#1
|
|||
|
|||
Boutjes RM /RS
Ik heb nu al van verschillende mensen gehoord, dat als je Alu randen gebruikt met RVS boutjes, dit een chemische reactie veroorzaakt, met als conclusie dat er rondom de boutjes oxidatie onstaat.
Heeft iemand enig idee, welke boutje je het best kan gebruiken om de RM/RS weer in elkaar te schroeven zonder oxidatie problemen te krijgen? Last edited by Dennis07 : 01-12-2010 at 15:57. |
#2
|
||||
|
||||
Originele boutjes zijn geloof ik geen RVS. Maar volgens mij worden die niet meer gemaakt, dus zullen lastig te vinden zijn.
Maar ik heb wel al gezien dat er gewoon onderlegschijfjes worden gebruikt tussen de edelstalen boutjes en de aluminium velgranden. Zie je eigenlijk niks van, en het werkt perfect met het beste van beide werelden. Andere optie is natuurlijk RVS randen te monteren. Kosten wat meer, maar glimmen ook meer.
__________________
Klutch Shirts Quote:
Buyer / seller feedback thread Golf mk2 16v W.I.P. Boot-sale |
#3
|
||||
|
||||
klopt, deze 2 metalen reageren op elkaar. Rij zelf met met rm's met alu randen en rvs boutjes.. Nu na goed 2 jaar heb ik de boutjes eruit gehaald, en de randen even opnieuw gepolijst en weer in elkaar (circa 20 min per rand) . Viel me uiteindelijk heel erg mee hoe erg de oxidatie was en had dus eigenlijk nog wel een jaar rond kunnen rijden hoop dat je hier wat aan hebt.
Dus gebruik bijv. chromen boutjes, dan heb je geen oxidatie
__________________
Porsche 924 '77 Golf 2 gti 16v kr '88 Last edited by Paul GTI 16V KR : 01-12-2010 at 17:12. |
#4
|
||||
|
||||
alu en rvs reageren wel op elkaar maar dit is zo weinig dat het eigenlijk niet uitmaakt.
o.a. de geleidbaarheid van Al, is stuk minder dan Fe. Ik gebruik eigenlijk alleen maar rvs gepolijste bouten, mooi en kwaliteit. p.s. het witte randje om de bouten is gewoon corrosie(oxidatie),wat je niet goed hebt kunnen bijhouden met poets Cr en Au (Ti Ni)bouten hebben een microndun laagje wat er snel afsprinkt met bv aandraaien, waardoor je roest op de bouten krijgt. Orgineel is Fe met een gepassiveerd laagje in de blanke lak gezet. Groetjes Peter |
#5
|
|||
|
|||
heb afgelopen jaar 25000km gereden met me bbs rs wielen! elke week poetsen en je heb nergens last van dus je kan rvs nemen! alleen dan wel bijhouden
|
#6
|
|||
|
|||
Klopt, ik heb inmiddels iemand uit de rvs branche gebeld, en die zei ook dat het minimaal was.
Dus gewoon RVS boutjes gebruiken! |
#7
|
|||
|
|||
Ik had in mijn RM's ook altijd RVS boutjes
en heb hier nooit last van gehad. Gewoon bijhouden... Mocht ik nog weer eens een set klaar maken, dan zou ik de orginele boutjes verzinken. Staat super en zo behoud je ook de orginele boutjes met BBS inscriptie. En het kost geen drol...
__________________
******* **** |
#8
|
||||
|
||||
Quote:
Daar zit ik nu dus ook mee, originele boutjes met inscripte zijn roestig. Die kun je gewoon laten verzinken? |
#9
|
||||
|
||||
Ik zou zelf graag van die rvs randen kopen. Weet iemand hier toevallig een goed adresje? het gaat om bbs rm 012.
|
#10
|
|||
|
|||
Ik zal eens een foto maken van mijn reserve wiel.
Daar zitten ook gewoon weer de originele boutjes in, staat echt goed!
__________________
******* **** |
#11
|
|||
|
|||
Nu alleen het hart nog even spuiten of coaten en dan kunnen ze in elkaar. Had de boutjes er even zo ingezet om te kijken hoe het zou staan. Het is en blijft een reserve wiel dus hoe het verzonken blijft kwa kwaliteit weet ik niet aangezien dit wiel hopelijk nooit nodig zal zijn
__________________
******* **** |
#12
|
||||
|
||||
Die boutjes zien er erg goed uit
Duur geweest om te laten verzinken? Heb hier ook nog een setje waar ik ooit zoiets mee wil laten doen. |
#13
|
|||
|
|||
Kost geen drol.
Geloof een bak vol spullen voor een tientje of 2, 3...
__________________
******* **** |
#14
|
||||
|
||||
Dat ziet er idd goed uit! En hoe zit dat met roest?
Neem aan dat ze voor het verzinken goed schoon moeten zijn.. Of komen ze dan eerst in een ander badje.. |
#15
|
||||
|
||||
Quote:
Geeft geen problemen met het draad? |
#16
|
||||
|
||||
Quote:
Wat denk je dat er met normale bouten gebeurt die je bij de bouwmarkt koopt? Worden ook gewoon verzonken hoor Als je die meuk naar een verzinkerij brengt, ontlakken/ontroesten ze het in een bad, daarna wordt het verzonken. Geen omkijken meer naar
__________________
1960's Beetle Resto |
#17
|
||||
|
||||
Quote:
Je bedoelt elektrolitisch verzinken..? |
#18
|
||||
|
||||
@ Jarno,
Stuur me ff een PM mijn pa kan ze wel laten verzinken, I guess..
__________________
Daily: '99 Golf mk4 |
#19
|
|||
|
|||
@ Jarno,
de boutjes breng je gewoon weg zoals ze zijn en ze komen als nieuw terug. Met schroefdraad geen probleem. Op de foto zit de rand er nog niet vast op, heb ze gewoon met de hand erin gedraaid...
__________________
******* **** |
#20
|
||||
|
||||
Weet toevallig iemand een vezinkerij im Limburg?
Beetje gegoogeld, maar nog niet echt geslaagd tot nu toe. |