|
|||
|
|||
help!!!!!
hallo ik was bezig met me golf 1 1.1 uit 82
nieuwe contact punten er in gezet en optijd gezet maar kreeg in die tijd een klein vonkje toen ik contact punten er in zette maar nu vonkt die niet meer help Alvast bedankt |
|
|||
|
|||
condensator op zijkant van de ontsteking kapot.
|
|
|||
|
|||
nieuwe er op hij geeft wel stroom op de condesator
kabel op plus acuu en condesator |
|
||||
|
||||
Zitten de punten niet aan elkaar vastgeplakt, wil nog wel eens gebeuren.
|
||||
|
||||
Ik zou de opening van de punten nog eens opnieuw afstellen
|
|
|||
|
|||
opnieuw gedaan de contact punten op 0,40 mm
ik denk dat ik de plaat daarvoor heb gezet of is dat niet mogelijk ? maar daardoor zal die toch wel vonk krijgen |
|
||||
|
||||
Ook afgesteld terwijl je op één van de nokken stond mag ik aan nemen ? Dan wordt het tijd om je multimeter te pakken en je bobine en verdeler eens door te meten, kijk of je nergens een sluiting naar massa hebt, want dan onderbreek je je stroom van de bobine niet en vonkt er dus niks. Je draad die de verdeler in gaat eens losnemen en kijken of je per omwenteling wel 4 onderbrekingen hebt. Meten tussen die draad en massa.
|
|
||||
|
||||
let er ook op dat de rotor bij het streepje staat op de eerste cilinder
|
|
|||
|
|||
vandaag effe nieuwe bobine gehaald
groen op de 15 geeft stroom als ik op contact zet 1 loopt naar de condesator en dan heb je rood en zwart op plus en min maar er zit in die kabel boom van zwart en rood oook nog een witte kabel is dit toevalig een die bij zwart aan moet wat zit nog wel een stukje kabel aan verder bobine aangesloten bougie kabel van verdeler afgehaalt om te kijken als die zo vonkt maar ook niet |
|
||||
|
||||
die hall-sensoren in de onstekingsmodule zijn ook vaak stuk.
Misschien moet je ff een complete onsteking van een sloper oid proberen. |
|
||||
|
||||
Volgens mij heb je of een set punten en een bobine, of een ontstekingsmodule met hall sensor, niet allebei
|
|
||||
|
||||
Quote:
Ik heb t stukje contactpunten gemist?? werken en typen tegelijk.. Ben in de warre met type zonder punten Last edited by Johan1982MK1 : 09-08-2011 at 19:38. |
|
||||
|
||||
Ik geloof dat als onze TS contactpunten vervangen heeft, dat er zeker geen Hall sensor nog ergens verstop zit
Ben wel benieuwd of ie al een stapje verder is met z'n vonkjes???
|
|
|||
|
|||
nouja nog niet echt verder weer werkt niet mee :p
ik ga zo als beter word bobine plaatsen en dan alles doormeten vanf contact slot naar contact punten heb tevens nieuwe accu gehaalt deze was al best oud dus alles is nieuw zoals het hoort:p maar nog geen vonk ik hoop dat het vanf opgelost is anders hoor je van me |
|
|||
|
|||
nou nog niet opgelost het enige wat er nog kan wezen is waar de verdeler kap op zit en waat de contact punten in zitten
anders schiet me maar lek |
|
||||
|
||||
Ik heb het zelfde gehad bij mij had ik dat metaalen stripje met het stroom draadje tegen het onstekings huis aan liggen.
Heb uren lopen prutsen tot dat ik erachter kwam dat dat stripje los moest van het onstekings huis. |