Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Vento MK III
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 11-03-2004, 10:09
Roelie Roelie is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 3
Default Kompressor inbouwen in een MK3 1.8GL

dat zou moeten kunnen..
iemand info? links?

thanx alvast..
Reply With Quote
  #2  
Old 11-03-2004, 10:11
Richard's Avatar
Richard Richard is offline
Volksforum Crew - The Grim Sweeper
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 15,071
Send a message via MSN to Richard
Default

gewoon een pg motor erin hangen en daar een compressor erop bouwen...heb je gelijk de juiste compressie en zuigers....korste klap...
Reply With Quote
  #3  
Old 11-03-2004, 11:05
Roelie Roelie is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 3
Default

pg motor?
Reply With Quote
  #4  
Old 11-03-2004, 11:12
Richard's Avatar
Richard Richard is offline
Volksforum Crew - The Grim Sweeper
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 15,071
Send a message via MSN to Richard
Default

ooooh....geen vw kenner dus.... een pg motor is de g60 motor....ook kun je de 1h motor gebruiken, deze is van de rallye...
deze motors zijn berekend op drukvulling dus ideaal voor een compressor...let wel dat je met een compressor niet met te kleine poulies gaat werken [<70mm]...
voor info over compressors moet je bij de bekende [g-lader ]revisie bedrijven zijn.. zoals roma, van kronenburg etc
Reply With Quote
  #5  
Old 12-03-2004, 09:21
Black Devil's Avatar
Black Devil Black Devil is offline
Triple Action Donor - Niet fantaseren maar construeren
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,462
Default

Begin er niet aan zou ik zeggen, tuurlijk is t mogelijk maar zoals ik t kan inschatten ben je er niet echt in thuis allemaal, of heb je een dikke portemonnee?! haha
Reply With Quote
  #6  
Old 20-03-2004, 17:25
niels_g60-power's Avatar
niels_g60-power niels_g60-power is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,131
Default

Daar zit wat in. Het vraagt natuurlijk veel onderhoud zoiets en als je dat altijd moet uitbesteden gaat het veel kosten.
__________________
Gokken is Slecht! Wedden?!!
Reply With Quote
  #7  
Old 03-09-2005, 06:09
Bibzz GTI Bibzz GTI is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 9
Default

Gewoon een VR6 compressor maken ja.
Of turbo altijd goed.
G60 is alleen maar gezeik, elke 100000 kilometer de G-lader reviseren twv 1500, lekker hoor.
Reply With Quote
  #8  
Old 03-09-2005, 20:56
Marco's Avatar
Marco Marco is offline
Volksforum Crew - Elekit
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 7,628
Send a message via MSN to Marco
Default

Quote:
Originally Posted by Bibzz GTI
Gewoon een VR6 compressor maken ja.
Of turbo altijd goed.
G60 is alleen maar gezeik, elke 100000 kilometer de G-lader reviseren twv 1500, lekker hoor.


????????????????

Klok horen luiden maar..............
__________________
Passat B1 LS
Passat B8 Businessline R
Reply With Quote
  #9  
Old 03-09-2005, 20:58
Richard's Avatar
Richard Richard is offline
Volksforum Crew - The Grim Sweeper
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 15,071
Send a message via MSN to Richard
Default

dan ga ik ook laders reviseren voor 1500
__________________
Quote:
Originally Posted by sixpack
Wanne conjo..


BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels
Reply With Quote
  #10  
Old 03-09-2005, 21:27
vwbullit's Avatar
vwbullit vwbullit is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jul 2004
Posts: 1,563
Default

indd en 20 000 km komt eerst wanneer hij getuned is.

EN ja het kost geld maar je wil toch zelf een g60 das een keuze die je moet maken.
Richard en andere hebben mij ook gewaarschuwd voor de g60.

als je zelf geen verstand van hebt dan kun je beter geen g60 kopen.
dat is mijn mening.
EN het is ook je rijstijl die je glader vern*ukt.
\
__________________
VW GTI G60 zwart 1989
VW GTI EDITION BLUE 1991
VW CADDY TDI 1998
Reply With Quote
  #11  
Old 03-09-2005, 21:28
Richard's Avatar
Richard Richard is offline
Volksforum Crew - The Grim Sweeper
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 15,071
Send a message via MSN to Richard
Default

heb je niet gewaarschuwd.. heb verteld wat je kan verwachten......
__________________
Quote:
Originally Posted by sixpack
Wanne conjo..


BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels
Reply With Quote
  #12  
Old 03-09-2005, 21:32
vwbullit's Avatar
vwbullit vwbullit is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jul 2004
Posts: 1,563
Default

ja ok is ook waarschuwen toch voor als je niet weet wat je te wachten staat.

En vind die reacties alleen maar goed.

hoop er zo snel mogelijk weer aan te beginnen.
hij is al klaar om ingelepeld te worden.

Heb vanmorgen in denhelder vr6 remmenrij opgehaald en stuurverkrachtiging kompleet.

MAar die abs die er op zit is dat ook werkend te krijgen ? heb me daar nog niet in verdiept
__________________
VW GTI G60 zwart 1989
VW GTI EDITION BLUE 1991
VW CADDY TDI 1998
Reply With Quote
  #13  
Old 04-09-2005, 08:43
serge pot's Avatar
serge pot serge pot is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,846
Default

abs is voor homo's die niet kunnen remmen .behhersing van rechter en linker voet is veel beter dan abs .op nat wegdek zet ik een kortere remweg zonder abs dan met abs
__________________
kopbewerking ,pm
Reply With Quote
  #14  
Old 04-09-2005, 15:26
Marco's Avatar
Marco Marco is offline
Volksforum Crew - Elekit
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 7,628
Send a message via MSN to Marco
Default

Quote:
Originally Posted by serge pot
abs is voor homo's die niet kunnen remmen .behhersing van rechter en linker voet is veel beter dan abs .op nat wegdek zet ik een kortere remweg zonder abs dan met abs


Whahaha LOL

Maar wel de waarheid
__________________
Passat B1 LS
Passat B8 Businessline R
Reply With Quote
  #15  
Old 04-09-2005, 20:03
vwbullit's Avatar
vwbullit vwbullit is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jul 2004
Posts: 1,563
Default

ja ben het met je eens.

maar omdat het er nu op zit op die fusee's vandaar.
Lijkt me wel mooi als het werkt zekers als hij klaar is en voor het taxatierapport.
__________________
VW GTI G60 zwart 1989
VW GTI EDITION BLUE 1991
VW CADDY TDI 1998
Reply With Quote
  #16  
Old 04-09-2005, 20:09
serge pot's Avatar
serge pot serge pot is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,846
Default

dan zou ik wel de achter klauwen er bij nemen .tevens de draadboom met ecu van corrado vr6 ,deze heeft tot 40km/h traction control (dwz het doorslaande wiel wordt afgeremd).vrij simpel in te bouwen .
__________________
kopbewerking ,pm
Reply With Quote
  #17  
Old 04-09-2005, 22:03
MelG60 MelG60 is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,449
Default

Ecu van een VR6 heeft geen TC, jij bedoelt EDS een extra optie van het abs systeem wat idd het slippende wiel afremt ( en in de praktijk voor geen meter werkt) ook een optie bij de Golf 2 G60 trouwens.
Reply With Quote
  #18  
Old 04-09-2005, 22:43
vwbullit's Avatar
vwbullit vwbullit is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jul 2004
Posts: 1,563
Default

nee dat hoef ik e rniet op allemaal.

Heb ook achter de vr6 remmenrij incl aslichaam.
Lijkt me alleen geinig om het werkend erop te hebben.
Thats all.

Heb ik dan ook andere remkrachtverdeler nodig dan.
en wat nog meer??
__________________
VW GTI G60 zwart 1989
VW GTI EDITION BLUE 1991
VW CADDY TDI 1998
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 21:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum