#1
|
|||
|
|||
Kr in golf 1
Het moet hier ergens op het forum staan maar ik kan het niet vinden!
Ik heb een golf 1 met origineel een jb motor in liggen. Ik zou hier graag een Kr motor inleggen. kan ik de originele steunen gebruiken van de Jb motor? Welke versnellingsbak wordt meestal gebruikt voor dit soort ombouwingen? Bedankt! |
#2
|
||||
|
||||
De originele steunen kun je gebruiken,je hebt alleen andere rubbers in de steunen nodig.
Het mooist is een 2Y bak,daar moet je dan wel andere steek assen voor gebruiken. Je kunt ook wel een andere bak nemen maar dan heb je een andere koppelings plaat nodig. |
#3
|
|||
|
|||
De orginele steunen passen alleen als jij al een schakel hebt.
En de bak kan je gewoon nemen die bij de motor hoort. De binnenste homokineten moet je wel overzetten i.v.m. grotere flenzen op je bak.
__________________
Jetta mk2 |
#4
|
|||
|
|||
waarom een kr? pak toch iets nieuwers een abf of een 20vt loopt 10keer mooier en beter.
|
#5
|
|||
|
|||
Quote:
Een 20vt is heel mooi en dat wou ik ook eerst. Maar ik heb een paar maanden geleden een kr kunnen overnemen voor een appel en een ei. De aanschaf van een 20vt vind ik nogal vrij hoog( ook met in het achterhoofd houdend dat dit binnen een paar jaar niet meer zal kunnen ivm de wetgeving in Belgie) Dus ik vrees dat de kr het zal worden denk ik. Ik heb indertijd wel al 100mm aandrijfassen gekocht gehad omdat ik deze nodig had voor de 02a bak die ik nodig had in combinatie met een 20vt blok. Zouden deze ook passen rechtstreeks op een 2y bak? De bak die ik nu heb is al handgeschakeld, dus dan kan ik gewoon de originele steunen gaan gebruiken, merci voor de tips iedereen! Last edited by brittjan : 12-06-2011 at 16:21. |
#6
|
||||
|
||||
Een kr is ook fun in een 16v hoor,loopt hard zat.
Ik heb er zelf ook ene gebouwd dus ik weet wat ik zeg. De 100mm kineten passen maar je moet even kijken of de lange as niet te lang is. JE hebt ene nodig van een cabrio of scirocco,daar kun je dan de 100mm's opzetten. |
#7
|
|||
|
|||
ik wist niet dat je van belgie was, tja een kr kan ook alleen vind ik moderne techniek mooier en fijner werken vandaar dat ik het zei.
@gti power een kr hard zat vind je, het is net waar je genoegen mee neemt. ik rij zelf met een mk1 20vt +- 200 pk maar het went, ik ben al aan het kijken voor meer vermogen |
#8
|
||||
|
||||
jij weet waar je het over hebt pewi !
20vt van mij heeft nog nooit zo mooi en regelmatig gelopen als nu echt geweldig zo'n blok in mijn mk1 spreek je snel pewi en brittjan, het is best te begrijpen dat dit je keuze wordt, het is geen goedkope hobby ! succes met de inbouw
__________________
mk1 v6 24v in aanbouw |
#9
|
||||
|
||||
Zeker ik geloof graag dat een 20vt nog beter/harder loopt maar een kr is ook niks mis mee wou ik alleen zeggen.
Wil zelf ook graag in de toekomst een turbomotor in de golf leggen maar dat is wat voor later. |
#10
|
|||
|
|||
Quote:
Ja inderdaad, een 20vt zou heel mooi zijn, maar er zijn nog andere doelen/dromen die ik graag zou willen verwezenlijk en uiteraard moet je kiezen. Een Kr lijkt me al leuk genoeg om te beginnen, wie weet komt er later nog iets anders! |
#11
|
|||
|
|||
Gisteren een 2Y bak gaan ophalen.
Net eens te goei bekeken en precies een paar rare dingen gezien. Ik heb dus mijn twijfels of het echt wel een 2Y bak is. Waar de koppeling en drukgroep normaal gemonteerd zijn staat een nr.: 020 301 107 H 8 Onderaan de bak staat: 2Y03062X. Na het nr wat zuiver te maken lijkt het precies alsof het nr ooit weg geslepen is geweest en er een nieuw nr ingeslagen is. Deze nummer staan ook niet mooi op een "rechte" lijn. Wat er wel bij staat is een tekentje van VW met een pijl er rond. Is dit ooit een ruilbak geweest? Het nr dat met 020 begint aan de binnenkant van de bak maakt me een beetje ongerust of het wel een echte 2Y is. Verder is de bak niet voorzien van een kmkabel maar met een elektronische sensor. Er is ook een steun op de bak gemonteerd die begint met 191. De flenzen die gemonteerd zijn, zijn in diameter 100mm. Kan iemand mij wat meer duidelijkheid geven over wat bak dit nu juist is? Alvast heeel erg bedankt! |
#12
|
||||
|
||||
Jij hebt een ruilbak van VW,het tekentje met de pijl is van het ruilsysteem,het klopt dat de nr's niet mooi in lijn staan.
Het nr 2Y03062X 2Y is de bak code. 03062 is de revisie datum 3 juni 1992. De X staat voor revisie Het nr in je bak is het onderdeel nr van de bakhelft aan de bijten kant staat ook 1 voor de tandwielkast. Waarschijnlijk heeft je bak in een golf 2 gezeten met digifiz,de steun die aan de bak zit,kun je weggooien. Er moeten wel 3 tapeinden zitten om je bak steun te monteren voor je golf1. En ja deze bakken hebben 100mm flenzen succes |
#13
|
|||
|
|||
Quote:
Heel erg bedankt! Het nr van de tandwielkast ben ik nog niet tegen gekomen, zal vanavond nog eens goed zoeken. Bij zo een ruilbak, wat werd er dan juist vervangen? Alleen wat er mis mee was of werd er een totale revisie op uitgevoerd? Toch leuk om te weten |
#14
|
||||
|
||||
Wat er mis mee was en een totale revisie,alleen er kon voor 1560 euro geen boutsetje af van een kleine 60 euro.
|
#15
|
|||
|
|||
Quote:
Oke, merci voor de info! |