|
|||
|
|||
Fan blijft draaien?
Ik heb een probleem met de koelfan van de golf 3 gti 8v (2.0) van mijn zoon.
Na het rijden blijft de fan draaien. Hij varieert ook van snelheid, in het begin snel, dan na half uur langzaam tot tergend langzaam, en dan ineens weer snel na 45 min. stilstand. Ik ben al aan het zoeken geweest, en kwam uit op de sensor in de radiator. De 'truc' om dit te weten te komen schijnt het lostrekken van de connector op de sensor te zijn, echter blijft de fan gewoon netjes door draaien. Voor zekerheid ook connector op de flens van de cilinderkop losgetrokken, fan blijft draaien. Wat blijft er over, de regelunit? Ik weet dit graag zeker voordat ik 105,- uitgeef voor een regelunit. |
|
||||
|
||||
Sensor voor het nadraaien ga je ergens op je kleppendeksel vinden. Waarschijnlijk ergens bij je inlaatspruitstuk.
Deze sensor meet je temperatuur rond het motorblok.
|
|||
|
|||
Heb er ééntje gevonden op de radiator, en ééntje op de flens die op de cilinderkop zit gemonteerd. (voorzijde bij bougies)
Als ik ze er af haal, om de beurt, of beiden, blijft de fan gewoon draaien. (na 2uur draaide hij nog, dus maar stekker uit de fan getrokken voor vannacht.) |
|
|||
|
|||
Iemand die weet hoe je kan testen wat er kapot is, temp. sensor of regel module?
Dingen schijnen nogal duur te zijn, dus om ze nu domweg te kopen en te proberen.... |
|
||||
|
||||
Die in de radiateur zit is niet zo heel erg duur hoor. Anders kun je eens proberen als je er een op de sloop haalt ofzo om te testen.
|
|||
|
|||
Hm, de volkswagendealer had het over 105,- voor de module, en ong. 100,- voor de temp.sensor.... ?
|
|
||||
|
||||
heeft ie airco of clima?