Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 01-08-2011, 13:07
zippo123's Avatar
zippo123 zippo123 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 347
Default Slecht starten webers

Hallo,

Mijn golf start de laatste tijd slecht. Maar wel altijd op precies dezelfde manier:
Ik zet mijn contact aan: ik hoor de benzinepomp tikken en even later iets rustiger dus ik probeer te starten en plof niks. Doe ik dat de tweede keer of een derde x dan start hij wel. En dat is altijd zo . En dan draaid hij aan het begin stationair weinig toeren todat hij was warmer is dan draaid hij wel netjes. Heeft iemand een idee?

Ik denk dat het of met de webers te maken heeft of met de benzinepomp.

Auto: Golf 1 1.8 16v KR op Webers (1983)

Hopelijk heeft iemand een oplossing.

Met vriendelijke groet,

Roy
Reply With Quote
  #2  
Old 01-08-2011, 14:20
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 4,870
Default

misschien nog een keer goed laten afstellen, of kijken of er nergens benzine terugloopt
__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic
Út Fryslân
Reply With Quote
  #3  
Old 01-08-2011, 14:32
zippo123's Avatar
zippo123 zippo123 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 347
Default

Quote:
Originally Posted by Johan1982MK1
misschien nog een keer goed laten afstellen, of kijken of er nergens benzine terugloopt


Kunnen ze dat afstellen bij een gemiddelde autobedrijfje of moet je daarvoor al naar iemand die daar specifiek verstand van heeft?
Reply With Quote
  #4  
Old 01-08-2011, 15:08
DJW's Avatar
DJW DJW is offline
VW Guru
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 814
Default

heb je een terugslagklepje in je leiding? Anders deze maar eens monteren, dan loopt de benzine niet allemaal uit de leiding terug en blijven de vlotterkamers vol. Kost een paar euro bij de brezan.
Reply With Quote
  #5  
Old 01-08-2011, 16:17
zippo123's Avatar
zippo123 zippo123 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 347
Default

Quote:
Originally Posted by DJW
heb je een terugslagklepje in je leiding? Anders deze maar eens monteren, dan loopt de benzine niet allemaal uit de leiding terug en blijven de vlotterkamers vol. Kost een paar euro bij de brezan.


Dat is een goed plan. En monteer je in de uitgaande leiding van je benzinepomp neem ik aan? Heb je toevallig meer gegevens over dat terugslagklepje?
Reply With Quote
  #6  
Old 01-08-2011, 20:40
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 4,870
Default

wat het afstellen betreft denk ik dat je beter een specialist kan raadplegen.
ze zullen hem met een vacuum meter per carb. synchroniseren en misschien hier en daar de onsteking wat verstellen enz.
__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic
Út Fryslân
Reply With Quote
  #7  
Old 02-08-2011, 06:02
zippo123's Avatar
zippo123 zippo123 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 347
Default

In de nachtdienst ff een terugslagklepje gemonteerd (hadden ze toevallig liggen in de juiste maat) Ik kon hem precies op de pers van de brandstofpomp monteren en via een nippel en een flexibele slang dan naar de webers. Dus morgen na het slapen even testen of hij nu wel in 1x start.
Reply With Quote
  #8  
Old 02-08-2011, 15:54
zippo123's Avatar
zippo123 zippo123 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 347
Default

Het lijkt nu wel iets beter te zijn, maar hij start koud nog niet in 1x het is start plof en dan moet ik opnieuw contact uit aan en dan start hij wel. Dus probleem nog niet gevonden.

Iemand toevallig een adres is zeeland en omstreken voor het afstellen van een kr op webers? En weet misschien iemand wat de kosten daarvan zijn ?
Reply With Quote
  #9  
Old 02-08-2011, 16:07
Audi1981's Avatar
Audi1981 Audi1981 is offline
5 Cylinder Turbo Donateur
 
Join Date: May 2011
Posts: 5,859
Default

Dynocenter in Goes natuurlijk
klik
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
Reply With Quote
  #10  
Old 02-08-2011, 17:14
zippo123's Avatar
zippo123 zippo123 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 347
Default

Quote:
Originally Posted by Audi1981
Dynocenter in Goes natuurlijk
klik


Bedankt Ik heb net naar de prijzen gekeken en als het blok daardoor beter gaat lopen of dat hun kunnen zeggen dan het zo in orde is vind ik het mooie prijzen
Reply With Quote
  #11  
Old 08-08-2011, 21:03
Rooney GTI 83's Avatar
Rooney GTI 83 Rooney GTI 83 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 197
Default

Starttoerental misschien te laag door slechte accu of sloffe startmotor??????
Reply With Quote
  #12  
Old 15-08-2011, 11:25
zippo123's Avatar
zippo123 zippo123 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 347
Default

Mensen probleem van het slecht starten is voorlopig over.
Oplossing:
Contact aan wachten en zonder te starten even gas geven waardoor de brandstofpomp de benzine door kan pompen naar ik denk de vlotterkamers. En hoppaaaaaa start elke keer weer in 1x.
Voor het afstellen ben ik nog niet naar dynocenter geweest. Heb even mijn centjes nodig maar gaat wel zeer binnenkort gebeuren.

