#1
|
|||
|
|||
GOLF 2 / II komt niet op bedrijfs temperatuur (raar geval!)
Beste allemaal,
Ik zal mij eerst eens voorstellen, ben nieuw op het forum! Ik ben Benjamin, sinds kort trotse eigenaar van een zeer strakke golf 2, paar puntjes aangepakt voor de apk en daar is die ook doorheen, kan er weer even tegenaan! Zal eerdaags even een foto posten Nu heb ik een klein vraagje wat denk ik door echte golf kenners wel te beantwoorden is.. Mijn golfje start, rijd en loopt fantastisch! Heb hem 2 weken in bezit en even de standaard dingen aan gedaan, nieuwe waterpomp(SKF) en distributieriem. Ook zag ik dat het thermostaat huis iets zweette, dus gelijk het huis, de thermostaat zelf en de beide (blauwe en zwarte) sensoren vervangen voor nieuwe onderdelen! Echter als ik de motor start en stationair laat draaien stijgt de temperatuur meter netjes naar 90graden, gaat de fan aan en zakt de temperatuur weer iets, top dus! Maar als ik de snelwegen op ga(110/120 km/h) blijft de temperatuur tussen een kwart & de helft van de temp meter staan, de motor komt dus niet op de bedrijfs temperatuur. Weet iemand wat er hier aan de hand is en hoe ik dit kan oplossen, had graag dat de stralende golf ook op bedrijfs temperatuur kan draaien Alvast bedankt! Mvg Benjamin |
#2
|
||||
|
||||
Het enige wat ik kan bedenken is dat de thermostaat lekt, en/of niet goed gemonteerd is, of dat de rubber ring niet goed afsluit.
|
#3
|
|||
|
|||
Thermostaat ff in pannetje water doen op het elektrisch/gasfornuis en temperatuur meten wanneer deze open en sluit , nieuwe thermostaat kan ook defect zijn.
Zo test ik altijd nieuwe thermostaat alvorens ik deze monteer Grt Yal |
#4
|
|||
|
|||
Ik heb een 84 graden thermostaat gemonteerd, zou het kunnen dat het probleem kan worden opgelost met een 87graden thermostaat of kan dit niet het verschil maken? Enigste waar ik zo aan denk..!
Alvast dank, |
#5
|
||||
|
||||
Inderdaad, kijk even na of je nergens een rubberen ring bent vergeten. Klinkt eigenlijk echt als de symptomen van een thermostaat die open blijft staan. Dan komt die stilstaand wel op temperatuur, maar op de snelweg niet. En als het weer winter wordt komt die zelfs stilstaand niet meer op temperatuur.
|
#6
|
||||
|
||||
Quote:
|
#7
|
|||
|
|||
Quote:
Hi Erik, Dank voor je reactie, ik heb de thermostaat gemonteerd, toen daar bovenop de o ring gelegd, en (merkbaar) onder druk dat kapje erop geschroefd, dus die moet toch goed gemonteerd zitten dan? Ik heb er vandaag een ander dashboard in gegooid want dacht wellicht kan het aan de teller zelf liggen?.. Hoor graag van jullie! Mvg |
#8
|
||||
|
||||
Bij de th. in mijn vorige Golfje hoorde een rubber ring die je eerst om de th. heen moest plaatsen, er zat dus een groef in! Is dat bij de jouwe niet ook zo? Zaten er geen verschillende ringen bij toen je 'm kocht?
Kijk evt. even naar https://www.youtube.com/watch?v=ZveqDS3VcbM , vanaf 4'29" komen zowel de oude als de nieuwe th. goed in beeld, en die hebben dat ook! Quote:
|
#9
|
|||
|
|||
Quote:
Er zat bij mij idd een thermostaat in met een ring om de thermostaat heen(soort o ring met groef erin idd!) heb bij de nieuwe alleen een O ring gehad op zichzelf dus zonder groef oid dus die er op gelegd, Maar nu je dit me verteld zit ik te denken het zou goed aan de o ring kunnnen liggen, wellicht even de oude type o ring (met uitsparing in de pakkingen / oring) monteren. Kans is dus groot denk ik dat de o ring de thermostaat te veel aandrukt waardoor deze helemaal open blijft staan..? Mvg Benjamin |
#10
|
||||
|
||||
Aha, daar zal je probleem zitten! Als je het toch open hebt, steek meteen een nieuwe O ring! Ik vind het vreemd dat er geen nieuwe bij zat, zou normaal er bij moeten zitten..
|
#11
|
|||
|
|||
Quote:
Er zat wel een nieuwe bij, maar een O ring, dus een normale om het maar zo te zeggen. die heb ik op de thermostaat gelegd en toen het kapje erop geschroefd. De seal / o ring die van de oude thermostaat af kwam zat inderdaad om de thermostaat heen, dus dat was een soort o ring / stuk rubber met een uitsparing erin zodat die om de thermostaat heen viel, ik ga van het weekend die oude seal erop zetten en zal laten weten of het gelukt is. Is de kans groot dat dit het probleem is en dat ik door die O ring de thermostaat teveel heb aangedrukt of wat denken jullie? |
#12
|
|||
|
|||
Topic mag gesloten worden, de mee geleverde o ring was verkeerd. Er moet een rubber om met een uitsparing in het midden zodat die over de thermostaat heengaat, met alleen een o ring erop dicht die niet het huis af waardoor er als de thermostaat dicht is, er toch water langs kan lopen, nu goede seal erin en motor komt netjes op bedrijfs temperatuur, bedankt !
Mvg Benjamin PS: foto kon ik helaas niet uploaden ☹️ |