|
||||
|
||||
autotransport
Hallo
Ik heb een oogje laten vallen op een auto die in Frankrijk staat, zeg 700km van huis. Het ding ligt alleen helemaal uit elkaar, en er is geen motor of bak meer bij. Normaal ben ik het type, motor in de kofferbak smijten, maatje bellen, en 2 dagen later terug met 2 wagens... maar ook de remleidingen zijn eronder weg en de electra is eruit, iets teveel werk voor een weekend... Ik heb dus 3 opties *Autotrailer: ik heb alleen BE niet, wordt lastig... *Ambulance: alleen wat ik op internet vind ik reteduur, zeker als je 1500km gaat rijden, diesel niet meegeteld... *autotransport: Geen idee, geen ervaring, kan geen schatting maken van kosten... Dus, wie heeft ervaring, weet een goedkope, weet hoe dat gefixt moet worden, etc etc. ANWB zit in die zaken, regelt natuurlijk veel op dat gebied, maar zouden zij zoiets willen? De auto is leuk, maar als er 800 euro bij moet voor transport wordt het me veel te gek!
|
||||
|
||||
Ik wilde zeggen, ik weet er wel ene, maar die vraagt zich ook 50 euro starttarief en 50 cent per kiklometer. Kom je nog op 800 muntjes uit.
Als ik de auto moet vervoeren doe ik dat ook met aanhanger, en zonder BE. Mag niet, maar de auto start net zo goed, met of zonder die kar er achter. Und, la France... reken ook nog op tol-kosten.
|
||||
|
||||
Hier nog effe iets wat ik van de site gehaald heb van diegene waar ik altijd de aanhangwagen huur:
HEB IK RIJBEWIJS B of E NODIG??? Veel mensen vinden het lastig om te bepalen met welke aanhangwagen ze nu wel of niet in het bezit moeten zijn van het E achter B rijbewijs. Beantwoordt onderstaande vragen en u weet of het B rijbewijs volstaat of dat u toch in het bezit dient te zijn van uw BE rijbewijs. 1. Weegt uw aanhangwagen incl. het laadvermogen meer dan 750 kg? Ja? zie vraag 2 Nee? Rijbewijs B volstaat 2. Weegt de aanhangwagen incl. het laadvermogen meer dan het trekkendvoertuig? Ja? Voor deze combinatie heeft u uw BE rijbewijs nodig Nee? Zie vraag 3 3. Weegt de totale combinatie meer dan 3500 kg? Ja? Voor deze combinatie heeft u uw BE rijbewijs nodig Nee? Rijbewijs B volstaat Uitzondering. Een auto met een gewicht van 3490 kg. ( o.a. busjes en kleine B- categorie vrachtwagens) mogen wel een aanhanger tot 750 kg. trekken zonder dat hiervoor een E-rijbewijs is vereist terwijl het gezamenlijke gewicht incl. laadvermogen toch boven de 3500 kg. uitkomt.
|
||||
|
||||
Wat weegt een autotrailer?
Mijn trekkende (zuinige) wagen weegt 990kg. Wat weegt een motor met bak ongeveer?
|
||||
|
||||
Zoek een transportbedrijf die op Frankrijk rijden. Vaak komen die leeg terug... Misschien kan je dan een deal maken.
|
|||
|
|||
Quote:
Autotrailer heeft vaak ook 2 assen, dus E altijd nodig Met een wagen van 990 kg kun je niet veel trekken, ook voor de wagen geld een maximaal gewicht die de wagen mag trekken. |
|
|||
|
|||
Quote:
Hoi, ambulance weegt ongeveer 600kg, dus als je motor en bak achterin kunt gooien zal dit het goedkoopste zijn en wettelijk toegestaan, mits je een wat zwaardere station wagen of iets dergelijks hebt.... Bijv.Auto 1350kg Ambu 600kg Golf 500kg (heb je dus wel motor en bak achterin, maar dat maakt voor het totaal gewicht niet uit, en je mag met BE rijden) Zelf halen altijd het goedkoopste en veiligste!! Je kunt idd een transportbedrijf bellen wat veel op frankrijk rijdt, maar wil je een bedrijf wat veel leeg terug rijdt kom je toch al bij de groente/fruit of bloemen/planten, en of zij een puzzel van het merk vw op willen halen en er net zo mee om gaan als jou.....................???????????????? Succes!
|
||||
|
||||
Quote:
Tikkie te kort door de bocht, niet? Je neemt er een vrije dag voor (of meerdere, is het niet van je werk dan wel van je vriend(in) of kids of sportclub). Wat ik bedoel te zeggen is dat je de factor tijd in de vergelijking niet helemaal weg kan laten natuurlijk. Het kan wel een afweging zijn... Autotransporter huren is nog ander verhalen dan auto-ambulance huren? Zit je in ieder geval niet met je BE.
|
||||
|
||||
Zollie, wat voor auto wil je er voor zetten, en heb je al gecheckt wat die überhaupt mag trekken?
met een tandemasser (700kg) + auto van 500kg zit je toch al aan 1200kg.
|
||||
|
||||
Ken je niet iemand die wel BE heeft?
en het geen probleem vindt om met je op en neer te rijden? Dat lijkt me het goedkoopst en het makkelijkst
|
||||
|
||||
Ja ken wel iemand, en die heeft ook beschikking over autotrailer... Maar die is zo druk met werk dat ik m volgens mij geen 2 dagen mag lenen van zijn vriendin
Aan de andere kant, hij heeft een halfjaar in mijn auto gereden, dus heb nog wat tegoed
|
||||
|
||||
met een wagen van 990kg om te trekken kan je het sowieso al vergeten
als je rijbewijs B hebt, mag je enkel trailer trekken (gewicht trailer + lading < gewicht trekkend voertuig en het geheel moet ook nog eens minder zijn dan 3500kg) denk er ook aan, je moet ook nog eens kijken naar het MTM. meeste autotrailers zijn 2000MTM, ga je al nooit mogen trekken met jouw auto. al staat er maar een golf op van 900kg, tis de MTM die telt . ik heb een bmw (1460kg) en autotrailer met MTM 1400kg (trailer weegt 390kg en mag 1010 laden). dat is een combinatie die wel gaat bijvoorbeeld omdat ik maar op 2860kg totaal zit |
|
|||
|
|||
Quote:
die zijn er niet veel die leeg terug komen |
|
||||
|
||||
LT40 autotransportertje zien te lenen of huren. Mag met B en rijd stukken beter (veiliger) dan met een zware trailer.
|
||||
|
||||
Snel voor je BE gaan,d an heb je die ineens ook :p
|
|
||||
|
||||
Quote:
dat lijkt me ook het beste, maar de prijzen op MP daar schrik ik soms wel van! eens rondvragen of kennissen die dingen hebben of weten te staan
|
||||
|
||||
Quote:
Aantal assen heeft er niks mee te maken, dit gaat pas op als ze op meer dan een bepaalde afstand van elkaar staan.
|
||||
|
||||
Quote:
Nee, inderdaad. Dan werd er niet veel meer verdiend ! Je zou het eens bij Beens Transport in Stadskanaal kunnen vragen die rijden wekelijks met veel trucks door heel Frankrijk. O.a huif en tautliners en walking floor ! Daar gaat dus ergens een auto inpassen....
|
|||
|
|||
staat de auto nog wel op zijn wielen dan kun je met een triangel en een goede trekkende personenauto ook een eind komen.
|
|
||||
|
||||
Quote:
Dat is waar! Maar is het in NL niet zo dat de gesleepte wagen alsnog over APK moet beschikken wil je m legaal in de triangel hangen?