|
|||
|
|||
Golf 2 dieselmotor inbouwen ipv. 1.3 benzine
Hallo
Ik ben van plan om een Golf2 1.6 turbodieselmotor uit 1990 in te bouwen in een 1.3 benzine golf 2 uit 1984. Is dit haalbaar? Groeten Fanis |
|
|||
|
|||
ja zeker, ik heb in mijn '85er golf 2 1.6 automaat ook een diesel ingebouwd.
Ik had alleen een kabelboom die al aangepast was op een oud type zekering kast. *edit* stel je zelf ff voor in het daarvoor bestemde topic!
|
||||
|
||||
Quote:
hallo ja hoor is wel toen .. kabelboompje uit diesel golf ..tellerbak en gloeirelai en lopen maar ..verder past alles in je motorruimte succes met je projekt .. |
|
|||
|
|||
Hi
Iemand zei dat ik problemen krijg met de motor steunen. De 1.3 benzine motorblok golf2 ligt anders in de motorruimte. Als ik daarin de 1.6 turbo diesel ga plaatsen zou die niet passen op een of de andere manier. |
|
||||
|
||||
Past gewoon hoor
|
|
||||
|
||||
Als je 2 rechter handen hebt en hier eens tussen de projecten snuffelt kom je al een heel eind
En anders blader je maar eens door dit project heen: http://www.vwclubparkstad.nl/phpbb3...6&t=311&start=0 (vanaf pagina 9 begint de ombouw)
'85 Golf mk2 1.9 TDI PD "mk2 outside / mk4 inside" vwclubparkstad https://www.facebook.com/vwclubparkstad Last edited by ronaroot : 27-10-2011 at 19:35. |
|
||||
|
||||
hallo ..
de steunen van blok zijn wat anders .. subframe is gelijk .. kun je zo je gtd opzetten .stelt weinig voor als je beetje kan sleutelen is dit goed te doen , en anders even speuren .. zijn er genoeg op forum die daar eventuweel wat foto.s van hebben in hun topic vrgr gooigolf |
|
|||
|
|||
volgens mij is alleen de voorste steun anders... ga exact hetzelfde doen binnenkort!
|
|
|||
|
|||
Bedankt jongens
Fanis |
|
|||
|
|||
Quote:
Beste CASSS, Laat me weten aub. hoe je dat doet. Vooral met de kabelboom. Groeten Fanis |
|
||||
|
||||
Quote:
hallo gewoon effe kabelboompje uit golf 2 diesel pakken .. en klaar is het even relai voor het gloeien bijpluggen .. en je hebt geen probleemen .. kabelboompjes zijn er genoeg . vrgr gooigolf |
|
|||
|
|||
Ik snap het!
Dank je CASS |
|
|||
|
|||
Blijft hij dan ook wegenbelastingvrij? Dan is dit wel een mooie manier om goedkoper te rijden
|
|
|||
|
|||
ja volgens mij kan je hem gewoon omkeuren en dan heb je een wegenbelastingvrije diesel dacht ik.
Golf Mk3 GTI 16V (Verkocht)
Golf Mk4 GTI TDI - VVT 165PK 400NM
|
|
||||
|
||||
ja gewoon omkeuren bij rdw ,,
kosten rond de 100 euri en je rijd diesel op kenteken ... |
|
||||
|
||||
Quote:
Meestal is € 50,- voldoende
|
|||
|
|||
Om precies te zijn, 53 eurotjes afgelopen dinsdag. Dit was van een 1.3 benzine naar 1,9tdi.
|
|
||||
|
||||
Quote:
oke .. das lekker goedkoop. moet er binnekort ook heen voor omkeuring tdi .. |