#1
|
|||
|
|||
Vage stekkers
Hi,
ik heb onlangs een Golf Mk3 1.9 TDI 90 PK gekocht. Bouwjaar is 1995. Helaas hebben de vorige eigenaars er een knutselpuzzel van gemaakt. Nu ik alles in originele staat probeer te brengen, komen wat vragen op. Ik heb een aantal stekkers en sensoren die los hangen en ik niet echt weet waarvoor ze dienen. 1. Temperatuursensor (?) in de wateropvangbak, hangt er los in. Komt uit de kabelboom van de ECU, direkt na de grote aansluiting. 2. 2 Stekkers onder de rembekrachtiger. Hangen los. 3. Een losse stekker in de buurt van het brandstoffilter. 4. 2 Kabels aan elkaar vastgemaakt. Wateropvangbak bestuurderskant. 5. Tevens viel mij op dat de stekker voor het remvloeistofpotje niet past. Er hangt een ovale stekker aan de kabelboom terwijl het potje een stekker nodig heeft die halfrond is (zoals in mijn andere, originele Mk3 Bj. 1994). Kan iemand mij wat duidelijkheid verschaffen over de verschillende situaties? Foto's heb ik er bij gevoegd. Thanks! |
#2
|
||||
|
||||
zit er een gat aan rechterzijde onder de parafaan? de stekkers zijn van een temperatuursensor en die onder de rembekrachtiger zijn van het regelapparaat van de dubbele fan volgens mij en die vierpool is van de drukschakelaar van de airco
__________________
mk1 syncro 16v u.c. lupo 1,4 16v Sold Caddy mk1 16v kr Mk3 tDI pd asz performed by buning tuning! Uhm engine soled ! already in the house vr6 T NO changed again in a vp tdi Audi Allroad v6 Bi-Turbo |
#3
|
|||
|
|||
waar zou dat gat in moeten zitten?
welke stekkers zijn van een temp.sensor? en welke temp.sensor? voor het motor management of iets anders? een dubbele fan is dus een optie? of bij zwaardere motoren? en de airco stekker is die bij het brandstoffilter? heeft iedereen deze stekker (ook zonder airco te hebben). mijn 12/1994 tdi heeft dat namelijk niet. |
#4
|
||||
|
||||
die had je wel gezien rechtsvoor onder de parafaan hier komen dan de aircoleidingen uit ik denk dat ze het front hebben uitgewisseld voor een type zonder regelapparaat en dat er in het verleden airco op de auto heeft gezeten
__________________
mk1 syncro 16v u.c. lupo 1,4 16v Sold Caddy mk1 16v kr Mk3 tDI pd asz performed by buning tuning! Uhm engine soled ! already in the house vr6 T NO changed again in a vp tdi Audi Allroad v6 Bi-Turbo |
#5
|
|||
|
|||
sorry maar ik wordt niet wijzer uit je bericht.
het hele front van de auto zou verwisseld zijn? ik denk eerder dat de kabelboom uit een andere auto komt? mijn vraag is, hebben autos van 1995 zonder airco deze stekker standaard als voorbereiding erin zitten? en denk je dat de loshangende sensor ook bij de airco hoort? en hoe zit dat met die dubbele fan? vragen,vragen,vragen.. oh ja en nog een vraag, heeft iemand een foto van de pomp voor de centrale deurvergrendeling. waar hoort dat ding origineel te zitten en hoe is hij gemonteerd? of ligt die er los in zoals bij de oudere audi modellen? |
#6
|
|||
|
|||
De vacuumpomp zit orgineel rechts achter onder het achterlicht in de kofferbak gemonteerd zit orgineel in schuim en met een rubber bandje vast!
|
#7
|
|||
|
|||
bedankt, marcel.
|
#8
|
||||
|
||||
die kabelboom van die airco hang je er niet zomaar in geloof me ik heb in mijn variant climatronic achteraf ingebouwd
en het front veranderen kost maar een uurtje
__________________
mk1 syncro 16v u.c. lupo 1,4 16v Sold Caddy mk1 16v kr Mk3 tDI pd asz performed by buning tuning! Uhm engine soled ! already in the house vr6 T NO changed again in a vp tdi Audi Allroad v6 Bi-Turbo |
#9
|
||||
|
||||
Plaatje nr2 is dacht ik van verlichting. Zou je kunnen controleren door voltage te meten wanneer je van lichtstand veranderd.
