#1
|
|||
|
|||
golf 2 vr6 start niet helemaal zoals het hoord
Heb sinds een paar maanden een golf 2 vr6
Nu ben ik al een beetje aan het kijken geweest maar kan het zelf niet echt vinden.. Als ik de auto wil starten gaat de startmotor best even rond voordat hij echt aanslaat.. Koud, warm maakt geen verschil.. Heb zelf het idee dat hij de benzine niet vasthoud op de goede plaats.. Benz pomp hoor je wel draaien zodra ik de auto ga starten en zodra ik contact aanzet hoor je wel even een zoem net of die de benzine op druk zet.. Iemand tips waar is na moet gaan kijken misschien? Vr6 is oude model met rotor onsteking Mvg maurice |
#2
|
||||
|
||||
Hoe staat de ontsteking? Bougies ok?
|
#3
|
|||
|
|||
Ja zodra die draait is het echt perfect..
Draait heel soepel zonder stotteren enz.. Bougys nog niet vervangen.. |
#4
|
||||
|
||||
Draait de startmotor genoeg toeren?
|
#5
|
|||
|
|||
Ja deze draait redelijk snel rond zoals het ongeveer hoord
|
#6
|
||||
|
||||
Die van mij heeft dat ook en die van een maat van me heeft dat ook.
Misschien niet iets om je zorgen over te maken.
__________________
History Vw Jetta 1.8 '88 Vw Corrado g60 '89 Vw Golf mk3 1.8 '92 Vw Golf mk3 Vr6 '94 Vw Caddy 1 1.6d '90 Huidig Vw golf mk2 2.8 '91 http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=99464 |
#7
|
|||
|
|||
Maak me ook niet echt druk alleen is gewoon een verbeter puntje en wil het graag netjes hebben
|
#8
|
||||
|
||||
Mijn vr slaat ook niet gelijk aan bij het aanraken van de sleutel.
|
#9
|
|||
|
|||
Misschien toch niks aan te doen dan
|
#10
|
||||
|
||||
Had hetzelfde met mijn ouwe, Massapunten van de accu/startmotor/massakabel naar het chassis vervangen. Had zelf de accu achterin zitten en de plus vervangen voor een 25karaatskabel.
__________________
'99 Impreza GTT 25Stars Edition 350hp Ex: 4x Corrado G60/G60/G60/G60 5x Golf Mk.II GTI/G60/Vr6/1.3/1.6 1x Polo G40 1x Golf Mk.III GTI |
#11
|
|||
|
|||
En was het toen opgelost?
Mn start motor gaat wel hard genoeg rond dat is het probleem opzich niet.. |
#12
|
||||
|
||||
Maak anders eens een filmpje.
|
#13
|
|||
|
|||
Wat voor draad???
25 kwadraat? Of is het een hele mooie gouwe dan zal het 24 karaats zijn |
#14
|
|||
|
|||
Als je nou eens begint met uitlezen..
|
#15
|
||||
|
||||
Quote:
Typefoutje maakt iedereen maar het is wel opgelost bij mij
__________________
'99 Impreza GTT 25Stars Edition 350hp Ex: 4x Corrado G60/G60/G60/G60 5x Golf Mk.II GTI/G60/Vr6/1.3/1.6 1x Polo G40 1x Golf Mk.III GTI |
#16
|
||||
|
||||
Ook een VR6 hoort meteen aan te slaan..
Start toerental is niet belangrijk. 2 mogelijke oorzaken, * Terugslagklep in de pomp slecht waardoor het even duurt voordat de druk opgebouwt is. * Kvs temp sensor defect ( blauwe ) * Magneetklep van koolstoffilter ontbreekt. Het laatste klinkt misschien vreemd, de meeste halen dit ook weg, kan geen kwaad en heeft geen invloed op het lopen van de motor, maar heb al een paar keer meegemaakt dat als het magneetklepje niet aangesloten is, het een aantal sec duurt voordat hij aanslaat. Mocht je er nog ene hebben liggen, plug hem eens in en test het. Uitlezen kan wel, maar geeft bijna niks aan omdat het maar beperkt is allemaal.
__________________
Ecu's Sleutelvrij maken ? Stuur pb.. Ook Immo Emulators te koop. https://www.facebook.com/groups/312765538928730/ |
#17
|
|||
|
|||
Quote:
ik ga er is mee aan de slag deze dingen kan ik wel even controleren! Bedankt voor je reactie |
#18
|
|||
|
|||
Of de nokkenassensor geeft een slecht signaal dan start hij op de krukassensor en dat duurt iets langer voor hij aanslaat. Geen idee of het vaak voorkomt, ik heb het twee keer meegemaakt dus zet het er ook maar even bij.
__________________
1991 Golf GTI 20v 4x4 677pk 1989 Golf 20v turbo 4motion 1990 Golf GTI G60 1990 Golf GTI 16vG60 1991 Golf GTI G60 1991 Golf GTI Edition one G60 1983 Golf GTI 16vG60 1983 Golf GTI G60 2000 Audi S3 |
#19
|
||||
|
||||
Heb er 2 gehad, 1tje met een type 3 pomp en tank eronder, duurde idd best lang voor deze aansloeg. Heb er nu 1t'je met een type 2 tank eronder met 2 pompen, in de tank en een hoge druk pomp eronder. Start een stuk beter, eigenlijk meteen
__________________
'88 Golf II VR6 '91 Golf II G60 '86 Golf II 16V New Project |
#20
|
||||
|
||||
Quote:
En is het al opgelost? Ik heb ook weer het magneetklepje van het koolstof filter aangesloten en het is beter geworden. Voorheen was het altijd een keer of 10 in de rondte en nu is het wisselend. De ene keer wat sneller dan de andere keer.
__________________
History Vw Jetta 1.8 '88 Vw Corrado g60 '89 Vw Golf mk3 1.8 '92 Vw Golf mk3 Vr6 '94 Vw Caddy 1 1.6d '90 Huidig Vw golf mk2 2.8 '91 http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=99464 |