![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() Question:
de retourslang die vanaf het gasklephuis, door de kleppendeksel naar de lader loopt: kan je die op een of andere manier omzeilen? Zo ja, is de lader dan op deze manier gesmeerd? (is de lader op een of andere manier gesmeerd) Wat gaat er eigenlijk door deze buis? Carterdamp? Kan je op een of andere manier een dumpvalve aansluiten op de plaats waar de retourslang los kan van je gasklephuis? Hele mond vol, denk er rustig over na .....antwoord wel binnen 1 uur :biggrin: Ik hoor het wel...van de kenners. x Ed |
#2
|
|||
|
|||
![]() Dat kan allemaal.
100% zeker weten. |
#3
|
|||
|
|||
![]() Je kan de gehele retourleiding weghalen, dus vanaf de gasklep tot aan je lader. Op de carterontluchting heb ik een klein scooterfiltertje gezet en op de lader een K&N filter.
|
#4
|
||||
|
||||
![]() hoe zit het met de smering van de lader? die damp ging eerst de lader in namelijk.....of niet? Verder geen negatieve invloed op het vermogen en dergelijke?
|
#5
|
||||
|
||||
![]() Smering krijgt de lader via een ander slangetje.
Retourleidingen kan je eraf halen. Wel het gasklephuis afdoppen. Dumpvalve niet aan beginnen op een G40. Blaast bijna niet af en je raakt alleen maar druk kwijt die je graag wilt behouden bij het overschakelen. Arjan |
#6
|
|||
|
|||
![]() Gasklephuis mag je niet afdoppen. Daar komt juist lucht uitblazen die normaal weer je lader ingaat. Deze moet je gewoon open laten of een filtertje opzetten. Een dumpvalve kan je best op een G40 zetten, je bereikt er alleen nix mee, die druk word toch wel afgeblazen.
|
#7
|
||||
|
||||
![]() Afdoppen bedoelde ik een filtertje erop want er zijn er legio die met dat gat open rijden..........
|
#8
|
|||
|
|||
![]() Hoeft geen filter op want er staat altijd overdruk op.
__________________
1991 Golf GTI 20v 4x4 677pk 1989 Golf 20v turbo 4motion 1990 Golf GTI G60 1990 Golf GTI 16vG60 1991 Golf GTI G60 1991 Golf GTI Edition one G60 1983 Golf GTI 16vG60 1983 Golf GTI G60 2000 Audi S3 |
#9
|
||||
|
||||
![]() ok, gereden zonder die buis eraan....heeeeeeeeeeeeeeeeeerlijk geluidje zo maar hij was niet echt tevreden over gedrag opzich. Inderdaad erg veel vermogen verlies.
Is er niet iets beschikbaar, een soort overdruk ventiel, wat druk op het het systeem houdt en bij een in te stellen druk toch gaat afblazen? |
#10
|
|||
|
|||
![]() Hoe bedoel je dat je vermogensverlies hebt?
Het enige verschil is nu dat de lucht die normaal bij overschakelen terug je g-lader ingaat nu de vrije lucht ingaat. |
#11
|
||||
|
||||
![]() die lucht die eerst gerecycled werd via de lader wordt nu de buitenlucht ingeblazen......
|
#12
|
||||
|
||||
![]() Ja...maar dat geeft geen vermogensverlies hoor, minimaal in ieder geval. Denk dat het meer 'het idee' is dan werkelijk verlies.
__________________
Quote:
|
#13
|
||||
|
||||
![]() Serge had het zelfs over vermogenstoename?
__________________
Jetta 1.3 CBR carbs '84-Jetta 1.3 '84-Golf II 1.3 '84-Seat Ibiza 1.9 TDI '01-Golf II 1.6 D '85-Vento 1.9 TDI '96-Seat Cordoba 1.9 TDI '03-Golf II 1.6 B 86-Golf II 1.6 TD '86-Golf II 1.9 TDI '84-Polo 9N 1.9 TDI '05 |
#14
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Originally Posted by Tommy om ff op in te haken, bereik je iets met een dumpvalve op een G40? vind zelf het geluid ook super. Cossworths(zo schrijf je et toch?) hebben vaak zown vette "sssshh" heel simpel nee daar haal je niks mee ,wat je wel kunt doen is de retour op je klepdeksel verwijderen ,het gat op je deksel een fiter plaatsen en op je lader dit gat wat nu ontstaan is afdekken met een aluminium plaatje ,zo heb je constant koude lucht voor je lader (dus niet de opgewarmde retour lucht )en een mooi hssssss geluid bij gas los en overschakelen .en een pk of 5 extra
__________________
Jetta 1.3 CBR carbs '84-Jetta 1.3 '84-Golf II 1.3 '84-Seat Ibiza 1.9 TDI '01-Golf II 1.6 D '85-Vento 1.9 TDI '96-Seat Cordoba 1.9 TDI '03-Golf II 1.6 B 86-Golf II 1.6 TD '86-Golf II 1.9 TDI '84-Polo 9N 1.9 TDI '05 |
#15
|
||||
|
||||
![]() stimmt ,wat nu wel het geval is .is dat de lucht naar de cylinders koeler is ,waardoor evt de injectie de benzine niet goed meer kan afregelen (meer lucht),benzine druk verhogen is een optie
__________________
kopbewerking ,pm |
#16
|
||||
|
||||
![]() interessant allemaal......we gaan aan de slag!
|
#17
|
|||
|
|||
![]() blijft toch nog altijd een probleem maar wie owe wie kan me zeggen hoe ik dat dan bij een type 2 gt g40 oplos ( lucht massa meter ) ?????????????????????????????
|
#18
|
||||
|
||||
![]() dit topic is acht maanden oud!!
![]() |
#19
|
|||
|
|||
![]() Ja, zat ook al te denken: allemaal oude koeien naast de sloot
![]()
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann... 1975 Audi 50 GL 1976 Audi 50 GL 1988 Polo G40 |
#20
|
|||
|
|||
![]() sow wat dat dat 8 maanden oud is voor mij part 5 jaar als ik wil weten of dat voor een type 2 gt g40 ook te maken is vraag ik dat .
maar jullie zullen wel geen antwoord weten anders ga je niet zo raar lopen doen . |