#1
|
||||
|
||||
Kleppen tikken
Ik heb een Polo 9N3 uit 2008 met een 1.4 16v motor. Als de motor loopt hoor ik constant de kleppen. Ik ben bij AutoHaas (VW dealer) geweest en zij zeggen dat dat normaal is. Ik moest de auto maar eens neerzetten zodat ze het konden controleren met een koude motor. Ik maak me er best wel zorgen om omdat het voor mij een dure auto was. Hij heeft 51000 km gelopen. Gaarne advies wat wel of niet te doen.
|
#2
|
|||
|
|||
Ze tikken altijd wel iets, maar dat valt zo over het internet ook niet te beoordelen.
Als de motor koud is is dit vaak iets erger. Kan waarschijnlijk geen kwaad. Ga een keer bij een andere vw dealer langs en laat het daar ook beoordelen. |
#3
|
||||
|
||||
Hoor je ook niet de solenoid van je actief-koolfilter tikken ?
Dat heeft ook al wat mensen op het verkeerde been gezet.....
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#4
|
||||
|
||||
Quote:
Welk filter ??????? Heb er niet zo veel verstand van.. Sorry... en waar zit het ? |
#5
|
|||
|
|||
Quote:
Is geen filter, het is een electronisch klepje welke de brandstofdamp uit de tank geregeld naar de motor toevoert. Bij het regelen van het klepje gaat het tikken. Dit klepje zit tussen het actief koolfilter en de inlaat. Waar precies durf ik niet te zeggen bij een polo. |
#6
|
||||
|
||||
Dat is een filter dat brandstofdamp op kan slaan als je stil staat en af kan geven als de motor loopt, op die manier komt er geen damp in buitenlucht terecht. Op dat filter zit een solenoid die je hoort tikken als hij schakelt. Waar hij bij jou auto zit weet ik niet, maar bij de mk4 / bora / octavia zit ie als je voor de auto staat links (geloof ik).
edit: tegelijk!
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#7
|
||||
|
||||
tikt deze klep dan net zo alsof je de klepstoters hoort ?
heb namelijk hetzelfde probleem met de zelfde motor. |
#8
|
|||
|
|||
Klinkt hard dit, maar wss een kantelende zuiger.
Komt vaak voor en worden ze oud mee. |
#9
|
||||
|
||||
Hij gaat vandaag naar Auto Haas (Volswagen dealer). hij blijft er vannacht staan zodat ze het kunnen controleren met een koude motor. Wordt vervolgd
|
#10
|
||||
|
||||
i agree met vento tdi. maatje van mij heeft dit ook met een lupo 1.4 16v, ook kantelende zuigers. kunnen er oud mee worden. als die stationair loopt lijkt t op een soort van diesel qua tikken?
__________________
Terug van weggeweest ‘96 Polo Harlekin ‘00 Lupo Cambridge Still in to silly stuff |
#11
|
|||
|
|||
Maar meestal hebben alleen de oudere 1.4 16v modellen kantelende zuigers en hebben ze dit waarschijnlijk later opgelost.
|
#12
|
||||
|
||||
En anders eens een filmpje maken en hier plaatsen misschien dat dat een idee geeft
__________________
HUIDIGE RIDE: Skoda Octavia 1 VRS '11- |
#13
|
||||
|
||||
De volkswagen dealer zegt dat het de injectors zijn die je hoort. ze hebben in mijn bij zijn 5 polo's gestart met de zelfde motor code. alle hadden de zelfde tik. het schijnt te horen bij dit type blok
|
#14
|
||||
|
||||
Quote:
blok/auto is nog geen 3 jaar en heeft pas 50.000 km gelopen |