Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Vento MK III
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 09-09-2011, 06:39
andy6446 andy6446 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Aug 2011
Posts: 14
Default brandstofpomp kapot

Hi,
Onlangs is mijn brandstofpomp stuk gegaan (anwb zei dat hij geen benzine krijgt). Ik heb Golf 3 '97 1.8 die op lpg g3 loopt dus ik kan wel rijden maar starten gaat niet (installatie starts schijnbaar op benzine). Ik heb de stekker doorgemeten en deze geeft wel stroom dus dit moet een pomp zijn (toch?). Ik hoor deze ook niet aan gaan als ik de sleutel omdraai dus bijna 100% pomp is kaopt.
Ok, nu komen de vragen:
1. Schijnbaar zijn er 2 types brandstofpompen voor deze motor. Ik wil ene op de sloop halen en ik weet niet of ik de goede krijg. Is het te controlleren zonder deze eerst er uit te halen?
2. Omdat ik een lpg er in heb zitten, heb ik in de kofferbak een tank liggen...en raad eens waar? op de opening waar de pomp in zit. Als ik de tank optil dan heb ik max 15-20cm ruimte om die pomp er uit te halen. Is dit genoeg? Zit Ã*e diep in de tank?
Wat ik ook dacht is miss de brandstof tank los maken en dan van onderen? Kan dat en wat ik moet los maken om die tank ff omlaag te krijgen?
Sorry dat ik zoveel vragen stel maar ik moet dez evrij snel aan de gang krijgen.
Alvast bedankt voor jullie tips.
Reply With Quote
  #2  
Old 12-09-2011, 10:41
polo1983's Avatar
polo1983 polo1983 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 99
Default

1 Volgens mij werkt elke pomp voor een 1.8 is mij niet bekend dat er 2 waren
2 15 tot 20 is te weinig, je vlotter komt ook mee en die moet heel blijven

Zou de pomp los maken boven en de tank laten zakken is het werk ook niet als je handig bent. Succes er mee
__________________
Why ride high if you can fly low....

Polo sold
Volvo's sold
MK3 Cabby daily ride

GSXR in progres
Reply With Quote
  #3  
Old 12-09-2011, 13:40
Turbo-Variant's Avatar
Turbo-Variant Turbo-Variant is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 1,459
Send a message via MSN to Turbo-Variant
Default

Hoop ik voor je dat de bevestiging van je tank en tankhals niet zo rot zijn als een mandje, zoals gewoonlijk bij golf 2 en 3...

Wellicht een beter plan om je LPG tank dan even te lossen en eruit te gooien.
__________________
http://www.vwclubparkstad.nl
Reply With Quote
  #4  
Old 14-09-2011, 10:12
andy6446 andy6446 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Aug 2011
Posts: 14
Default

pomp vervangen,
Ik heb gewoon de gas tank los gekoppeld en dan was er geen probleem meer. Ik ben ff voorzichtig met die gas tank geweest omdat veel mensen mij geadviseerd om daar niet aan te komen. De leidingen zitten gewoon met de wartels vast en de enige kunst is om heel langzaam het gas uit de leidingen te laten lopen. Dan is dit een makkie (btw. met je handen in de volle tank benzine te klooien is geen pretje ).
bedankt voor de tips
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 15:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum