#1
|
|||
|
|||
Remschijven: massief naar geventileerd
Ik kan me herinneren dat ik (al weer heel wat jaartjes geleden) nieuwe remblokken en schijven heb geplaatst, geventileerde, ter vervanging van de massieve schijven die eronder zaten. Ik kon toen de VWII klauwen gewoon blijven gebruiken.
Kortom, kan het zijn dat in de latere bouwjaren van golf 1 en cabrio de VWII klauwen zijn gebruikt met een massieve schijf die ook voor geventileerd vervangen kan worden? Kan dit kloppen of ben ik nu in de war? |
#2
|
||||
|
||||
klopt.
De VWII klauw zat zowel om massieve als om geventileerde schijven. Bij de geventileerde schijven horen dunnere remblokjes.
__________________
1988 T3 Hoogdak postbus -> westfalia 2005 Prius |
#3
|
|||
|
|||
Perfect, dat dacht ik dus al. Op welke modellen is het met geventileerde schijven geleverd, weet je dat zo? Is wat makkelijker onderdelen bestellen.
Thanks! |
#4
|
|||
|
|||
Quote:
zou gewoon even op h-base kijken, hier kun je per motor type kijken en staan er de schijfmaten ook bij. |
#5
|
||||
|
||||
Dit vroeg ik me ook al altijd af, ben ik weer geholpen. Als iemand een motor type weet zou het helemaal geweldig zijn.
|
#6
|
|||
|
|||
Dat begrijp ik. Ken h-base, heb ETKA, toegang tot Aldoc en wat al niet meer. Maar dan is een model wel zo makkelijk. Staat namelijk niet zomaar aangegeven dat het voor een VWII klauw is Ik geloof dat ik gewoon bij G2 GTI moet kijken, maar als iemand het zeker weet is het handiger
|
#7
|
||||
|
||||
dat zijn toch de klauwen waar deze blokken in horen?
|
#8
|
||||
|
||||
klopt, volgens mij hadden de golf 1 100 en 1300 de kleinere klauwen met bijbehorende vierkante blokken
|
#9
|
||||
|
||||
ja, die geeft die ook aan voor een golf 1 1.6d. Dan vind ik het weer raar dat ik het nieuwere type remmen erop heb zitten.
|
#10
|
|||
|
|||
Quote:
Golf 2 GTI / GTI 16v hebben VWII klauwen met geventileerde schijven |
#11
|
||||
|
||||
Diameter 239 mm is golf 2 Gti tot +/- 87
Diameter 256 mm is golf 2 Gti 87 tot 92
__________________
Oliecrisis....?? Gelukkig rijden onze auto's op accijns! ------------------------------------------- Weber Society Drenthe ® |
#12
|
|||
|
|||
De VWII klauwen gaan geloof ik maar tot 239mm nietwaar?
|
#13
|
||||
|
||||
Dat zou kunnen, maar waarschijnlijk ben je toch 239 nodig aangezien het om een golf 1/ cabrio gaat.
__________________
Oliecrisis....?? Gelukkig rijden onze auto's op accijns! ------------------------------------------- Weber Society Drenthe ® |
#14
|
||||
|
||||
ja 239 voor de VWII
De Geventileerde schijven zaten in elk geval ook onder passat 32b met 5-pitters volgens mij.
__________________
1988 T3 Hoogdak postbus -> westfalia 2005 Prius |
#15
|
|||
|
|||
|
#16
|
||||
|
||||
waarom niet gewoon voor een setje ebc gaan met greenstuff blokken?
__________________
Jetta Mk1 '83 1.8 DX [project] Bora Mk4 '00 1.8T AQX [daily] Audi A3 '03 2.0TDI BKD[daily] |
#17
|
|||
|
|||
Waarom wel?
(gaat imho ook voorbij aan het doel van dit topic, maar dat terzijde ) |
#18
|
||||
|
||||
Quote:
Geen omgekate golf?? op mijn 1.6D heb ik de vierkante blokjes. Ik heb wel al 2x moeite gehad met nieuwe remblokken plaatsen beide keren waren ze iets te dik???
__________________
|
#19
|
||||
|
||||
Quote:
Geen idee, sticker zit in de kofferbak nog en chassis nummer klopt. Welk bouwjaar is jou golf? Misschien dat een van de vorige eigenaren al een rem upgrade hebben gedaan. Handig dat ik dit weet, dan ga ik binnenkort nieuwe schijven (geventileerd) en blokken erop zetten. Last edited by roy-mk1 : 24-08-2011 at 22:55. |
#20
|
||||
|
||||
Quote:
uit '82 volgens kenteken maar het nummertje lijkt er wel ingelast te zijn dus denk niet dat dit bij mij nog klopt.
__________________
|