|
||||
|
||||
audi 5e gasklephuis
Toevalig kwam ik op de sloop een audi 100 tegen. De gasklephuis heb ik eraf geschroefd zodat ik hem kan bouwen op me golf 1 gti. Nu las ik ergens dat ik iets moet ombouwe. En je hebt er allemaal electronica op wat volgens mij een golf 1 gti niet heeft kan ik dat allemaal eraf slopen??
En nog een vraagje De kleine klep gaat op het einde langzaam dicht dit komt doordat er een soort dempertje onder de gasklep zit kan ik dit laten zitten of ook gewoon afhalen. ?? En als ik de gasklephuis helemaal uitelkaar haal is het dan weer makkelijk inelkaar zetten?? De klepjes enz... |
|
||||
|
||||
haal hem maar niet uit elkaar; heb ik ook gedaan, en vervolgens beide asjes verneukt, omdat je die dr giga moeilijk weer in krijgt!
|
||||
|
||||
Dan haal ik hem maar niet uitelkaar. Uitelkaar halen is makkelijk maar inelkaar zitten gaat heel moeilijk worden aangezien er heel veel druk staat op de veren die de klep zogenaamd weer dichtveert. Maar hoe gaat het met ombouwen naar golf 1 dan? En dan vooral dit onderwerp
Gaskabel aansluiting is identiek maar, gaat de andere kant op (wordt naar boven getrokken bij een audi). hoe ga ik dit oplossen ombouwen van me ouwe klep? Zodat hij wel het goeie kant opgaat |
|
||||
|
||||
Ik heb nu dus alle electrische bekabeling losgehaald wat ik allemaal niet nodig ga hebben. Nu heb ik dat soort dempertje ook losgehaald dat dempertje zorgt ervoor dat de kleine klep rustig dichtgaaat op het einde als de klep bijna dicht is. Maar dit heeft tog geen nadelen of kon ik hem gewoon laten zitten? Aangezien een dx gasklephuis ook niet zo'n dempertje heeft
Iemand nog tips met het gaskabel gedoe? Of spreekt dat voorzich tijdens het overzetten van het ouwe klep |