Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Derby, Polo MK 1,2 en 3
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 13-12-2004, 18:30
Edward's Avatar
Edward Edward is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 3,862
Send a message via MSN to Edward
Default polo G40

Question:

de retourslang die vanaf het gasklephuis, door de kleppendeksel naar de lader loopt: kan je die op een of andere manier omzeilen? Zo ja, is de lader dan op deze manier gesmeerd? (is de lader op een of andere manier gesmeerd)
Wat gaat er eigenlijk door deze buis? Carterdamp?
Kan je op een of andere manier een dumpvalve aansluiten op de plaats waar de retourslang los kan van je gasklephuis?

Hele mond vol, denk er rustig over na .....antwoord wel binnen 1 uur :biggrin:

Ik hoor het wel...van de kenners.

x Ed
Reply With Quote
  #2  
Old 13-12-2004, 18:38
Scully Scully is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 962
Default

Dat kan allemaal.
100% zeker weten.
Reply With Quote
  #3  
Old 13-12-2004, 18:41
Scully Scully is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 962
Default

Je kan de gehele retourleiding weghalen, dus vanaf de gasklep tot aan je lader. Op de carterontluchting heb ik een klein scooterfiltertje gezet en op de lader een K&N filter.
Reply With Quote
  #4  
Old 13-12-2004, 18:44
Edward's Avatar
Edward Edward is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 3,862
Send a message via MSN to Edward
Default

hoe zit het met de smering van de lader? die damp ging eerst de lader in namelijk.....of niet? Verder geen negatieve invloed op het vermogen en dergelijke?
Reply With Quote
  #5  
Old 13-12-2004, 19:19
polog40's Avatar
polog40 polog40 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 390
Default

Smering krijgt de lader via een ander slangetje.

Retourleidingen kan je eraf halen. Wel het gasklephuis afdoppen.

Dumpvalve niet aan beginnen op een G40. Blaast bijna niet af en je raakt alleen maar druk kwijt die je graag wilt behouden bij het overschakelen.

Arjan
Reply With Quote
  #6  
Old 13-12-2004, 19:38
Scully Scully is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 962
Default

Gasklephuis mag je niet afdoppen. Daar komt juist lucht uitblazen die normaal weer je lader ingaat. Deze moet je gewoon open laten of een filtertje opzetten. Een dumpvalve kan je best op een G40 zetten, je bereikt er alleen nix mee, die druk word toch wel afgeblazen.
Reply With Quote
  #7  
Old 13-12-2004, 22:36
polog40's Avatar
polog40 polog40 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 390
Default

Afdoppen bedoelde ik een filtertje erop want er zijn er legio die met dat gat open rijden..........
Reply With Quote
  #8  
Old 14-12-2004, 15:37
MelG60 MelG60 is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,449
Default

Hoeft geen filter op want er staat altijd overdruk op.
__________________
1991 Golf GTI 20v 4x4 677pk
1989 Golf 20v turbo 4motion
1990 Golf GTI G60
1990 Golf GTI 16vG60
1991 Golf GTI G60
1991 Golf GTI Edition one G60
1983 Golf GTI 16vG60
1983 Golf GTI G60
2000 Audi S3
Reply With Quote
  #9  
Old 14-12-2004, 19:10
Edward's Avatar
Edward Edward is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 3,862
Send a message via MSN to Edward
Default

ok, gereden zonder die buis eraan....heeeeeeeeeeeeeeeeeerlijk geluidje zo maar hij was niet echt tevreden over gedrag opzich. Inderdaad erg veel vermogen verlies.
Is er niet iets beschikbaar, een soort overdruk ventiel, wat druk op het het systeem houdt en bij een in te stellen druk toch gaat afblazen?
Reply With Quote
  #10  
Old 16-12-2004, 17:20
Scully Scully is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 962
Default

Hoe bedoel je dat je vermogensverlies hebt?
Het enige verschil is nu dat de lucht die normaal bij overschakelen terug je g-lader ingaat nu de vrije lucht ingaat.
Reply With Quote
  #11  
Old 16-12-2004, 17:28
Edward's Avatar
Edward Edward is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 3,862
Send a message via MSN to Edward
Default

die lucht die eerst gerecycled werd via de lader wordt nu de buitenlucht ingeblazen......
Reply With Quote
  #12  
Old 16-12-2004, 17:50
Stijn's Avatar
Stijn Stijn is offline
Class of 2003
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 8,760
Send a message via ICQ to Stijn Send a message via AIM to Stijn Send a message via MSN to Stijn
Default

