![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() Wordt een 8v motor (DX) sneller als je het gasklephuis van een 16v erop zet? En hoe werkt t dan precies? Is het ook makkelijk in te bouwen?
(N.a.v. een advertentie op marktplaats... )
__________________
- 1981 Audi 100 CD5E ![]() - 1983 Golf C 1.3 rood - 1983 Golf C 1.6D geel - 1982 Jetta 1.3 legergroen ![]() |
#2
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Je kan ook een gasklephuis van een audi 5 cilinder monteren. Die gasklep is een stuk groter. Alleen even de pakking zelf maken Ook kan je het huis waar je hem op monteert pas maken. Dan stroomt de lucht beter. |
#3
|
||||
|
||||
![]() Ben al even aan het rondkijken geweest, en nou was er iemand op marktplaats die een inlaatspruitstuk + audi gasklephuis aanbood. Die kerel vraagt er 200 voor! In mijn ogen is dit een hele kap geld, is dit het echt waard?
En als ik het zelf wil doen, van wat voor type audi ben ik het gasklephuis nodig? En hoe zit het verder met de aansluitingen?
__________________
- 1981 Audi 100 CD5E ![]() - 1983 Golf C 1.3 rood - 1983 Golf C 1.6D geel - 1982 Jetta 1.3 legergroen ![]() |
#4
|
||||
|
||||
![]() Quote:
audi 80 en 100 geloof ik, die hadden een 2.3, 5 cilinder en voor een nog mooier resultaat zou ik je injectiehuis ( boven op het luchtfilter) en dat brandstofhuis wat op je blok zit. ook van een audi of 16v pakken
__________________
Het onmogelijke doen wij meteen!! Wonderen duren iets langer! En op speciaal verzoek kan er Zelfs getoverd worden! |
#5
|
||||
|
||||
![]() Hej bedankt! Zal ik daar binnenkort eens naar rondkijken!
En hoe zit het dan verder met: - De aansluitingen op het inlaatspruitstuk en het luchtfilter... zijn deze identiek? - Gaskabel aansluiting? (Bult vragen :o Wil graag alles zeker weten voor ik ergens aan begin)
__________________
- 1981 Audi 100 CD5E ![]() - 1983 Golf C 1.3 rood - 1983 Golf C 1.6D geel - 1982 Jetta 1.3 legergroen ![]() Last edited by Henk_Pigo : 06-01-2005 at 22:49. |
#6
|
||||
|
||||
![]() Ik denk dat je een aantal dingen zelf eraan zult moeten verbouwen. Gewoon 1tje gaan halen, kijken of het past en wat je moet aanpassen. Lukt het niet, jammer dan, volgende project
![]() ![]()
__________________
Passat B1 LS Passat B8 Businessline R |
#7
|
||||
|
||||
![]() Ik ben er al grotendeels achter, het was ffkes zoeken:
Het is dus even pielen: - Inlaatspruitstuk pas maken. - Gaskabel aansluiting is identiek maar, gaat de andere kant op (wordt naar boven getrokken bij een audi). - En de stationair-afstelling moet aangepast worden Nahja, hoef ik me in elk geval niet te vervelen :p
__________________
- 1981 Audi 100 CD5E ![]() - 1983 Golf C 1.3 rood - 1983 Golf C 1.6D geel - 1982 Jetta 1.3 legergroen ![]() |
#8
|
|||
|
|||
![]() ik heb voor jou een gasklephuis van een audi en die mag je komen halen voor 25 euro.
ik woon in neede.dat ligt in gelderland.als je belang hebt moet je maar mailen op d.hoopen@chello.nl |
#9
|
||||
|
||||
![]() Ghehe ik had jij ook al ge-pmt op vwforum
![]()
__________________
- 1981 Audi 100 CD5E ![]() - 1983 Golf C 1.3 rood - 1983 Golf C 1.6D geel - 1982 Jetta 1.3 legergroen ![]() |
#10
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Kan ik dan niet net zo goed in een keer het hele spul (luchtfilter, injectiehuis, luchtweger) vervangen door dat van een 16v?
__________________
- 1981 Audi 100 CD5E ![]() - 1983 Golf C 1.3 rood - 1983 Golf C 1.6D geel - 1982 Jetta 1.3 legergroen ![]() Last edited by Henk_Pigo : 10-01-2005 at 20:08. |
#11
|
||||
|
||||
![]() Nou, zoals ik me nu heb laten informeren moet de complete injectie van een 16v zonder grote problemen op mijn DX motor passen.
__________________
- 1981 Audi 100 CD5E ![]() - 1983 Golf C 1.3 rood - 1983 Golf C 1.6D geel - 1982 Jetta 1.3 legergroen ![]() |
#12
|
||||
|
||||
![]() Nou de gasklep is binnen! Wat een verschil ook:
__________________
- 1981 Audi 100 CD5E ![]() - 1983 Golf C 1.3 rood - 1983 Golf C 1.6D geel - 1982 Jetta 1.3 legergroen ![]() |
#13
|
|||
|
|||
![]() wat is dat een mooie gasklephuis!!!is die ook te koop?????????hahahaha
viel spass da mit! |
#14
|
||||
|
||||
![]() Nope, blijft mooi van mij nu
![]()
__________________
- 1981 Audi 100 CD5E ![]() - 1983 Golf C 1.3 rood - 1983 Golf C 1.6D geel - 1982 Jetta 1.3 legergroen ![]() |
#15
|
|||
|
|||
![]() als dan ook even een branstof druk regelaar van een audi bmw of 16v pakkt met een aansluiting voor een slang naar het inlaat spruitstuk er bij pakt..
Daarbij is de truuk dat ie bij stationair lopen tot ik dacht ongeveer 3000 toeren de branstof druk veranderd zodat ie een laag c0 heeft en daar boven weer verijkt Maar als je dat op zon dx zet dan schroef je de co iets op voor het stationeer en tot 3000 toeren dan is ie dus weer als vanouds . Maar boven de 3000 toeren word het mengsel nog rijker en trekt ie veel beter ... moet je es proberen.... |
#16
|
||||
|
||||
![]() Klinkt interessant!
Ik zou er dus ook een brandstofdrukregelaar van een golf2 16v bij moeten zoeken, of anders van een audi of bmw, en van welke types dan? Kan je me ook wat meer vertellen over het aansluiten en inbouwen ervan?
__________________
- 1981 Audi 100 CD5E ![]() - 1983 Golf C 1.3 rood - 1983 Golf C 1.6D geel - 1982 Jetta 1.3 legergroen ![]() |
#17
|
||||
|
||||
![]() interesant topic dit!
__________________
'06 A4 1.8T Quattro
'85 Transporter '85 Golf
|
#18
|
|||
|
|||
![]() gewoon aan schroeven en vacuum leiding naar inlaat spruitstuk,echt de oudere k jetronic systeem nadien ist electronish geworden kr zit ie ook op
|
#19
|
||||
|
||||
![]() En de drukregelaar... die zit bij het injectiegedeelte van een kr-motor op?
__________________
- 1981 Audi 100 CD5E ![]() - 1983 Golf C 1.3 rood - 1983 Golf C 1.6D geel - 1982 Jetta 1.3 legergroen ![]() |
#20
|
|||
|
|||
![]() ik heb hem er gisteren ook opgezet,samen met het hele injectiesysteem van een 16v.loopt inderdaad een heel stuk beter.ik heballeen nogniks aan de co gedaan.dus als iemand mij kan uitleggen wat ik waar moet doen,kan ik het zo even uitproberen.
|