#1
|
||||
|
||||
Zelf klapraampjes maken
Ik vraag me al geruime tijd af of het met niet al te veel moeite mogelijk is om zelf een klapsysteem te maken van de achterste zijruiten.
Bijvoorbeeld de buitenste rand van het rubber verwijderen en van een modernere auto die het standaard al heeft alle haakjes en bevestigingspunten gebruiken. Paar gaten in het glas boren ( of laten boren ) etc... Heeft iemand dat hier weleens geprobeerd of er een topic over gezien? Zal toch eigenlijk wel moeten als je de prijzen van bijvoorbeeld happich ziet haha |
#2
|
||||
|
||||
probleem is juist de gaten in het glas maken
__________________
Quote:
BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels |
#3
|
||||
|
||||
hey lefty,
probeer eerst eens een gaatje in een zijruit te boren,als dat lukt ga je het ruitje passen en tot de ontdekking komen dat het niet gaat lukken omdat je ruitje veel te klein is doordat je het rubber mist. is hier al een paar keer de revue gepasseerd ook
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#4
|
||||
|
||||
ik weet niet of het mag, maar je zou eventueel plexiglas op maat kunnen maken
andere mogelijk is om glas laten maken in het juiste formaat met de gaten erin.
__________________
Vergeet dat ene boutje niet! |
#5
|
||||
|
||||
plexiglas kun je rustig vergeten,en glas op maat laten maken,zou dat goedkoper zijn dan een set 2ehands happich's denk je?
goedkoopste oplossing is een suzuki swift van 92 kopen voor een honderd of 2,heb je een auto met klapraampjes,die exact passen
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#6
|
||||
|
||||
Plexiglas versplintert bij breuk. Pak dan Lexan (polycarbonaat) dat is veel veiliger. Laten lasersnijden op maat, hendeltje meuk er aan en klaar.
__________________
"73 Käfer |
#7
|
||||
|
||||
mja plexiglas was maar een idee, zijn verschillende kunststofsoorten te gebruiken natuurlijk.
Veelal scheelt t als je er een dunne laag plastic op plakt (zoals een gelaagde voorruit is opgebouwd bij wijze van spreken) Maar als die suzuki swift ruitjes netjes passen zou ik daarvoor gaan!
__________________
Vergeet dat ene boutje niet! |
#8
|
||||
|
||||
Heren dank voor de reacties ! Ik heb trouwens niets hierover kunnen vinden en ik ga het binnenkort toch eens proberen. Dat gaten boren zal vast wel een bedrijf voor zijn met een of andere diamantboor met de juiste snelheid en evt gekoeld boren?
Een ander materiaal ben ik niet zo,n fan van. Het zou me geweldig lijken om iets te maken wat origineel lijkt! Ookal neem ik het over het algemeen niet zo nou met originele parts haha Quote:
Naja Ger ik zat dus te denken om het originele rubber voor de helft door te snijden zodat je toch de ruit kan klemmen op het rubber. Het rubber is nl bijna een paar cm dik is en ook nog eens uit meerdere lagen opgebouwd bij een Audi coupe gt ( deze auto wil ik het dus inbouwen ) Last edited by The Clauw : 07-10-2011 at 21:48. |
#9
|
|||
|
|||
Denk dat het met plexiglas of lexan wel makkelijk inbreken is, dat spul buigt toch ook ??
|
#10
|
||||
|
||||
Quote:
Inbreken is altijd makkelijk in al die golfjes en gerelateerde modellen... heb vernomen dat het eerder seconden dan minuten duurt om er in te komen |
#11
|
|||
|
|||
Quote:
Dat zoizo, maar als je het raampje zo open kunt buigen is hij helemaal zo open. Voordeel dan wel is dat er niks kapot is. |
#12
|
|||
|
|||
Het lijkt me dat je voorbij schiet aan de Suzuki-oplossing die hierboven wordt gegeven. As dat exact past, niet zelf pielen... Iemand daar meer info over? Best interessant!
|
#13
|
||||
|
||||
Van een 92er Swift gaat het echt niet passen.......
Denk dat 'de Pul' bedoelde...koop een Swift...dan heb je een auto met klapramen..
__________________
1967 T2a Panelvan op 17" 'Fuchs' EXIT 1975 Golf LS 'Swallowtail' 20VT EXIT 2000 Audi TT Quattro 225pk op 19" Bentleys en air EXIT 2008 Audi A5 Coupe TFSI 210pk S-line 20"EXIT 1968 Chevrolet Camaro RS 327 V8 1992 Nissan 300ZX Twin Turbo |
#14
|
||||
|
||||
Voor zover ik weet kun je de rubbers van een suzuki swift aanpassen.
Heb dit al een paar keer gelezen dat wanneer je geen rubbers hebt van happich of ze verduurd zijn je die van de swift kunt gebruiken. Of je raam te boren is weet ik niet. Als iemand het wil proberen. Ik heb glasboortjes liggen om in glasdalzen te boren. 200 a 300 toeren en rustig zen gang laten gaan. Durf alleen niet te zeggen of het gaat lukken met een raam. Ik had graag groene happich ramen gehad voor de mk2 maar heb een setje witte dat getint is met folie.
__________________
Who am I? => Me I want to die peacefully in my sleep, like my grandfather.. Not screaming and yelling like the passengers in his car. |
#15
|
||||
|
||||
Maakt met stopverf of klei een slangetje,plooit da rond en leg het op de glazen plaat rond de plaats waar ge uw gaatje wil boren.
Drukt da wa aan zodat ge een gesloten omheininkje krijgt en giet er wat white spirit in.(vijverke) Nu kunt ge boren,op laag toerental met een nieuwe steenboor.
__________________
"73 Käfer |
#16
|
||||
|
||||
Als het vlakke ruiten zijn zou ik gewoon de maten van een happich setje overnemen en dan laten waterstraalsnijden. Dat is het aller mooiste, kunnen ze oa. hier; http://www.snijtechniek.com
__________________
"73 Käfer |
#17
|
||||
|
||||
Quote:
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#18
|
|||
|
|||
kan niet de gaten worden er in geboord en daarna word de ruit gehard,en krijg je veiligheids glas je kan dr niet in boren om dat de oppervlakkte spanning dan door broken word en ja dan breekt ie
de manier ,,,ik heb ooit es een vlakke ruit laten maken voor me type 1 met achter wisser van kadet gsi daar moest dus een gat in ,,voor de cleane look die toch te gebruiken was,,,,is mal ruit snijden gaten dr in dan harden,,,,,maar of ze een gebogen ruit kunnen maken,,,,
__________________
quintus.....de grote race |
#19
|
||||
|
||||
zoals ik al zei.. probleem is juist de gaten in het glas maken
__________________
Quote:
BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels |