#1
|
|||
|
|||
Passat 32B LS gekocht! en gelijk wat vraagjes
hoii
voor de gene die mij nog niet kennen: ik ben joey, woon in wervershoof noord-holland en ben 21 jaartjes jong heb een aardig groot auto verleden voor mijn leeftijd met veelal vag ben gek op sleutelen ( hobbymatig, maar heb ook wel wat vaste mensen die ik hun auto's onderhoud) ik ben vorige week wezen kijken bij een rode 32b 5 deurs hatchback uit 81 die 8 jaar geleden gerestaureerd is. auto is nog geen jaar geleden stil komen te staan door belasting regels en dat de motor oververhit was geraakt door een foutje van een ANWB monteur. eigenaar heeft toen verzekeringsgeld gevangen (was getaxeerd of 6 of 7 duizend euro) en heeft een andere auto op lpg gekocht ik heb na n nachtje denken vandaag een bod gedaan en die is geaccepteerd nu dus nog even een dag inplannen dan ik een ambulance tot mn beschikking heb en dan ga ik hem ophalen dan komen er natuurlijk ook foto's!! nu alvast een paar vraagjes waar ik zo snel nog geen antwoord op heb kunnen vinden op het forum 1: er ligt nu een vastgelopen 1.6 benzine motor in met lpg, de lpg wil ik er zoiezo uit. wat voor motor uit wat voor auto kan ik het beste pakken? hoeft niet meer pk te hebben want voorlopig blijft die origineel maar wel dat de bak die er nu inhangt er achter kan en het liefst zijn eigen mototsteunen (in de toekomst komt er wel wat meer vermogen maar wil hem nu eerst weer rijdend met apk en die lpg van het kenteken) 2: nog typische plekken bij deze auto qua roest waar ik goed naar moet gaan kijken? auto is 8 jaar geleden helemaal uitelkaar geweest en heeft een complete behandeling met ML gehad ( wel begint links achter het spatbord an de wielrand weer te roesten en 2 deurtjes onderan iets alvast bedankt Last edited by Joey96 : 18-04-2017 at 20:34. |
#2
|
|||
|
|||
Leuke aankoop! Is dat blok niet in basis gelijk aan het 1.6 blok in de Golf 2? Dat zou wel makkelijk zijn dan!
|
#3
|
|||
|
|||
dankje!
ik hoop van wel, ben bang van niet omdat het blok er in de lengte inlegt (wel zelfde soort motor steun aan het voorfront als een golf1, maar dan aan de kopse kant van de motor natuurlijk. de originele motorcode is YN weet niet of iemand dat iets zegt |
#4
|
|||
|
|||
zo,
vandaag na t werk de ambulance opgehaald, rijklaar gemaakt en naar lelystad gereden. zo snel mogelijk opgeladen en de vorige eigenaar nog even afscheid laten nemen van zijn pareltje. hier de eerste foto, veilig in de achtertuin |
#5
|
||||
|
||||
Leuk ding! Mooi rood is niet lelijk. Weer een leuke oude Vag in de kop van NoordHolland. Ik zie ze te weinig in de omgeving
|
#6
|
|||
|
|||
Zo vandaag begonnen de lpg te verwijderen
lpg kabeltroep onder het dashboard vandaan gehaald, de kabelboom onder de kap en naar de kofferbak en de tank uit de kofferbak gehaald. ook een motor gevonden die ga ik morgen ophalen nabij eindhoven is een 1.6 uit een golf 1 hopen dat dat gaat passen nu nog wielen zoeken, want de velgen die er nu onderzitten moeten terug naar de vorige eigenaar. hier iets betere foto's gemaakt met een samsung xcover.. dus verwacht geen wonderen foto's van het interieur komen ook nog wel tevens van de andere zeikant ( die nog netter is als de bestuurderskant), eerst druk bezig met de motor als een beheerder dit leest, en vind dat dit meer thuis hoort bij projecten. dan mag die daarheen geplaatst worden |
#7
|
|||
|
|||
Hey,leuke auto.
Ik heb exact dezelfde maar in het blauw metalic. |
#8
|
|||
|
|||
Quote:
Leuk!! Heb je ergens foto's ervan? Toevallig de oude van Femke? |
#9
|
|||
|
|||
|
#10
|
|||
|
|||
Hoi, mooie 32b zeg!