Ja...maar dat geeft geen vermogensverlies hoor, minimaal in ieder geval. Denk dat het meer 'het idee' is dan werkelijk verlies.
__________________
Quote:
Quagmire: Hey there sweetie, how old are you?
Connie: 16.
Quagmire: 18? You're first.
Connie: Mom!
Quagmire: I like where this is goin'! Giggidy, giggidy, gig-gi-dy!
Reply With Quote
  #13  
Old 16-12-2004, 17:54
Tommy's Avatar
Tommy Tommy is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 5,468
Send a message via MSN to Tommy
Default

Serge had het zelfs over vermogenstoename?
__________________
Jetta 1.3 CBR carbs '84-Jetta 1.3 '84-Golf II 1.3 '84-Seat Ibiza 1.9 TDI '01-Golf II 1.6 D '85-Vento 1.9 TDI '96-Seat Cordoba 1.9 TDI '03-Golf II 1.6 B 86-Golf II 1.6 TD '86-Golf II 1.9 TDI '84-Polo 9N 1.9 TDI '05
Reply With Quote
  #14  
Old 16-12-2004, 17:56
Tommy's Avatar
Tommy Tommy is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 5,468
Send a message via MSN to Tommy
Default

Quote:
Originally Posted by Tommy
om ff op in te haken, bereik je iets met een dumpvalve op een G40? vind zelf het geluid ook super. Cossworths(zo schrijf je et toch?) hebben vaak zown vette "sssshh"


heel simpel nee daar haal je niks mee ,wat je wel kunt doen is de retour op je klepdeksel verwijderen ,het gat op je deksel een fiter plaatsen en op je lader dit gat wat nu ontstaan is afdekken met een aluminium plaatje ,zo heb je constant koude lucht voor je lader (dus niet de opgewarmde retour lucht )en een mooi hssssss geluid bij gas los en overschakelen .en een pk of 5 extra
__________________
Jetta 1.3 CBR carbs '84-Jetta 1.3 '84-Golf II 1.3 '84-Seat Ibiza 1.9 TDI '01-Golf II 1.6 D '85-Vento 1.9 TDI '96-Seat Cordoba 1.9 TDI '03-Golf II 1.6 B 86-Golf II 1.6 TD '86-Golf II 1.9 TDI '84-Polo 9N 1.9 TDI '05
Reply With Quote
  #15  
Old 16-12-2004, 18:07
serge pot's Avatar
serge pot serge pot is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,846
Default

stimmt ,wat nu wel het geval is .is dat de lucht naar de cylinders koeler is ,waardoor evt de injectie de benzine niet goed meer kan afregelen (meer lucht),benzine druk verhogen is een optie
__________________
kopbewerking ,pm
Reply With Quote
  #16  
Old 16-12-2004, 18:13
Edward's Avatar
Edward Edward is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 3,862
Send a message via MSN to Edward
Default

interessant allemaal......we gaan aan de slag!
Reply With Quote
  #17  
Old 22-08-2005, 19:06
vincent vincent is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 43
Default

blijft toch nog altijd een probleem maar wie owe wie kan me zeggen hoe ik dat dan bij een type 2 gt g40 oplos ( lucht massa meter ) ?????????????????????????????
Reply With Quote
  #18  
Old 22-08-2005, 21:04
Marcski's Avatar
Marcski Marcski is offline
Volksforum Crew
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 12,707
Default

dit topic is acht maanden oud!!
Reply With Quote
  #19  
Old 23-08-2005, 07:41
Dennis@polo86c.nl Dennis@polo86c.nl is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,494
Default

Ja, zat ook al te denken: allemaal oude koeien naast de sloot
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann...
1975 Audi 50 GL
1976 Audi 50 GL
1988 Polo G40
Reply With Quote
  #20  
Old 27-08-2005, 09:50
vincent vincent is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 43
Default

sow wat dat dat 8 maanden oud is voor mij part 5 jaar als ik wil weten of dat voor een type 2 gt g40 ook te maken is vraag ik dat .
maar jullie zullen wel geen antwoord weten anders ga je niet zo raar lopen doen .
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 00:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum