![]() |
#1
|
|||
|
|||
![]() Hallo,
Ik zit met een probleem wat de laatste tijd steeds vaker de kop opsteekt, en natuurlijk enorm irritant is. Ten eerste een beetje info over de auto: Volkswagen Corrado Bouwjaar: 1993 Motor: 2.9 VR6 met DIS ontsteking. (ABV) Motor is volledig standaard en heeft nu ongeveer 100.000 gelopen na revisie En dan nu het probleem ![]() Ik heb sinds een tijdje als ik mijn auto start dat deze de 1e paar keer acceleren schommelt in toeren van 1000 toeren t/m 400, maar gaf nooit de aanstalte om uit te vallen. Als de motor warm is heb ik geen enkel probleem meer en loopt deze keurig netjes 600 toeren. Motor pakt overigens bij elke startpoging direct aan.. Nou wou ik laatst naar mijn werk 's morgens en ik startte de cor. Deze startte gewoon en liep op naar 1000 toeren voor 1 sec en daarna viel ie meteen uit.. Nog een aantal keer gestart en behield hetzelfde probleem. Toen heb ik de kap geopend en de stekker van de LMM doorgeblazen (Deze was heel licht vochtig..) toen liep die weer.. (schommelde nog wel erg in toeren). Toen ik eenmaal van de parkeerplaats af was viel die weer uit en kreeg ik hem met veel moeite weer aan de praat. (met een beetje gas erbij bleef deze zeer beroerd en bokkerig lopen, en als ik het gas losliet viel de motor meteen uit) De rest van de weg liep die zeer beroerd (leek op 5 cilinders te lopen) en bokte veel.. en had ook totaal geen vermogen.. Toen ik 's middags naar huis reed had ik geen enkel probleem... en vanmorgen ook niet.. Moet wel zeggen wanneer de motor warm is dat het probleem zo goed als weg is.. Maar waarom doet die het bij de koude motor de ene keer wel en de andere keer niet ![]() Een heel verhaal, maar wil het probleem goed omschrijven ![]() Wat kan dit zijn?? Tevens gebruikt de auto ook veel benzine! (1:6 bij zeer rustig rijgedrag.. normaal verbruik ik rond de 1:10/1:11) Mvg Justin
__________________
Daily koekblik: Volkswagen jetta 1.6 8v '90 Fun: Aprillia Dorsoduro 1200 ‘14 Last edited by VwGolfMK2VW : 12-10-2011 at 16:59. |
#2
|
|||
|
|||
![]() temperatuur sensor in je huis op de cilinder kop, deze heeft ook temaken met je inspuiting. daar gok ik op.
|
#3
|
|||
|
|||
![]() Hallo bedankt voor je reactie!, dit is de blauwe sensor toch??
mvg
__________________
Daily koekblik: Volkswagen jetta 1.6 8v '90 Fun: Aprillia Dorsoduro 1200 ‘14 |
#4
|
|||
|
|||
![]() jep, de blauwe, bougies zijn ook oke? kabels? luchtmassa meter? misschien ff uitlezen! word je vaak een stuk wijzer door dan domweg dingen te gaan vervangen.
|
#5
|
|||
|
|||
![]() Vacuumlek ?
Luchtmassameter is stuk of niet dus als die het de ene keer wel goed doet en andere keer niet is die het zoiezo niet. Stappenmotor voor je stationairtoerental zou ik ook even nakijken voor de zekerheid. En als je er niet uitkomt kan je altijd bij Michel terecht van Zeypveld Motorsport die kan die dingen dromen ![]() Vanaf de computer is het lastig te zeggen wat het nou is , beter in real life meemaken een auto met storing. Succes
__________________
Golf Rallye Golf 8 GTI Caddy 2.0TDI |
#6
|
|||
|
|||
![]() hallo,
ok in ieder geval fijn dat de lmm uitgesloten kan worden ![]() de bougies zijn nog geen 500km oud en de kabels zijn vorig jaar vernieuwd.. daar daar zit het probleem denk ik niet.. waar kan ik de stappenmotor vinden dan? overigens loopt de cor nu al weer bijna een week perfect.. mvg
__________________
Daily koekblik: Volkswagen jetta 1.6 8v '90 Fun: Aprillia Dorsoduro 1200 ‘14 |
#7
|
|||
|
|||
![]() Stappenmotor zit achterop het inlaatspruitstuk.
__________________
Golf Rallye Golf 8 GTI Caddy 2.0TDI |