Wat betreft motor: alle bigblock 4 cilinders van golf 2 passen er in, qua motorsteunen, alleen zul je die dan wel over moeten zetten. Ook de carterpan en oliepomp is anders, die kun je dan van je oude blok gebruiken. Van audi 80 b2 past plug and play. Er zijn in het verleden veel projecten geweest van 32b motorswaps, daar is veel info te vinden. Gaat alleen wel veel over dieselmotoren maar de boutgaten zijn allemaal hetzelfde. Een aantal benzine en dieselmotoren hebben dezelfde bak erachter. Zoek maar op 32b in het forum en je vindt een berg info. Ook passat-kartei.de staat er vol mee. Succes! |
#11
|
|||
|
|||
Dank je! Ben er ook zeer trots op
Ik heb gister avond een motor uit n golf 1 gekocht en ga vanavond proberen alle aanbouwdelen over te zetten dus komt goed denk ik Handige site! Thanks Iemand nog een licht schakelaar liggen? Mijne ontbreekt (zelfde als golf 1 denk ik) |
#12
|
|||
|
|||
Ik vind de wielen die er onder staan wel mooi.
Is dit iets origineel van VW? Ik zou zelf ook andere wielen dan de standaard velgen willen zoeken. Kan iemand mij vertellen welke wielen er allemaal op een 32b passen? Golf? |
#13
|
|||
|
|||
Dank je,!
Ik vind de wielen ook erg mooi Helaas moeten ze terug naar de vorige eigenaar van de passat Het zijn wielen origineel geleverd op een Audi 80 uit die tijd van het merk ronal Ik zoek dus wielen Ondertussen een goede update! Hij doet het! Heb een andere 1.6 motor er in Een koel kanaal in de kop afgedopt zodat er een spruitstuk uit een rocco 1 op kan Heb nu dus een enkel trapt solex pic carb zonder vacuum alleen 1 plus voor de afsluiter en 1 voor de choke bobine heb ik vervangen voor een ander want de originele stond vol wate r raar maar waar Nu nog de ontsteking (laten) afstellen op t juiste moment Een lucht filter knutselen De carb afstellen en de bobine contact geschakeld maken Ook blijft het knipper licht lampje dof branden op het dashboard Bij gevaren lichten aan werken die zoals het hoort Bij normaal richting aangeven gaat het lampje op het dashboard alleen maar fel branden Nog werk zat dus Morgen de auto Ffies wassen van buiten en dan weer wat foto's schieten Last edited by Joey96 : 27-04-2017 at 21:20. |
#14
|
|||
|
|||
Quote:
Heb je wel dat naaldlager in de krukas geplaatst, daar waar de as van de versnellingsbak het vliegwiel ingaat? Is belangrijk omdat anders je bak stuk kan lopen. |
#15
|
||||
|
||||
Quote:
Dat komt meestal door een slecht contact in de alarmlichtschakelaar of de stekker die daar aan zit; een spuitje WD40 in de schakelaar wil wel eens helpen. |
#16
|
|||
|
|||
Quote:
Ik heb het vliegwiel, koppeling en drukgroep van de oude moter op de nieuwe gezet geen naald lager gezien eigenlijk En nu? Van het weekend ook de koppaking en de nokkenas kering vervangen want het nieuwe blok lekte olie als de ziekte op die punten Ook stond de riem n tand verkeerd en loopt nu dus veel beter Dynamo ook vervangen want die gaf 0 stroom Zekeringen kast eruit gehaald en n sfuk of 7 stekkers vervangen en veel draden in getaped Ook de knippers nagekeken en die draden in het dash allemaal vervangen dat werkt weer Ffies n radio erin gemaakt Ondertussen staat de ontsteking zonder vacuum aangesloten gelijk 1ste bougie aan bdp punt vliegwiel das goed toch? Nu nog een lucht filter maken en de carb afstellen Een kachel standen schakelaar vinden De toeter werkend maken En de auto goed wassen Hoop aankomende zaterdag naar het rdw te kunnen om het gas van het kenteken te laten halen Komen vanavond wat foto's op t forum Last edited by Joey96 : 30-04-2017 at 19:06. |
#17
|
|||
|
|||
hier wat foto's van de laatste week en wat foto's van vandaag in het zonnetje
de ronal velgen heb ik trouwens gekocht van de vorige eigenaar! Last edited by Joey96 : 30-04-2017 at 19:40. |
#18
|
|||
|
|||
heb ook nog een filmpje van een testrondje (op zn staart)
hoe ik die plaats is mij nog even onduidelijk is via facebook Last edited by Joey96 : 30-04-2017 at 19:48. |
#19
|
|||
|
|||
Mooie foto's, mooi werk. Hier wat meer info over dat lager:
http://www.volksforum.com/forum/sho...ger#post1410279 Is wel echt een belangrijk ding. Zou wel ff zorgen dat er 1 inkomt om redenen die je hier kan lezen. |
#20
|
|||
|
|||
Quote:
Zover ik begrijp gaat die dus niet automatisch mee als je het vliegwiel overzet Ik ga zo snel mogelijk een bestellen en inbouwen Ken de bak erachter weg zonder de motor eruit te halen? |