Groeten Roy
Reply With Quote
  #13  
Old 28-09-2011, 08:25
DUB's Avatar
DUB DUB is offline
Postwhore
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 1,401
Default

Ik heb hetzelfde probleem, waar moet ik die terugslag klep monteren? Want ook als ik even wacht met starten heeft hij er heel veel moeite mee.
__________________
www.facebook.com/basetheone
Reply With Quote
  #14  
Old 28-09-2011, 08:31
PimVW's Avatar
PimVW PimVW is offline
No personal life
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 2,323
Default

Quote:
Originally Posted by Audi1981
Dynocenter in Goes natuurlijk
klik


Idd, schappelyke pryzen en Rinus heeft er verstand van!
__________________
Saugergroup [0][0] [0][0]
Polo 6N Harlekin
Golf 1 GTI PLUS 20V T sold
Reply With Quote
  #15  
Old 28-09-2011, 09:25
J-9A-N's Avatar
J-9A-N J-9A-N is offline
No personal life
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 2,678
Default

Je kunt (als het je dagelijkse auto is ) natuurlijk ook gewoon je choke aansluiten.
__________________
Oliecrisis....??
Gelukkig rijden onze auto's op accijns!
-------------------------------------------
Weber Society Drenthe ®
Reply With Quote
  #16  
Old 28-09-2011, 09:28
Jel Golf 2 GTI's Avatar
Jel Golf 2 GTI Jel Golf 2 GTI is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 3,365
Default

Goes is zeker super, ik rij er speciaal met de moto naartoe voor het afstelen

Super content van die mannen
__________________
Who am I? => Me

I want to die peacefully in my sleep, like my grandfather.. Not screaming and yelling like the passengers in his car.
Reply With Quote
  #17  
Old 28-09-2011, 11:29
guusvandevenne guusvandevenne is offline
VW Addict
 
Join Date: Oct 2010
Posts: 679
Default

Wat hebben jullie betaald voor het afstellen? Ik zie namelijk dat het tot maximaal 300 euro is. Vind ik toch best begrotelijk.
Reply With Quote
  #18  
Old 28-09-2011, 14:09
zippo123's Avatar
zippo123 zippo123 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 347
Default

Quote:
Originally Posted by DUB
Ik heb hetzelfde probleem, waar moet ik die terugslag klep monteren? Want ook als ik even wacht met starten heeft hij er heel veel moeite mee.


Ik heb de terugslagklep direct op brandstofpomp gemonteerd (dmv schroefdraad) aan de uitgaande leiding naar de webers. (perskant) De terugslagklep had bij mij eerst een veertje erin, maar die heb ik eruit gehaald om zo min mogelijk weerstand te creeeren voor de brandstofpomp.
Reply With Quote
  #19  
Old 28-09-2011, 15:53
PimVW's Avatar
PimVW PimVW is offline
No personal life
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 2,323
Default

Quote:
Originally Posted by guusvandevenne
Wat hebben jullie betaald voor het afstellen? Ik zie namelijk dat het tot maximaal 300 euro is. Vind ik toch best begrotelijk.


Ik moest by Dynojet 180 euro betalen...
Meerdere runs, carb's synchroom gesteld en wat sproeiers verwisseld en ontsteking afgesteld. Prys is dus netjes.

Ben met mn pa zn MG B naar Speedcenter in Geldermalsen geweest en die heeft er ook veel verstand van, is ook n goed adres.
__________________
Saugergroup [0][0] [0][0]
Polo 6N Harlekin
Golf 1 GTI PLUS 20V T sold
Reply With Quote
  #20  
Old 28-09-2011, 17:43
guusvandevenne guusvandevenne is offline
VW Addict
 
Join Date: Oct 2010
Posts: 679
Default

Quote:
Originally Posted by PimVW
Ik moest by Dynojet 180 euro betalen...
Meerdere runs, carb's synchroom gesteld en wat sproeiers verwisseld en ontsteking afgesteld. Prys is dus netjes.

Ben met mn pa zn MG B naar Speedcenter in Geldermalsen geweest en die heeft er ook veel verstand van, is ook n goed adres.


Voor 180 euro laten stellen is zeker wel de moeite waard, aangezien ik ze zelf nooit alle 4 gelijk krijg. Ik merk nu dat ie wat inhoud als ik volgas geef en dus minder trekt, dan ruik je ook wat benzine.
Groot verschil voor en na t afstellen?
Krijg je dan trouwens ook mooi overzichtje van vermogen ?
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 11:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum