Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Vento MK III
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 26-06-2011, 10:01
gele-golf2's Avatar
gele-golf2 gele-golf2 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 209
Send a message via MSN to gele-golf2
Default verschil cilinder kop golf 3 2.0 gti en golf 2 1.8 gti 8v

ik las net op dit forum dat er iemand is die een 1800 gti cilinderkop op een 2.0 blok heeft gezet werkt dat en wat is precies het verschil
Reply With Quote
  #2  
Old 26-06-2011, 12:35
picasso_16v's Avatar
picasso_16v picasso_16v is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 205
Default

De inlaat poorten zijn anders. Bij de 2.0 zitten er injector inkepingen in de poort. De 1.8 kop schijnt ook een betere flow te hebben. Klep groote is hetzelfde er is wel een 2.0 kop met dunnere klep stelen. Veel opgevoerde 8v motoren gebruiken een 1.8 kop.
Reply With Quote
  #3  
Old 26-06-2011, 22:31
indewarre's Avatar
indewarre indewarre is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 1,428
Default

mijn broertje heeft het net andersom een 2.0 kop op een gx motor trekt als een gek met een afgedraaid vliegwiel alleen blijft zijn lampje van de olie branden, deze setup draait nu al een jaar of 3
__________________
mk1 syncro 16v u.c.
lupo 1,4 16v Sold
Caddy mk1 16v kr
Mk3 tDI pd asz performed by buning tuning! Uhm engine soled ! already in the house vr6 T NO changed again in a vp tdi

Audi Allroad v6 Bi-Turbo
Reply With Quote
  #4  
Old 27-06-2011, 10:30
picasso_16v's Avatar
picasso_16v picasso_16v is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 205
Default

wat heeft i nog meer gedaan aan die kop gedaan dan? want de 1.8 kop is sneller, poorten zijn beter etc en de nokkenas is iets wilder. Daar integen de crossflow 2l kop(8v) is dan weer beter.
Reply With Quote
  #5  
Old 27-06-2011, 16:30
indewarre's Avatar
indewarre indewarre is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 1,428
Default

verder niet hij heeft de kop zo gekocht en gemonteerd omdat van de andere kop iets gescheurd was
hij was eerst sneller als mij toen ik de gechipte 1z er nog in de mk3 had
__________________
mk1 syncro 16v u.c.
lupo 1,4 16v Sold
Caddy mk1 16v kr
Mk3 tDI pd asz performed by buning tuning! Uhm engine soled ! already in the house vr6 T NO changed again in a vp tdi

Audi Allroad v6 Bi-Turbo
Reply With Quote
  #6  
Old 15-07-2011, 11:01
gele-golf2's Avatar
gele-golf2 gele-golf2 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 209
Send a message via MSN to gele-golf2
Default

dit past dus niet de lucht inlaat is anders grotere poorten dus past niet op een 2 liter dan moet ik de luchtinlaat en gasklep van een 1800 erop zetten kabelboom omleggen injectoren kunne wel gebruikt worden maar dat is me te veel werk ik heb de 2 liter kop weggebracht en die word gevlakt alle kleppen nieuw in geslepen 200 euro.s en weer klaar
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 00:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum