guru
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 765
Default

dit is mijn koelkap, naar zeggen wel voor een type 4 blok
hij is splinternieuw de gaten voor de bougie's moeten nog geboord worden
kun je even het verschil zien.



Reply With Quote
  #8  
Old 18-03-2005, 23:01
Flat 4 Flat 4 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 27
Default

Juist, dat ziet er een stuk beter uit. Ruilen??

Maar nu ff serieus iemand een type 1 porsche koeling kopen??
Reply With Quote
  #9  
Old 27-03-2005, 18:46
aircooled's Avatar
aircooled aircooled is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 287
Send a message via MSN to aircooled
Default

heb je hem compleet met dynano dan?
en wat moet je ervoor hebben?
je kunt me ook ff een prive bericht sturen!
greeetzzz martijn.
__________________
..:: Check mijn Aircooled Website voor dope sh*t ::..
Reply With Quote
  #10  
Old 27-03-2005, 21:08
de keverfreak's Avatar
de keverfreak de keverfreak is offline
Forum Regular
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 206
Default

Hehe Martijn Zit Gelijk Te Vissen
__________________
rag-topp drivers the best
www.keverfreak.nl

how low can you go??
www.v-v-aircooled.tk
Reply With Quote
  #11  
Old 29-03-2005, 17:52
Flat 4 Flat 4 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 27
Default

Hallo Aircoold

Alles is natuurlijk te koop. en vragen kan geen kwaad. Hij is ook helemaal kompleet, maar eigenlijk wil ik alleen een andere kap hebben.
Voor de kap alleen wil ik graag 150 € hebben. zodat ik ook een andere kan kopen
Alles bij elkaar weet ik niet. ik heb er zelf € 500 voor neergelegd
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 17:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum