Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts

Reply

Thread Tools Search this Thread
Old 18-07-2011, 16:24
Chewbacca Chewbacca is offline
Forum Regular

Default aansluiten sigarettenaansteker middenconsole

Ik heb vorige week op de sloop een middenconsole gehaald voor m'n golfje, en wil deze komend weekend gaan inbouwen.

Nu zit er in mijn golf al een stuk plastic onder de dash, waar onderin van die luchtblazers zitten. Dit stuk kan gewoon blijven zitten toch? Daar schuift die middenconsole dan tegenaan...
Mijn vraag is dan: waar gaat de stekker van de sigarettenaansteker van de middenconsole dan naartoe? Hoe deze aan te sluiten?

(als het onduidelijk is welk stuk ik bedoel heb ik evt. wel een fotootje)
Reply With Quote
Old 18-07-2011, 16:36
Tjaap's Avatar
Tjaap Tjaap is offline
Volksforum Crew - You WILL comply!!

doe idd maar even een foto, want die plastic afdekkap bij de basismodellen moet er wel af.
Old 18-07-2011, 20:33
JohanV JohanV is offline
VW Fanatic

Dat stuk met de luchtroosters kan denk ik blijven zitten. Als het er zo uit ziet, kan je middenconsole daar gewoon voor:

Er zit bij mij een metalen plaatje met een rond rubbertje aan het dashboard waar "het puntje" aan de middenconsole in komt:

De stekker van de aansteker komt in de kabelboom terecht met de stekkers D, E en Q bij nieuw type zekeringkast (twee groene en één blauwe stekker zijn dat). Deze: Kabelboom pdf

Als je die stekker nu niet los in de kabelboom hebt hangen, dan zitten de draden vanuit de aansteker gezien zo aangesloten: een bruine draad vanuit aanstekeraansluiting 1 moet naar een massapunt, rood-wit (plus vd aansteker) vanuit aanstekeraansluiting 2 naar stekker Q pin 3 en grijs-blauw (plus vh lampje) vanuit aanstekeraansluiting 3 naar stekker D pin 12.

Misschien heb je er zo wat aan. Bij oude type zekeringkast hoort de plus vd aansteker uiteindelijk naar stekker B pin 11 te lopen. De draad van het lampje gaat via de dashboardverlichting naar de zekeringkast.

Hoop dat dit een beetje duidelijk was...

Last edited by JohanV : 19-07-2011 at 08:32.
Reply With Quote
Old 19-07-2011, 06:55
Forum Regular

Quote:
Originally Posted by Tjaap
doe idd maar even een foto, want die plastic afdekkap bij de basismodellen moet er wel af.

het gaat om het stuk binnen het rode vierkant:

@JohanV: de foto's kan ik niet zien
maar gezien je verhaal denk ik dat het stuk plastic wat ik bedoel er toch eerst uit moet
Reply With Quote
Old 19-07-2011, 08:34
JohanV JohanV is offline
VW Fanatic

Quote:
Originally Posted by Chewbacca
@JohanV: de foto's kan ik niet zien
maar gezien je verhaal denk ik dat het stuk plastic wat ik bedoel er toch eerst uit moet

Foto's aangepast. Er zit dus bij mij een kleinere plastic kap achter. Hij moet er dus uit.
Reply With Quote
Old 20-07-2011, 14:02
Forum Regular

Quote:
Originally Posted by JohanV
Foto's aangepast. Er zit dus bij mij een kleinere plastic kap achter. Hij moet er dus uit.

ja, oke

en weet je ook of daarvoor dat linkerpaneel (waar ook de pedalen doorheen komen) er eerste af moet, voordat je dat middelste deel eruit kan halen?
Of zit dat middelste deel alleen vast in dat oogje?
Reply With Quote
Old 20-07-2011, 17:24
JohanV JohanV is offline
VW Fanatic

Voor zover ik het in ETKA goed kan zien, zit dat kapje bij jou met 4 schroeven vast, 2 aan de voorkant en 2 aan de zijkanten. De 2 aan de zijkanten zitten waarschijnlijk aan de bakken aan de zijkanten vast. Dus je hoeft alleen de 4 parkertjes eruit te draaien denk ik.

Bij de grote middenconsole zitten de bakken aan beide zijkanten ook met twee parkertjes aan de console. Aan de binnenkant van de console zitten daar ribbels. Dat oogje met rubbertje is alleen tegen het trillen. Bij de pook zit de console nog over twee dopjes geschoven.

In mijn how-to-kachelradiateur kun je het ook zien: Kachelradiateur, maar volgens mij moet je die nog wel ergens hebben...
Reply With Quote
Old 21-07-2011, 20:24
Forum Regular

Okeej, top!
Dat gaat helemaal lukken, dankjewel voor je reacties
Reply With Quote
Reply

Posting Rules