#1
|
||||
|
||||
Airride ervaringen
Ik heb al bij meerdere bedrijven gekeken en heb hier op het forum gekeken, maar ik ben eigenlijk wel benieuwd naar jullie ervaringen met airride merken.(wat mijn keuze Miss kan vermakkelijken)
__________________
jetta mkII 1.3 ---> 1.8 (gone) jetta mkV 2.0 fsi aut. (Daily) Old vw's don't die, they just get lower. |
#2
|
|||
|
|||
Airlift Performance set via Trabistyle. Boven verwachting. Rijdt minstens net zo goed als de KW variant 1 die ik eerder had.
|
#3
|
||||
|
||||
Ik ben via dub supplies gegaan. Robg60 hier op het forum! Airlift v2 management met op maat gemaakte poten voor op mijn mk1 g60. Verbluffend rij ervaring ook al op circuit. En super service en communicatie!
|
#4
|
|||
|
|||
Quote:
Hmm oke...een maat van mij was overgestapt van een KW variant 2 ultra low schroefset naar Airlift performance set via Trabistyle maar die is er totaal niet over te spreken. Rijd heel vaag en een bijna dood ervaring gehad omdat in een bocht spontaan de achterkant weg brak. Hij heeft er een maand op gereden en toen is hij weer terug naar zijn schroefset gegaan wat hem veel beter bevalt.
__________________
Dutch.Dub member |
#5
|
|||
|
|||
John kan je hp drivetech(vroeger bagyard) aanbevelen rijdt echt geweldig.
pm maar voor meer info mocht je interesse hebben.
__________________
T1 1959 t2a westfalia 1969 kever cabrio 1970 low t5 golf mk2 1989 |
#6
|
|||
|
|||
Quote:
Tja ik ben vice versa en het rijdt perfect. Kan er goed mee hoeken en merk totaal geen verschil met de KW ultra low die ik eronder had. Ik vind het prima spul. Ken er meerdere met deze set die het rijden met meer vermogen dan ik. No probs. Dit is het eerste negatieve wat ik hoor. |
#7
|
||||
|
||||
Bagyard via rob g60.. Tot nu toe de best afgewerkte set lucht die ik gezien heb.
Levertijd problemen zijn verdwenen en rob verzet hemel en aarde voor je bij evt. Problemen
__________________
Quote:
BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels |
#9
|
||||
|
||||
Ik heb ook op Bagyard gereden op mijn oude Golf mk4, vond ik ook prima gerief!
Nu rij ik met een setje RRAS onder de daily, en dit bevalt eigenlijk ook wel goed.
__________________
www.dubclub-online.nl |
#10
|
||||
|
||||
Ik heb op m'n Golf Mk1 een set van Air Force met in hardheid instelbare dempers. Ben er nu tevreden over nadat ik een accuair management met 8 kleppen heb genomen ipv de 4 die bij de Air Force zaten.
Accuair heb ik via Trabi, ideale service!
__________________
My EX-project: Golf MK1 G60 |
#11
|
||||
|
||||
Misschien een beetje helemaal off-topic hier, maar als het toch over air rides gaat, stel ik het maar even. Verwijder maar als het niet gewenst is.
Gewoon uit interesse, hoe rijdt een air-ride in het algemeen nu ten opzichte van de gewone schokdemper/veer constructie? Is het veel zompiger, of juist strakker en is het veel comfortabeler? Alsin vangt de vering een gat in de weg o.i.d. op, of duik je er toch met de wagen en al in? |
#12
|
||||
|
||||
bagyard set en de RRas setjes waar ik mee gereden heb rijden gewoon erg goed. Vroeger was t beeld altijd erg sompig etc. maar de bagyard is op bilstein basis en kun je gewoon heerlijk mee toeren en knetterhard mee door de bocht.
De mini van de vrouw heeft praktisch geen kofferruimte en komt er daarom een bilstein schroefset onder, maar anders was ik zeker weer voor lucht gegaan
__________________
Quote:
BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels |
#13
|
|||
|
|||
daar heb ik wel iets voor richard
__________________
T1 1959 t2a westfalia 1969 kever cabrio 1970 low t5 golf mk2 1989 |
#14
|
||||
|
||||
Rik, rij maar een keer met me mee. Het rijdt echt goed en strak!
__________________
My EX-project: Golf MK1 G60 |
#15
|
||||
|
||||
Da's een leuk idee, doen we ene keer als het wat rustiger is met school enzo. Thnx
|
#16
|
|||
|
|||
Quote:
Ik denk dat het ook komt door de tijd van BSS en dergelijke door links en rechts aan elkaar te koppelen. Dat veroorzaakt ook een waardeloos weggedrag John, je maatje zal waarschijnlijk nooit de moeite hebben gedaan met uitlijnen en de instellingen van de dempers proberen. Ik rij geregeld met een airlift performance set, waar ik ook al een aantal keer mee het circuit over geknalt ben. Maar dan moet ik het vage weggedrag totaal tegenspreken. Het is natuurlijk wel zo, dat als je een stug stuiterbak gewend bent, het even wennen is om met meer comfort te kunnen rijden |
#17
|
||||
|
||||
Maar wordt t allemaal (zelf)particulier gemonteerd of gewoon door een professioneel bedrijf met garantie(dat is wat ik wil namelijk)
__________________
jetta mkII 1.3 ---> 1.8 (gone) jetta mkV 2.0 fsi aut. (Daily) Old vw's don't die, they just get lower. |
#18
|
|||
|
|||
Quote:
Kan beide!
__________________
Audi 100 '81 (2.0D > 2.1 turbo benzine project ) Golf 4 variant (tzt on air ) Skoda Yeti 1.8TSI 4X4 (hoog is het nieuwe laag... ) |
#19
|
||||
|
||||
Hier wil ik wel even op mee liften. Zit namelijk ook met een vraag over air-ride voor volgende auto. Ik ben, zoals bij sommige wel bekend, binnenschipper.
Vanwege de plaatsing van mijn autokraan kan ik de auto alleen op het roefdak kwijt. Hierdoor mag de auto eigenlijk niet (veel) hoger zijn dan de uitlaat en de stuurhut, omdat de auto anders het hoogste punt word, waarvoor ik op bepaalde kanalen (brughoogtes) simpelweg geen ruimte heb. Nu hebben we tot nu toe altijd "gewone" auto's gehad, maar we willen eigenlijk een wat hogere auto vanwege de instap. Mijn vriendin heeft problemen met heup en knieën en mijn lichaam werkt ook niet echt meer zoals vroegâh. Comes with the job, zal ik maar zeggen. Afijn, daar een hogere auto dus eigenlijk niet kan, denk ik er aan om dan air-ride te plaatsen, zodat ik hem "plat op zijn bek" aan dek kan zetten. Immers, dat scheelt vaak de nodige centimeters! Maar 1 van de wensen is ook 4x4. Denk hierbij aan een auto van het formaat en idee Tiguan, Yeti, dat soort. Of wellicht een pick-up zoals de Amarok, maar wellicht iets kleiner zoals de wat oudere Chevy S-10 of GMC Sonoma. Dan nu de vragen waar ik mee zit: Is een 4x4 wel plat op zijn bek te leggen zonder al te veel aanpassingen aan de aandrijflijn, of de delen die daarvoor eventueel in de weg komen te zitten? Heeft een air-ride systeem zoveel "slag" dat hij wel op de normale rij-hoogte kan rijden, als "plat op zijn bek" de laagste stand is? Prioriteit is dus rijden op normale hoogte, eventueel een rijdbare "verlaagde" stand en een "zo laag als mogelijk" stand. Dit alles met normale wielen/banden en de nadruk op comfort . Het word geen show-auto, het dient functioneel te zijn voor mijn doeleinden. Ik heb nu een auto met geweldige wegligging (BMW 118i automaat met M-onderstel) en ik maak er eigenlijk zelden gebruik van, en we zijn het gestuiter meer dan beu... Liever dus comfort van de hoogste plank, aangezien wij meest lange afstanden rijden. Ben eens benieuwd of bovenstaande überhaupt mogelijk is en of de kosten dan nog enigszins te overzien zijn. Gr. Ed
__________________
-'18 Polo 1.0 TSI 115 pk DSG Highline Quote:
|
#20
|
||||
|
||||
Is het niet handiger om hem dan met een paar sjorbanden hem volledig in z'n vering te trekken? Daar win je ook nog wel wat cm's mee.
|