|
|||
|
|||
5 bak jb motor
mijn vraag is : kan er een 5bak onder een golf 1 cabrio met een 1.5 jb motor en zo welke moet ik dan hebben . en wat moet ik allemaal vervangen
gr mark |
|
||||
|
||||
dat kan zeker, er zijn ook jb´s met 4+e bak geleverd indertijd. Welke je precies moet hebben kan ik je helaas niet zeggen, ook niet wat er verder nog allemaal vervangen moet worden.
Alternatief zou je ook nog een volledige (dus geen 4+e) vijfbak uit een Golf GTI kunnen gebruiken, hoofdzaak het is een versnellingsbak van het type 020, want een jb-blok en b.v. een dx-blok (1,8 GTI) zijn van de buitenkant identiek, behoren beide tot de EA827 motorenfamilie van VW/Audi, dat zijn de "grote" viercilinders, en op deze motoren past alleen dus een 020 bak. |
|
|||
|
|||
bedankt rene ,
ik dacht dat je misschien de koppeling moest vervangen door een ander ,en zoizo de schakelstangen . ik ga op zoek naar een gti bak , mark |
|
||||
|
||||
vraa moroder ff, die heb ook van een 4bak naar 5bak eaan. weet precies welke stanen je moet wisselen en alles
|
||||
|
||||
Nummers 15, 19, 55 en 60 van de 4-versnellingen moet je vervangen door de nummers 11, 17, 51 en 56. |
|
||||
|
||||
Ik heb eventueel nog een FF-bak. Ik weet niet waar ze origineel opgezeten hebben, maar ik heb hem van een golf 1.5 JB blok gehaald bij de sloop..
|
|
||||
|
||||
alternatief kun je ook nog een vijfversnellingsbak plaatsen afkomstig uit een Golf 2 of een Golf 3, hoofdzaak het is een 020 bak, dan past het altijd. Hoe het met de overbrengingsverhoudingen staat van de verschillende 020 vijfgangbakken, daar bedoel ik mee of jou auto niet al te snel in het rode bereik zal draaien op de autosnelweg, over die details zullen andere hier jou iets meer kunnen vertellen, er zijn nl. zoveel verschillende 020 vijfbakken met telkens weer andere overbrengingsverhoudingen.....
|
|
|||
|
|||
Quote:
he bedankt maar moet ik niet meer aanpassen bijv koppeling of aandrijfassen blijft dat het zelfde . en wat voor bak kan ik het beste gebruiken .welke bakcodes zijn goed . weet je dat misschien ook . de motor is voor de rest origineel wil alleen datie op de snelweg niet meer zo raast . alvast bedankt gr mark |
|
||||
|
||||
Heb ook een JB blokje met 5bak.
FMbak van een vroege GTI. Lekker kort |
|
|||
|
|||
Quote:
bedankt ,istie dan op de snelweg wel rustig of maaktie dan nog veel toeren . en moet je de koppeling en aandrijfassen vervangen of blijft dat het zelfde . gr mark |