#1
|
|||
|
|||
VW golf II 1.3 g40??
hallo,
ik zal me even voorstellen. ik ben Esli woon in Ommen en word 8 juli 18, en ik wil graag een VW golf 2. ik ben met mn pa wezen kijken en kwam wel langs een leuke mk2 1.3 alleen zijn die vaak redelijk powerloos. nou is mijn vraag: kan ik een g lader (g40) in een mk2 1.3 beunen dan heb je wat meer power .. weet iemand iets of heeft iemand hier ervaring mee? |
#2
|
||||
|
||||
Bedoel je een compleet G40 blok overzetten? Of alleen de G-lader overbouwen, dit gaat volgens mij niet, want een G-lader gaat niet samen carburateur!
Een G-lader op een 1300 injectie bouwen wil misschien wel, maar dan zou je te veel moeten aanpassen. Een compleet G40 (PY) is dan goedkoper naar mijn mening! Gebruik de search functie eens, dan kom je genoeg te weten. Succes
__________________
Daily: '99 Golf mk4 |
#3
|
|||
|
|||
Quote:
aha dank u |
#5
|
|||
|
|||
Quote:
ja maar een g40 is net iets exculiever :P, hoevaak zie je nou een golf 2 g40 ik dacht dat g60 veel duurder zou zijn, dat is toch een 1.6? |
#6
|
|||
|
|||
dat is een 1.8. En ik denk dat je die makkelijker vind! Of had je het idee om een g40 te nemen en dan niet omkeuren? Dat zou jammer zijn! G60 is veel dikker man. Ff omkeuren en gaan met die banaan!
__________________
Quote:
|
#7
|
|||
|
|||
Quote:
ja ik was idd van plan g40 en dan niet omkeuren, maar eingenlijk denk ik dat je als je er een g40 blok in gooit dat je nog steeds moet omkeuren. denk wel dat ik dit eerst even heeeeeeel goed ga overdenken |
#8
|
||||
|
||||
Niet omkeuren = dom
Owee als je brokken maakt en men er achter komt dat er een ander blok in ligt met veel meer vermogen. Het is niet ongebruikelijk dat bij een ongeluk de auto meegenomen wordt voor technisch onderzoek.. En als je iemand invalide rijdt? Verzekering gaat je niet uitbetalen.. Dus je leven lang betalen. Is dat het allemaal waard? Maargoed, dat is dan weer mijn mening.. Succes |
#9
|
||||
|
||||
die g40 er lekker in maken,eens een keer wat anders.omkeuren kost je rond de 5 tientjes dus dat is ook het punt niet.
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#10
|
|||
|
|||
psies...omkeuren is het meeste werk ook niet! Mits je wel je remmerij e.d. aanpast! Maar dat lijkt me sowieso geen slecht plan voor je eigen veiligheid!
__________________
Quote:
|
#11
|
||||
|
||||
remmerij hoeft nog niet eens.....gewoon zorgen dat je de boel goed voor elkaar hebt.
remmerij van bijv. een latere 1.3 mh[55pk] is zelfde als van 1.8 rp[90pk].dus dan zou je voor die laatste 25pk een remombouw moeten doen,ik zeg,niet nodig.
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#12
|
||||
|
||||
Quote:
Helemaal mee eens, rij je iemand dood, dan zit je de rest van je leven in de schulden.. Omkeuren sowieso!
__________________
Daily: '99 Golf mk4 |
#13
|
|||
|
|||
okeeee ik zie wat jullie bedoelen,
eem rustig an he het gebeurd allemaal nog niet zoek ook nog sponsoren, want volgens mij gaat het toch redelijk in de kosten lopen remmerij was ik zoizo van plan want ik wil schijf rondom werd tegen mij gezegt dat het wel kon. |
#14
|
|||
|
|||
volgens mij ben ik niet de enige die dit toch een zeer interressant topic vind (A)?
|
#15
|
|||
|
|||
een goed g40 gaat je aardig geld kosten koop dan gelijk een 1.8 16v scheeld een hoop ellende en geld!
|
#16
|
|||
|
|||
@ esli interessant is het sowieso! @ pewi ook mijn gedachte. Maar lekker uniek is het wel!
@ de pul! Ik rijd met mijn TD ook met standaard remmen! Ding zal rond de 75 pk draaien! Strax komt er een 1.9 TDI in met 90 pk. Maar reken maar er maar op dat ik GTI remmerij neem! Ik word nu soms al bang als ik moet remmen! Safety first man! Op remmen moet je echt niet besparen is mijn mening!!
__________________
Quote:
|
#17
|
|||
|
|||
is de g40 niet je van het dan??. ik ken 1 iemand die er bijne geen klachten mee heeft maar ja zal dan wel geluk zijn.
maar ik weet nu niet eens zeker of het dit pracht plan wel door ga zeten vanwege het budget |
#18
|
||||
|
||||
bedenk ook dat als je 18 bent je een 1.8 een stuk duurder verzekerd dan een 1.3
__________________
Welcome to the internet: Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents. |
#19
|
||||
|
||||
Quote:
dat zeg je helemaal verkeerd,op onderhoud aan remmen moet je niet besparen.wanneer heb je voor het laatst remvloeistof vervangen?kijk daar eerst eens naar,als je met erwtensoep rond rijd met een kookpunt van nog geen 90 graden celsius zou ik ook bang worden.je gelooft toch zelf niet dat het enig verschil maakt of je met de bestaande remmen van 120-0 afremt met een carburateurblokje onder de kap of een g40? daarbij een trommelrem is veel efficienter dan een schijfrem,simpelweg omdat alle energie word omgezet in remkracht.waarom worden er dan schijfremmen gemonteerd? a](hoofdreden)om een lager onafgeveerd gewicht te creeeren. b]omdat schijfremmen onderhoudsvriendelijker/simpeler van opzet zijn. heb al heel wat motorombouwen gedaan,[meeste mercedes-benz]allemaal op originele remmen en met het vermogen meer dan verdubbeld en allemaal goedgekeurd.ga je ermee het circuit op zal het een ander verhaal worden,dat ben ik direct met je eens. on-topic,als je geen budget hebt gaat het sowieso erg moeilijk worden,of je moet zoals je aangeeft sponsors vinden
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. Last edited by De Pul : 06-07-2011 at 23:08. |
#20
|
|||
|
|||
Quote:
ja daarom wou ik ook een 1.3, maar als je die dan weer op kenteken laat zetten als g40 is het gelijk weer 10 keer duurder |