#1
|
||||
|
||||
verschil cilinder kop golf 3 2.0 gti en golf 2 1.8 gti 8v
ik las net op dit forum dat er iemand is die een 1800 gti cilinderkop op een 2.0 blok heeft gezet werkt dat en wat is precies het verschil
|
#2
|
||||
|
||||
De inlaat poorten zijn anders. Bij de 2.0 zitten er injector inkepingen in de poort. De 1.8 kop schijnt ook een betere flow te hebben. Klep groote is hetzelfde er is wel een 2.0 kop met dunnere klep stelen. Veel opgevoerde 8v motoren gebruiken een 1.8 kop.
|
#3
|
||||
|
||||
mijn broertje heeft het net andersom een 2.0 kop op een gx motor trekt als een gek met een afgedraaid vliegwiel alleen blijft zijn lampje van de olie branden, deze setup draait nu al een jaar of 3
__________________
mk1 syncro 16v u.c. lupo 1,4 16v Sold Caddy mk1 16v kr Mk3 tDI pd asz performed by buning tuning! Uhm engine soled ! already in the house vr6 T NO changed again in a vp tdi Audi Allroad v6 Bi-Turbo |
#4
|
||||
|
||||
wat heeft i nog meer gedaan aan die kop gedaan dan? want de 1.8 kop is sneller, poorten zijn beter etc en de nokkenas is iets wilder. Daar integen de crossflow 2l kop(8v) is dan weer beter.
|
#5
|
||||
|
||||
verder niet hij heeft de kop zo gekocht en gemonteerd omdat van de andere kop iets gescheurd was
hij was eerst sneller als mij toen ik de gechipte 1z er nog in de mk3 had
__________________
mk1 syncro 16v u.c. lupo 1,4 16v Sold Caddy mk1 16v kr Mk3 tDI pd asz performed by buning tuning! Uhm engine soled ! already in the house vr6 T NO changed again in a vp tdi Audi Allroad v6 Bi-Turbo |
#6
|
||||
|
||||
dit past dus niet de lucht inlaat is anders grotere poorten dus past niet op een 2 liter dan moet ik de luchtinlaat en gasklep van een 1800 erop zetten kabelboom omleggen injectoren kunne wel gebruikt worden maar dat is me te veel werk ik heb de 2 liter kop weggebracht en die word gevlakt alle kleppen nieuw in geslepen 200 euro.s en weer klaar
|