![]() |
#1
|
|||
|
|||
![]() Ik heb al jaren een probleem met de koppelingskabel van mijn golf 2 g60.
Het probleem is dat ik in de afgelopen paar jaar al 3 maal een koppelingskabel vervangen heb omdat deze steeds breekt. Nu kun je zonder koppeling ook goed rijden ![]() Ik heb even gedacht dat het aan de kwaliteit van de kabel lag maar helaas. Nu is er een originele vw kabel (gehaald uit een sloopauto) afgebroken. Laatst heb de pedalenbox vervangen met een koppelingspedaal waar een hulpveer onder zit. Want hij gaat wel zwaar.. De G60 motor is later ingebouwd en de carrosserie is sinds kort 25+ jaar. Ook de airco werk nog steeds goed (chapau voor vw, die in 1986 al aan een airco gedacht heeft). Maar je gaat me toch niet vertellen dat deze oldtimer voor de koppelingskabel aan de kant gezet gaat worden?? ![]() Origineel hoort er een hydraulische koppeling op, maar er is een kabelkoppeling van gemaakt. Kennen jullie dit probleem? Is het bekend dat wanneer je van een hydraulische koppeling een kabelkoppeling maakt dat deze dan een stuk zwaarder gaat? Waar zou mijn probleem liggen?? Wie kan mij helpen? Grtz Vipercat
__________________
VW GOLF G60 AIRCO |
#2
|
||||
|
||||
![]() Misschien is je drukgroep kaput.
__________________
MK 1 gti 83 (project) |
#3
|
|||
|
|||
![]() Er word wel vaker (ook orgineel) een kabel gemonteerd op een bak waar ook een hydraulische bedienning op kan.
Maar het hoort niet dat zo snel je kabels kapot gaan. Ligt je kabel wel goed niet in een vreemde bocht ofzo? En waar gaat hij precies kapot?
__________________
Jetta mk2 |
#4
|
|||
|
|||
![]() Het is inderdaad zo dat het een stuk zwaarder gaat, er moet dan ook een hevel opzitten. Misschien het beste als je er toch tijd in gaat steken om een corrado G60 pedalenset erin te gooien met hydraulische koppeling. Koppelt een stuk lichter.
__________________
1.9D 64pk 1984 golf 1 cabrio rood 1.9TDI 90pk 1986 golf 2 grijs 1.9TDI 150pk 1983 golf 1 geen kleur meer |
#5
|
|||
|
|||
![]() het grootste probleem is toch niet dat ie zwaar koppelt? Probleem is dat de kabel knapt! Lijkt mij idd eerder een probleem dat ie in een vreemde knik zit! Ik rijd ook met kabel op een pedalenset en versnellingsbak die normaal hydraulisch is!
__________________
Quote:
|
#6
|
||||
|
||||
![]() Heb dit inderdaad al vaker gezien op auto's van bekenden, zware koppeling óf problemen met slijtende kabels... Destijds reden genoeg voor mij om naar hydraulisch over te gaan. Sindsdien ligt bij iedereen die hevel om met kabel te rijden, in de schuur.
![]() Is dan ook de beste tip die ik je geven kan, toch ombouwen naar hydraulisch. Zonde dat je dat niet meteen gedaan hebt toen je de pedalenbox eruit had. ![]()
__________________
http://www.vwclubparkstad.nl |
#7
|
|||
|
|||
![]() Drukgroep zou ik eerst eens veranderen.
__________________
Golf Rallye Golf 8 GTI Caddy 2.0TDI |
#8
|
|||
|
|||
![]() Bedankt voor jullie reactie!
Kan iemand mij helpen aan een hydraulische set? En wat mag of moet deze ongeveer kosten? Hoe kom ik erachter welke ik nodig heb? Van een corrado of golf? Ik ga morgen even de boel inspecteren, waar hij gebroken is. De vorige malen was de kabel van de kunststof clip 'afgerukt'. ![]() Grtz
__________________
VW GOLF G60 AIRCO |
#9
|
||||
|
||||
![]() Set mag van Corrado, Golf of Passat35i zijn. Kosten kunnen verschillen, maar met een paar tientjes mag het spul wel betaald zijn.
__________________
http://www.vwclubparkstad.nl |
#10
|
|||
|
|||
![]() Thnx voor de tip ik zal wel eens rond gaan kijken
![]()
__________________
VW GOLF G60 AIRCO |