#1
|
||||
|
||||
Info gevraagd over digifiz inbouw in GTD
Ik heb een MK2 GTD van 1986. Nu zit ik eraan te denken om hierin een digifiz te bouwen t.z.t. Nu heb ik een aantal vragen, en hoop hier wat antwoorden te vinden.
-gaat het uberhaupt om lukken om een digifiz werkend in een GTD te krijgen? -ik neem aan dat ik een digifiz van 7000rpm moet hebben? -maakt het uit een oud of nieuw type klok?Wil wel de km-stand aanpassen. -heb geen MFA in de auto;is dit wel werkend te krijgen? -als bovenstaand allemaal zou kunnen, wat heb ik dan nodig? Thanks for your help |
#2
|
||||
|
||||
Wel vet!!! als het lukt voel ik er ook wel iets voor...hihih
maar denk dat het met de toerenteller niet makkelijk zal worden! Je mag blij zijn met een 1986er GTD.. de mijne is van 1987.. zuur!
__________________
WWW.SUBDUBBERS.NL Vw Passat 3b 110pk oliestoker BMW E30 M3 S50b30 (Hobby & Drift) Mini 1988 REDHOT (project) |
#3
|
||||
|
||||
Quote:
Wat zal het probleem met de toerenteller dan zijn? Mocht je nog een 86-er GTD willen hebben, weet ik nog een adresje voor je Iemand info betreft mijn vraag??? |
#4
|
||||
|
||||
toerenteller prima te doen toch, ze gaan altijd op de W-aansluiting.
een gloeilampje zal moeilijk gaan, maar misschien zit er een vaag motorstoringslampje wat je ervoor kan gebruiken. Verder moet je je suf zoeken naar sensors en mfa handles enzo denk ik?? niet echt verstand van, maar dit kan ik me zo voorstellen. toerengebied is dan alleen niet echt representatief, maar dat had je al bedacht.
__________________
1988 T3 Hoogdak postbus -> westfalia 2005 Prius |
#5
|
||||
|
||||
Quote:
-Ik zie het probleem met de toerenteller ook niet; ik neem aan dat het aantal toeren wordt overgebracht naar de Digifiz en deze dus reeël word overgebracht? En ja, 7000rpm zal ie niet halen, maar zolang hij maar de echt draaiende toeren aangeeft. Wie weet met zekerheid of dit zo is? -Betreft het gloeilampje had ik idd niet over nagedacht! Daar kan ik altijd idd een ander lampje voor gebruiken. -MFA hendel is wel te scoren; maar wie kan me meer vertellen hoe ik dit werkend kan krijgen, of is e.e.a. al voorbereid als ik de juiste kabelboom gebruik? Iniedergeval bedankt Zollie |
#6
|
||||
|
||||
Vergeet die W-klem maar, die toerenteller geeft wél een probleem.
Digifiz wordt namelijk gevoed door een signaal van de Hall-gever of door de ECU. En dit is een compleet ander signaal dan dat van de W-klem. In een GTD is niets voorbereid voor MFA. Dat wordt dus zelf bekabeling trekken naar de diverse sensoren etc. Verbruiksmeter gaat niet werken omdat een diesel geen vacuüm heeft.
__________________
http://www.vwclubparkstad.nl |
#7
|
||||
|
||||
__________________
Klutch Shirts Quote:
Buyer / seller feedback thread Golf mk2 16v W.I.P. Boot-sale |
#8
|
||||
|
||||
Quote:
Thanks for the link maar snap er niet echt veel van.... Verder wordt hier beschreven dat het om een gewone toerenteller gaat en niet om een digifiz... Maar als ik het dus goed begrijp: -het aansluiten van de toerenteller heeft de nodige aanpassingen nodig en kan dus niet door het simpelweg trekken van een draad. Iemand die in begrijpelijke taal kan vertellen hoe dat moet? -de verbruiksmeter zal het nooit gaan doen omdat deze alleen maar op vacuum werkt; is dit eventueel door een aanpassing wel werkend te krijgen? -alle indicatielampjes zijn gewoon aan te sluiten, alleen is er geen voorgloeilampje. -MFA is wel werkend te krijgen, maar zou ik zelf rechtstreeks draden moeten trekken direct vanaf de sonsoren? Of moet ik nog meer aanpassen? Alvast bedankt maar weer |
#9
|
||||
|
||||
In begrijpelijke taal uitleggen wordt lastig. De klok zal intern aangepast moeten worden waarschijnlijk, om deze geschikt te maken voor de puls uit de W-klem.
Het signaal en voltage verschil is simpelweg te groot om even werkend te maken. Wellicht dat iemand een signaalomvormer in elkaar kan zetten die het signaal van de W-klem zo omvormt tot een bruikbaar signaal voor de Fiz. Verbruiksmeter is werkend te krijgen. Vacuümsensor van een G60 nemen (die kan met druk overweg) en iemand vinden die de eeproms op de klok kan herschrijven naar de kenvelden van een GTD.
__________________
http://www.vwclubparkstad.nl |
#10
|
||||
|
||||
Quote:
Ik begrijp nu iniedergeval dat het 1,2,3, niet zomaar te doen is, en er heel wat bij komt kijken om het te laten werken... Aangezien ik een leek ben wat betreft de kennis op electronicagebied denk ik dat ik maar mooi m'n originele klokken laat zitten |
#11
|
||||
|
||||
Dat is in dit geval misschien wel wijsheid. Tenzij je een goede kennis hebt die heel goed is met electronica.
__________________
http://www.vwclubparkstad.nl |