|
||||
|
||||
Vragen over het winterstallen-slaapje
Het is inmiddels al weer bijna winter ( wat niet te merken is aan het weer ) en ik was op zoek naar een stalling voor het winterslaapje van mijn Audi GT en ineens bedacht ik mezelf:
Is het niet verstandiger om je auto op bokken te zetten tijdens de stalling om de ophanging en het chassis te ontlasten of maakt het niets uit als de auto er maar een maand of 4 tot 6 staat? Ik zet hem wel op oude velgen met oude banden dus daar gaat het me absoluut niet om. En nog even ter opsomming en graag jullie verdere aanvulling alvorens de auto te stallen: Tank vol gooien Olie verversen Banden goed hard 3.5 ofzo? Raam een klein stukje open Ventilatieroosters open Accu er uit Ik zie verschillende stallingsmogelijkheden... van oude kassen waar de auto in het zand staat tot luxe schuren met dikke betonnen vloeren maar wat is nou het ALLER beste tegen roest. Zo,n oude hooischuur, een kas of nou juist een wat moderner gebouw met een betonvloer? Als jullie voor een leuke prijs ( 100 euro voor een winter ofzo ) nog iets weten in de buurt van gelderland of waar dan ook hoor ik dat graag. Heb al wel 100 advertenties van marktplaats gebeld voor een stalling maar overal willen ze zelf de auto weg zetten of praten ze over een doekje over de auto heen gooien om beschadigingen te voorkomen... dan weet ik wel hoe laat het is |
|
||||
|
||||
Even puur logisch nagedacht zou ik zeggen een goed geventileerde maar droge plek met een vrij constant klimaat.
Een hooischuur met betonnen vloer zou dus prima voldoen. Een kas is vaak te afgesloten en vochtig, maar een modern gebouw met goed ventilatie/isolatie voldoet natuurlijk ook. Het enige nadeel aan de oude hooischuur is dat de temperatuur duidelijk richting het vriespunt kan gaan (zeker als er geen broeiend hooi ligt), maargoed, mijn auto's (3x amerikaan op gas, en toen nog een Kever) hebben afgelopen winter ook prima buiten doorstaan zonder te bevriezen. Zet voor de zekerheid ook een aantal vochtvangers (the Action is your best friend!) in de auto. Helaas kan ik je niet helpen met een stalling.. Heb zelf wel een grote hooischuur achter het huis waar we de auto's opslaan/onderhouden, maar die is voor jouw te ver uit de richting.
|
|||
|
|||
Kijk eens wat het stallen van een carvan kost, en dan wil jij voor 100 euro de auto eigenlijk verwarmt stallen? Denk niet dat je dat gaat redden Als je de auto schoon wegzet is een gewone schuur al wel voldoende lijkt mij? Van te voren alle mogelijke roest bijwerken, en de body even in de wax. De carroserie/wielophanging ed slijt niet van stilstaan of zo hoor, dus op bokken zetten lijkt me niet nodig
|
|
||||
|
||||
Inderdaad voor 100 geef ik je weinig kans. Maar misschien even bij zetten waar je wat zoekt Gelderland is vrij groot.
|
|||
|
|||
weet een perfect plekje voor 120 euro per jaar , maar niet in gelderland ...
Ik heb de jetta op een paar oude wielen weg gezet , goed in de wax en met een hoes er over heen . raam open , en hadrem los . verder niks |
|
||||
|
||||
Heb mijn caddy gestalt voor 100 euro per jaar, inclusief stroom en licht. Weet hier in de buurt nog wel een locatie voor 100 euro per jaar, hier kun je alleen niet zelf in en uit. De eigenaar heeft de sleutel.
Waar ik hem gestalt heb mag je dag en nacht bij. Goede betonvloer en goede ventilatie. Schuur is geheel geisoleert.
|
||||
|
||||
Quote:
Quote:
Kijk wat een mooie berichten Waar zijn jullie locaties ongeveer? Ik heb zojuist zelf iets dicht in de buurt aangeboden gekregen voor 25 euro per maand maar dat is in een kas waarvan de vloer van zand is. Wel is zijn de ramen computer gestuurd dus die gaan automatisch open en dicht maar waar ik dan weer bang voor ben is extreme roestvorming door die *broeikas? Hebben jullie hier tips over of ervaring mee? @ tiefleger: Ik woon in de buurt van Arnhem. En afstanden zijn niet van heel groot belang. Als het maar goed is! En als er stroom is dan zou het HELEMAAL geweldig zijn haha |