|
|||
|
|||
Verlaagde vooras wil niet meer omhoog
Hallo
ik heb een T2B hieronder zit een verstelbare verlaagde vooras gemonteerd die je in het midden met twee bouten ook omlaag kan stellen zodat we weer over een drempel kunnen rijden echter willen deze niet meer naar beneden zodat de bus weer iets hoger komt. Wat heb ik tot dusver gedaan: ik heb de middelste bouten los gemaakt toen stond instelling van de vooras nog hoger dan nu. Ik heb perongeluk de brug omhoog gedaan terwijl de bouten van de verstelbare vooras nog los zaten toen is de vooras gezakt. Toen ik echter deze weer omlaag wilde trekken ging dit niet? Wie weet hier een oplossing of moet ik nu alles loshalen. Ik heb ook helemaal geen vering meer |
|
|||
|
|||
spuit eens wat nieuw vet in je vooras.
Dit wordt vaak vergeten en loopt ie behoorlijk stroef. schokbrekers ook even losmaken aan de boven of onderkant
|
||||
|
||||
Heb ik ook gehad....ik heb de spindels eraf gehaald en toen ging het veel makkelijker...wel veel werk....
|
||||
|
||||
Dit gaat bij mij ook ongelovelijk zwaar...Ik heb er zelfs een speciaal gereedschapje voor gemaakt. Iets met een potkrikje en soort van haak. Als je het interessant vindt maak ik vanmiddag even een fotootje. Smeren helpt je niet het is het blok waar het verenpakket doorheen loopt wat zwaar draait in de koker en hier krijg je geen vet.
Groetjes Richard
|
||||
|
||||
Oh,ja het helpt natuurlijk wel als je de bus opkrikt met de wielen van de grond maar dat had je zelf waarschijnlijk ook al bedacht....
|
|||
|
|||
Quote:
Als je de adjusters los zet en dan de brug omhoog doet zodat de adjusters verdraaien en dan weer vast zet met de brug nog omhoog komt je bus toch hoger te staan ?? Zo werkt het tenminste bij mijn kever. |
|
||||
|
||||
Bus is toch wel lastiger dan een kever hoor... Veel zwaarder allemaal...
Is het al gelukt?
|
||||
|
||||
Bus even omhoog zodat hij niet op de voorwielen staat.
Zet hem wel goed stevig. Rasterplaatjes los, en even met 2 man ieder aan een voorwiel naar beneden drukken... en ja wat vet erbij in de as...