__________________
Golf Mk7 Variant R-Line 1.5 Golf Mk3 Variant 1.8 Golf Mk2 1.3 Inj Passat b2 32b 1.8 |
#10
|
|||
|
|||
wat bedoel je precies met "lichtstand veranderen?"
in ieder geval heb ik inmiddels de verprutste kabelboom eruit gegooid en een originele van de 1Z geplaatst. er bleven wat stekkers over bij de zekeringkast, maar ik denk dat sommige stekkers ook origineel los hangen. misschien dat iemand mij kan vertellen waar deze stekkers van zijn? (er is nog een los hangende stekker waar ik helaas geen foto van heb gemaakt. het is een 4-polige (2x2 vorm) rode stekker en hangt ook bij de zekeringkast). bedankt alvast voor de reacties! |
#11
|
||||
|
||||
die zijn toch echt die van het regelapparaat voor de koelvin weet ik zeker
__________________
mk1 syncro 16v u.c. lupo 1,4 16v Sold Caddy mk1 16v kr Mk3 tDI pd asz performed by buning tuning! Uhm engine soled ! already in the house vr6 T NO changed again in a vp tdi Audi Allroad v6 Bi-Turbo |
#12
|
||||
|
||||
Met lichtstand duidde ik op dimlicht/mist/stad/groot-licht etc. Misschien dat een van die standen toevallig naar die connector loopt.
Succes met het netjes maken van andermans knutselwerk!
__________________
Golf Mk7 Variant R-Line 1.5 Golf Mk3 Variant 1.8 Golf Mk2 1.3 Inj Passat b2 32b 1.8 |
#13
|
||||
|
||||
ik weet wat je bedoelt die kbb heb ik er ook inzitten
__________________
mk1 syncro 16v u.c. lupo 1,4 16v Sold Caddy mk1 16v kr Mk3 tDI pd asz performed by buning tuning! Uhm engine soled ! already in the house vr6 T NO changed again in a vp tdi Audi Allroad v6 Bi-Turbo |
#14
|
|||
|
|||
De tweede van je laatste serie foto's (blauw-witte draad) is vermoedelijk een snelheidssignaal. Wordt o.a. gebruikt in de radiostekker (GALA) en voor de originele vacuüm CC (niet op TDI). Waar jouw motorcomputer z'n snelheidssignaal weghaalt, weet ik niet.
De laatste stekker doet me denken aan de aansluiting voor CC op de RAW-stuurkolomhendel (links). Als-ie lang genoeg is, zou ik daarop tippen. Check anders het bedradingsschema op http://www.vwgolf-info.nl/elektrische_schemas/index.php |
#15
|
|||
|
|||
bedankt voor de info.
wat is CC trouwens? de kabels van de zwarte stekker zijn niet lang genoeg om tot de stuurkolom te komen. ik zal eens in de schemas gaan neuzen. weet nog iemand meer over de andere stekkers? |
#16
|
||||
|
||||
Ik neem aan Cruise Control
__________________
Golf Mk7 Variant R-Line 1.5 Golf Mk3 Variant 1.8 Golf Mk2 1.3 Inj Passat b2 32b 1.8 |
#17
|
||||
|
||||
yup daar hoort nog een verleng stukje tussen
__________________
mk1 syncro 16v u.c. lupo 1,4 16v Sold Caddy mk1 16v kr Mk3 tDI pd asz performed by buning tuning! Uhm engine soled ! already in the house vr6 T NO changed again in a vp tdi Audi Allroad v6 Bi-Turbo |
#18
|
|||
|
|||
Inderdaad, CC = GRA (Geschwindigkeitsregelanlage) = Tempomat = cruise control
Quote:
Ik heb nog allerlei kabels en stekkers liggen, overgebleven van o.a. inbouw cruise control in twee Golfjes. Geen idee of dit ertussen zit. Als je ermee geholpen bent: zie mijn advertentie bij Onderdelen aangeboden. |
#19
|
||||
|
||||
als je een hendel koopt zit het kabeltje erbij volgens mij
__________________
mk1 syncro 16v u.c. lupo 1,4 16v Sold Caddy mk1 16v kr Mk3 tDI pd asz performed by buning tuning! Uhm engine soled ! already in the house vr6 T NO changed again in a vp tdi Audi Allroad v6 Bi-Turbo |
#20
|
|||
|
|||
weer wat geleerd...
maar ik neem aan dat het inbouwen van de hendel niet de hele cruise control ombouw indhoudt...of wel soms? |