|
|||
|
|||
Rallye lenzen
Beste mensen,
Ik ben op zoek naar iemand die mijn rallye lenzen uit elkaar kan halen en de reflectoren zwart kan maken!! Ik heb ooit een topic voorbij zien komen maar kan deze helaas niet meer vinden??? Het liefst iemand in de kop van Noord-Holland. Groeten, Rick |
|
||||
|
||||
Je bedoelt de lens loshalen van de reflector? Dat is toch kwestie van de 2 witte stelknoppen helemaal uitdraaien totdat die los zijn en dan het laatste bevestigingspunt loswippen (oppassen dat er niks afbreekt).
Daarna 4x torx loshalen en de lens en reflector zijn gescheiden. Dan heb je uiteindelijk dit allemaal los liggen: Maar met een zwarte reflector ipv chroom/zilver heb je helemaal geen licht meer...dus lijkt me sterk dat dat je plan is. Of bedoel je het glas uit de koplamp snijden en delen achter het glas zwart maken? |
|
|||
|
|||
Hè Ries,
Bedankt voor je reactie, maar ik bedoel idd het gedeelte achter het glas ik hen xenon dus de lenzen moet je niet mee klote! Groeten, Rick |
|
||||
|
||||
Hoi,
Ik heb zelf ook een paar lampen opengemaakt om van 4 lampen weer 2 goede te maken. Ik had alleen het voordeel dat 1 set al een keer opengemaakt was en dus met wat zachtere kit vast zat. Van die andere set waren alle bevestigingspootjes afgebroken dus daar kon ik het plastic eraf breken om overal goed bij te komen om het glas er heel uit te halen. Maar je lees wel eens dat ze lampen even in de oven doen zodat de kit wat zachter wordt (maar niet zo lang en warm dat het plastic gaat smelten). Daarna met een stanley mes en bijv. een scherp haakje aan de slag om alle kit los te krijgen. Hier ben je wel even zoet mee, helemaal omdat je voorzichtig moet doen dat het glas niet barst. Op een gegeven moment krijg je wat beweging in het glas en kun je je mes eronder zetten en dan kun je het langzaam 'open snijden' en het glas er heel uithalen. |
|
|||
|
|||
He Ries,
Ja dat klopt alleen was er een topic over ook met foto's enzo! Alleen kan ik die nergens meer vinden helaas. Ik ga het maar eens rustig bekijken de winter komt eraan dus tijd zat Groeten, Rick |
|
||||
|
||||
De oven hoeft niet veel warmer dan 80 graden te zijn. Zo verniel je je lampen niet. Wel een tijdje laten liggen om het spul goed warm te laten worden zodat je het los kan krijgen (20 minuten is zeker niet vreemd).
Succes!