#1
|
||||
|
||||
een g40 in een 6n1 ?? mogelijk tips
zo als het kopje het al zegt
een g40 een een polo 6n1 is dat mogelijk met al tewijnig aanpasingen ik denk bijvoorbeeld aan bak aandrijf assen ecu tellers mvg rsg |
#2
|
||||
|
||||
is niet gek veel werk nee.
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#3
|
|||
|
|||
g40 is ook een naar voren gekantelde smaal block en de blokken in een 6n zijn ook voorover gekantelde small blokken.
__________________
Vw Golf TDI 1985 |
#4
|
||||
|
||||
alles compleet uit een g40 halen[vind maar eens 1 met een goed blok,maar dat terzijde]
en in de 6n bouwen.aandrijfassen kun je blijven gebruiken,aansluiten op de zekeringkast met een goed schema,intercooler in front bouwen voor de rest is het aardig plug en play.
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#5
|
|||
|
|||
Tip: verdiep je eerst eens in de motorsteun aan de distributie-zijde, die komt compleet niet overeen, en is ook niet plug&play over te zetten of dergelijk zoals hier geopperd word. Op vwpolo.nl/forum zit ene polofreaky (Pascal) die een G40 in zijn oude 6N had gehangen, misschien dat je hem eens het een en ander kan vragen.
|
#6
|
||||
|
||||
Quote:
komt omdat sommige denken dat ze overal verstand van hebben.. plug and play is inbouwen en aansluiten,. dat is hier NIET van toepassing ... |
#7
|
||||
|
||||
Aardig plug en play zeg ik ook en idd zul je de 86c drager in de 6n moeten verwerken,maar dat lijkt me toch niet zo heel spectaculair. @richard,zie dat je weer wat te melden hebt,polo al eens klaar?
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#8
|
||||
|
||||
__________________
Quote:
BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels |
#9
|
|||
|
|||
Quote:
Ah kijk, daarin een perfecte foto gevonden voor de steun die ik bedoel, de rechtersteun (links op de foto dus): Quote:
Klopt, is niet veel werk, maar in mijn ogen is ook "aardig plug&play" eerder een gat groter boren of een sleufje vrezen, wat las- en slijpwerk vind ik persoonlijk niet meer " aardig plug&play", maar dat is een subjectieve kwestie Het is in ieder geval goed te doen, maar vereist meer werk dan bv een 6N 16v in een 86c zetten, daarbij kun je de dynamo steun van de 86c overzetten om het blok in de originele steunpunten te hangen, dat vind ik dan meer in de categorie "aardig plug&play" vallen. En lol @ last-remark |
#10
|
||||
|
||||
je hebt gelijk,het is natuurlijk net hoe je er tegen aan kijkt.ik doe alleen maar motorrevisie en in/ombouw voor de kost en heb met zat gekker ervaring
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#11
|
|||
|
|||
Geen punt, ik deel je mening, zelf ook op dit moment met wat creatievere dingen bezig dan plug&play. Wilde het enkel in een wat objectiever perspectief zetten, zodat de TS een beter/vollediger antwoord op zijn vraag krijgt -> that's what forums are for right?
|
#12
|
||||
|
||||
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#13
|
||||
|
||||
Quote:
Neej, van de winter kan ik weer genoeg doen! {het is hobby,geen race tegen de klok } Heb Jij jouw 1.6 turbo wel af dan want jij hebt anders ook zat Rotzooi te melden.. Last edited by richard-polo : 09-10-2011 at 07:59. |