#1
|
|||
|
|||
1.3 hk probleempjes
hey mede vwfahrers..
ik heb een 87 jetta 2deurs, die ik oldskool aan het maken ben.. en wat is meer oldskool dan een 1.3 uit 84 dacht ik! maar nu heb ik ontstekingsproblemen.. nl dat de nokjes van mijn contactpunten wegsmelten . ik heb de bedrading van de bobine losgekoppeld, de 2 zwarte +draden op de plus gezet, en een losse draad gemaakt van de - naar de bobine. zo zat dit ook op de kevers voor zover ik nog wist.. doe ik hier nu iets verkeerd? grtz chrissie |
#2
|
||||
|
||||
zit je condensator nog over je contactpuntjes? als die er nie is, branden ze zo weg
__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93 http://www.fordcapri.be |
#3
|
|||
|
|||
het zijn niet de punten die wegbranden, maar het kunstof nokje smel volledig weg....
condensator zit er nog op ja.. |
#4
|
|||
|
|||
kleine update:
de contactpunten zijn vervangen door electronisch van een nz. nu: ontsteking helemaal naar voren verdraaid, moeilijk starten, niet stationair lopen. lagere toerentallen backfires/ploffen. aan de carb is nog niks versteld/verdraaid.. blokje had nog geen 80.000 gedraaid. anybody?? |
#5
|
|||
|
|||
Quote:
Gewoon even je ontsteking afstellen, dit doe je niet op gevoel Eerst de tandriem op tijd zetten en dan de rotor bij de markeering zetten en dan met een lamp of tester je ontsteking precies afstellen. Kun je de verdeler wel zo wisselen zonder dat je andere dingen mee vervangt zoals een ontstekingsmodule ? ? |
#6
|
|||
|
|||
nou, als de ontsteking in de buurt zit loopt ie hoe dan ook.. deze loopt niet eens.. en ditwas een electronische ontsteking (de auto dan he..) de motor en carb is in principe zelfde alleen dan een hk met omgeboude ontsteking..
hij wil wel aanslaan, maar dan ploffen en backfires.. krukasmerkteken op vorkje beneden, nokkenas puntje buitenzijde op merkteken van de d-riemkap.. rotor wijst naar 1e cilinder |
#7
|
|||
|
|||
update:
probleem met de elec. ontsteking is opgelost!! 2 oorzaken: vacuumvervroeging niet goed, en de startmotor kreeg hem niet door de compressie heen. hierdoor zijn we gaan draaien aan de ontsteking waardoor je dus weer verkeerde posities kreeg.. dus dat is opgelost nu de ontsteking teruggebouwd naar contactpunten, roodzwart op de -, groene draad van - naar condensator. en WEER branden de nokjes van de contactpunten weg... |