#1
|
||||
|
||||
GTI 16V PL - slechte warme start
Ik heb een startprobleem met mijn Golf 2 GTI 16V met PL-blok.
Met de koude start heb ik geen probleem. Ik zet hem op contact, de brandstofpomp draait 1 a 2 seconden en daarna is het starten en gelijk aanslaan, de motor loopt dan met verhoogd stationair toerental. Als ik na een rit bij warme motor wil starten, krijgt de startmotor de motor amper rond, alsof de accu leeg is. Als de motor dan aanslaat loopt hij meteen mooi rond. De accu is een half jaar oud, en de diverse kabelverbindingen zitten voor zover ik kan zien goed vast. Waar kan ik nog meer naar kijken voor de oplossing van dit probleem? mvg Peter
__________________
Daily: Audi A2 Color Storm Red 2003 Hobby: Vw golf 2 gti 16V 1986 |
#2
|
||||
|
||||
toch een kabel die slecht geworden is en een serieuze weerstand maakt als die warm is.
of de startmotor is eraan. alweer als die te warm wordt. als je he tnog eens voor hebt, steekt eens een startkabel van de + van accu naar de + van de starter en probeer dan de starten. als het dan goed is, dan is je kabel eraan
__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93 http://www.fordcapri.be |
#3
|
||||
|
||||
Ik denk dat ik de oorzaak heb gevonden.
Tijdens het starten worden de overige electrische verbruikers (ventilator/achterruitverwarming/verlichting) niet uitgeschakeld. Op het moment dat ik alles uitschakel gaat de warme start beter, de startmotor krijgt de motor dan wel goed rond en na 2 a 3 slagen slaat de motor wel aan. Het ontlastrelais werkt niet, en de de verbruikers zijn door de vorige eigenaar doorgelust, moet ik nog een keer fixen. Bedankt voor het advies. mvg Peter
__________________
Daily: Audi A2 Color Storm Red 2003 Hobby: Vw golf 2 gti 16V 1986 |
#4
|
||||
|
||||
Probleem komt mij heel bekend voor, maar mijn verbruikers gaan wel gewoon uit en de accu is ook goed. Dacht zelf aan een slechte startmotor.
|
#5
|
||||
|
||||
even een update:
Het slechte starten bij warme motor is een tijdje weggeweest, maar kwam vorige week weer terug ... Ik heb gisteren de + kabel tussen startmotor en accu losgemaakt, opgeschuurd, weer gemonteerd en ingevet. Hetzelfde heb ik gedaan met de massakabel tussen de accu en het bevestiging aan de carrosserie en versnellingsbak. Het probleem lijkt nu opgelost te zijn, de startmotor krijgt de warme motor goed rond en de motor slaat na 2 -3 omwentelingen aan zonder dat ik gas bijgeef. De motor draait dan vervolgens even ca. 1300 toeren om vervolgens weer terug te vallen op ca. 900 toeren. Komt iemand dit bekend voor?
__________________
Daily: Audi A2 Color Storm Red 2003 Hobby: Vw golf 2 gti 16V 1986 |
#6
|
|||
|
|||
is dat niet gewoon een soort choke? dat ie dan even wat meer toeren maakt?
|
#7
|
||||
|
||||
Ja hij houd hem even op toeren, En dan Begint hij hem pas terug te regelen. Kan ook zijn dat je STK een beetje vuil is, dan zou je die eens schoon moeten maken.
Als je auto warm is, En je zet hem uit. Draait de ventilator van de koeler dan ook even na? Dit hebben ze toen extra in de gti's ingebouwd. Zodat het warm starten beter zou gaan. |
#8
|
||||
|
||||
Quote:
Bedankt voor de info, niet iets dus om zorgen over te maken. Nu je het zegt, het valt me wel op dat de ventilator dikwijls aanslaat na het uitzetten van de warme motor. Hij draait dan ongeveer 1 a 2 minuten. wat is trouwens de STK?
__________________
Daily: Audi A2 Color Storm Red 2003 Hobby: Vw golf 2 gti 16V 1986 |
#9
|
||||
|
||||
Oke, Dan weet je dat het goed is met de ventilator. Dit hebben ze toen gedaan om de warmte onder de motorkap uit te krijgen, Heb ik eens ergens gelezen.
Stk is de Stationair toerental klep. Zit rechts naast de lucht aanzuigbuizen van de motor. Is een rond ding. Met twee slangen er op, en een stekker aan de achterkant. Deze regelt het stationair toerental. Als deze vervuilt is wil de motor ook wel eens raar gaan doen met het toerental. Deze kun je er tussen uit halen. En eens kijken hoe hij er van binnen uitziet. En anders een schoon maken. Wil ook nog wel eens helpen. |
#10
|
||||
|
||||
Quote:
Ik zal er bij gelegenheid even naar kijken, bedankt voor de hulp.
__________________
Daily: Audi A2 Color Storm Red 2003 Hobby: Vw golf 2 gti 16V 1986 |