Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts

Reply

Thread Tools Search this Thread
Old 02-09-2011, 23:43
RoelM RoelM is offline
VW Fanatic

Default Benzinemeter en toerenteller vraag

hoi

ik heb een golf 2 1.6 ez. nu is het al een tijd zo dat de tankmeter erg langzaam omhoog komt en vandaag was hij dus 'leeg'. dus gaan tanken. paste er maar 25 liter ofzo in. Dus dan zat er nog 30 in. Dus helemaal volgetankt, flink stuk gereden. Geeft de tankmeter dus een volle tank maar iets boven het midden op de meter aan. Lijkt er wel op alsof de naald van de meter verkeerd staat maar dat lijkt me sterk. Misschien meer die dit probleem hebben gehad ? (ja ik heb de search al gebruikt en gegoogled :P)

2de vraagje. ik heb nu een tellerbak met links natuurlijk de snelheidsmeter en rechts eigenlijk niks met de watertemp + tankmeter erop. Ik vind zon tellerbak met toerenteller digitaal klokje toch wel wat mooier staan, is dit uitwisselbaar of hoe zit dat ? Als het goed is kan de toerenteller wel aangesloten worden toch ? Maar als ik dat doe wil ik wel dat gewoon alles werkt, ook het klokje enzo.

Alvast bedankt!
Golf Mk3 GTI 16V (Verkocht)
Golf Mk4 GTI TDI - VVT 165PK 400NM
Reply With Quote
Old 03-09-2011, 10:28
Dexter's Avatar
Dexter Dexter is offline
Postwhore

1: Ja, of het metertje is niet goed of de vlotter in de tank is niet meer goed.

2: Volgens mij kan dat in 99% van de gevallen gewoon. Voor zover ik weet heeft elke auto voorbereiding voor een toerenteller. Waar je wel rekening mee moet houden zijn de aansluitingen en types. Je heb instrumentenpanelen met 1 stekker en 2 stekkers. En je heb kilometertellers van type 935 en 950 dacht ik.

Je kan in elk geval natuurlijk gewoon je huidige kilometerteller gebruiken.

Het verschil tussen 1 en 2 stekkers kun je makkelijk bepalen. Als je alarmlichtschakelaar op je stuurkolom zit dan heb je 1 stekker [daarmee: zit de alarmlichtschakelaar in het dashbord dan heb je 2 stekkers].

Als je toch gaat wisselen kun je dus ook direct zien wat een ander brandstofmetertje doet.
Old 03-09-2011, 17:04
Bumper83's Avatar
Bumper83 Bumper83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur

Kijk even je spanningsregelaar na die achterop je instrumenten paneel zit. Deze is voor je koelwatertemp en benzinemeter en behoort continue 10V DC te leveren ipv 12V.

succes

Golf 2 GTI 8v 1985 (Under Construction)
Golf 2 Avance 1.3 1987 (SOLD)
Passat Sportline 2.0 20V 2002 (SOLD)
Reply With Quote
Old 04-09-2011, 11:26
RoelM RoelM is offline
VW Fanatic

Oke bedankt allebei, dan probeer ik wel een keer een nieuw tellerbakje. Maar er is niet zon haast bij, rij de tank toch niet veel leger dan de helft dan. Straks sta ik wel een keer ergens zonder benzine ofzo :P
Golf Mk3 GTI 16V (Verkocht)
Golf Mk4 GTI TDI - VVT 165PK 400NM
Reply With Quote
Reply

Posting Rules