#1
|
|||
|
|||
TDI wil uit de auto springen!
mensen, ik wordt er gek van en dacht, laat ik toch even aan de vakmensen vragen voordat ik nog meer tijd kwijt ben:
het vorverhaal: golf mk3 tdi 1z. motorkabelboom eruit, en weer erin. de ellende: de motor start moeilijk, en als ie loopt dan erg schokkend. hij likt wel uit de auto te willen springen. toerental is dan rond de 500 rpm. inspuithoeveelheid rond de 54 mg. (VAG-COM). Wat hierbij opvalt is: de klok en de kilometerteller gaan uit als de motor draait en de LED lampjes flikkeren af en toe, maar dat is denk ik omdat de motor af dreigt te slaan. relais 109 is al verwisseld. ik weet me geen raad meer, ik hoop iemand kan me helpen? |
#2
|
||||
|
||||
hallo ...
de leds die knipperen ,, is gewoon omdat je te laag toerental hebt .. is je pomp timing oke .. zou het toch daar wat in zoeken ,, vrgr gooigolf |
#3
|
|||
|
|||
hmm aan de d-riem heb ik niets gedaan. dat met de flikkerende lampjes lijkt mij duidelijk, maar waarom gaan klok en km teller uit?
|
#4
|
||||
|
||||
Quote:
hallo ja das idd heel apart // massa punten goed .. en kabelboom goed in je kast .. heb er 1 in een golfje 2 gezet .. zonder die teller gebeuren liep als klokje .. ben bang dat aan je spanning na je kast ligt .. off massa punten . vrgr gooigolf . |
#5
|
|||
|
|||
heb alles 4 en 5 dubbel gecontroleerd. ben al dagen bezig met deze ellende.
wat mij vandaag opviel: de golf waar deze kabelboom uit kwam, had het volgende onderdeel ingebouwd: 191 911 261 B "Steuergerät für Glühkerze" Het grappige is, dat juist deze golf nu zonder dat ding rondrijdt, en zonder enig probleem. Het onderdeel was voor de uitbouw van de kabelboom al gedeeltelijk aangesloten. De golf waar ik nu de problemen heb, had dit onderdeel oorspronkelijk niet. De motoren van beide autos zijn identiek (1Z). De ene is bouwjaar 1994 en de andere 1996. Waarvoor dient dat ding? (de vertaling weet ik zelf, maar waarom heeft de ene golf het wel en de andere niet. ik dacht dat het relais voor de voorgloeiinstallatie in de zekeringkast zit?) Kortom, dat ding ingebouwd en aangesloten. Probleem blijft hetzelfde. Mis ik misschien nog iets wat bij dit apparaatje hoort? Moet er nog iets overgezet worden? Ergens klinkt het natuurlijk logisch...apparaat voor voorgloeien...startproblemen en slechte stationaire loop.... maar toch, waarom gaat klok en km-teller uit? en waarom deden beide auto's het voor de ombouw, terwijl dit apparaat maar gedeeltelijk (maw. niet) aangesloten was? |
#6
|
|||
|
|||
ik zou maar eens kijken naar de distributie timing, krukas tandwiel gaat heel erg vaak los zitten bij de 1z motor is een hele bekende kwaal heel erg slecht starten en lopen!
|
#7
|
||||
|
||||
Quote:
hallo // ja is wel heel apart .. volges mij heeft dat er niks mee uitestaan . als hij met die andere half aangesloten wel mooi liep..dan kun je dat wel uitsluiten ..heb er ook wel over gelezen maar precies het fijne weet ik daar ook niet van .als het van te voren wel goed was .. zou je zeggen de ecu . een conflikt geeft . ma ga ervan uit dat je alles gewiseld hebt ..motoren zijn inpreciepe simpel . verder nog wat met ecu gedaan ? vrgr gooigolf . |
#8
|
|||
|
|||
Quote:
|
#9
|
||||
|
||||
k zou toch eens kijken naar het tandwiel van de krukas heb ik nl. ook gehad en laten fixen toen was het weer goed
__________________
mk1 syncro 16v u.c. lupo 1,4 16v Sold Caddy mk1 16v kr Mk3 tDI pd asz performed by buning tuning! Uhm engine soled ! already in the house vr6 T NO changed again in a vp tdi Audi Allroad v6 Bi-Turbo |
#10
|
||||
|
||||
Quote:
Bij mijn weten dient het inderdaad daarvoor. Er zijn 1Z blokken geleverd met en zonder deze gloeibougies. Je kan deze eenvoudig terugvinden. Als je voor het blok staat dan zie je aan de rechterzijde van de cilinderkop een koeldarm. Net voor de cilinderkop heb je dan 3 gloebougies dwars op de koeldarm staan. Heb je deze niet dan is het blok dus ook niet voorzien van deze optie. Maar los van dat, zelfs zonder gloeibougies moet hij na het starten lopen gelijk een zonnetje. Het slecht lopen kan hier dus niks mee te maken hebben. Je spreeks over VAG com. Weet je ook hoe je met VAG com de timing moet controleren? Dat is zo gebeurd en dan kan je dat probleem alvast uitsluiten. Want zoals hier al meermaals is aangehaald komt het jammer genoeg zeer veel voor bij de 1Z blokjes. In het beste geval staat de riem een paar tanden verkeerd, in het slechtste geval trilt het krukastandwiel los en is het blok voor de schroot.
__________________
Audi S3 sportback, 310pk Past Cars: - Audi S3 sportback, 300pk, full black - Golf IV GTI TDI Exclusive - Powered by VVT [237 pk & 469 nm] - Golf 3 M-TDI Last edited by Thomas : 21-07-2011 at 23:55. |
#11
|
||||
|
||||
dat je em nog aankrijgt als ie zo slecht loopt
__________________
mk1 syncro 16v u.c. lupo 1,4 16v Sold Caddy mk1 16v kr Mk3 tDI pd asz performed by buning tuning! Uhm engine soled ! already in the house vr6 T NO changed again in a vp tdi Audi Allroad v6 Bi-Turbo |