Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Polo 6N, 6N2, 9N en 6R
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 23-07-2011, 12:44
gele-golf2's Avatar
gele-golf2 gele-golf2 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 209
Send a message via MSN to gele-golf2
Default motor ombouw golf 3 gti naar polo 6n ???

wat moet ik alemaal aanpassen om een 2liter gti motor van golf 3 in een polo van 98 te hangen ????
Reply With Quote
  #2  
Old 23-07-2011, 12:57
VWJYI VWJYI is offline
No personal life
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 2,095
Default

als je opzoek gaat naar een ibiza gti is het gewoon plug and play. Is in principe hetzelfde blok als een golf gti.
Reply With Quote
  #3  
Old 23-07-2011, 17:07
gele-golf2's Avatar
gele-golf2 gele-golf2 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 209
Send a message via MSN to gele-golf2
Default

ja dat zou kunnen maar ik heb de gti 2.0 motor al staan gereviseerd
Reply With Quote
  #4  
Old 24-07-2011, 00:28
Spierings Spierings is offline
No personal life
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 2,399
Default

Quote:
Originally Posted by VWJYI
als je opzoek gaat naar een ibiza gti is het gewoon plug and play. Is in principe hetzelfde blok als een golf gti.

is niet plug en play tenzij je een polo classic hebt. Bij een 6n is veel meer werk nodig om het pas te krijgen.

Zou tevens even bij het rdw informeren maar meen dat wagens vanaf 98 een strengere keuring (dus een heel stuk duurder) hebben mbt ombouw.
Edit: Had dit nog ergens gevonden
Quote:
In gebruik genomen voor 1 januari 1998:

Als het voertuig in gebruik is genomen voor 1 januari 1998 moet het voertuig na het aanbrengen van een wijziging aan de motor voldoen aan de permanente eisen. De permanente eisen zijn de eisen voor de APK, aangevuld met onder andere eisen ten aanzien de geluidsproductie.



In gebruik genomen na 31 december 1997:
Als het voertuig in gebruik is genomen na 31 december 1997 moet het voertuig voldoen aan zowel de permanente eisen als de toelatingseisen. In de praktijk betekent dit dat het voertuig in omgebouwde toestand overeen moet komen met een bestaande typegoedkeuring. De RDW adviseert dan ook om eerst bij de fabrikant van het voertuig of zijn gemachtigde vertegenwoordiger in Nederland na te vragen of er een dergelijke typegoedkeuring bestaat en of het voertuig in gewijzigde uitvoering overeenkomt met de typegoedkeuring. Als dit het geval is zal aan u een Certificaat Van Overeenstemming (CVO) worden verstrekt. Deze moet u bij de keuring tonen.

Bestaat er geen typegoedkeuring, dan is het in principe mogelijk om het voertuig individueel te laten toetsen op de toelatingseisen. Het kan zijn dat het hiervoor noodzakelijk is, dat er testen moeten worden uitgevoerd.



In alle gevallen wordt tijdens de keuring nagegaan of het voertuig aan de gestelde eisen voldoet. Als dit het geval is worden de gegevens op het kentekenbewijs en in het kentekenregister aangepast en wordt er een gewijzigd kentekenbewijs verstrekt.



Kosten:


De kosten kunnen variren van ? 26,00 tot ? 80,00. Dit is afhankelijk van het aantal wijzigingen.

Als de personenauto in gebruik is genomen na 31 december 1997 worden de eventuele aanvullende testen ook in rekening gebracht.


Last edited by Spierings : 24-07-2011 at 00:31.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 12:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum