|
|||
|
|||
Adapter vraag
Heb een klein probleempje, ik heb 15mm adapters van 5x100 naar 5x112 (ET wielen is 46, maat 7.5x17 op Passat B4 variant).
Mijn linker achterwiel liep wat aan op de hulpveer van schroefset (alleen bij naar rechts sturen?), maar ik heb nu het schroefset wat hoger moeten zetten omdat ik de straat niet meer uit kwam... Nou loopt het dus enorm aan op de stelschroef als ik het stuur maar iets naar rechts draai en kom ik dus ook de straat niet uit. Het gaat maar om 1 tot 2 mm dus nu vroeg ik me af of het mogelijk is om er een spoorverbreder tussen te zetten van 3mm. OF mag dit niet als er al adapters tussen zitten (moet wel beetje veilig blijven natuurlijk) ??? Zie het namelijk niet zo zitten om voor 1 mm verschil 2 nieuwe adapters aan te schaffen... Iemand een idee hiervan ? |
|
||||
|
||||
Ik zou voor nieuwe adapters gaan. Veel veiliger dan geklooi met spacers en adapter.
Je oude kan je verkopen en dan hoef je er nog maar weinig bij te leggen.
|
||||
|
||||
Zou ik ook doen, gelukkig hoef je er dan maar 2 te kopen en weet je zeker dat de velg goed blijft centreren.
|
||||
|
||||
Ik zou gewoon 3 mm spacers tussen de adapters en de naven zetten... Liggen overal op voorraad, geen gezeik met verkoop van je huidige adaptors... Let er wel op dat je bouten genoeg draad hebben in je naven!!!
|
|||
|
|||
Quote:
Heb ik vanavond idd. gedaan en dat gaat prima Heb de auto door inruil verkregen en is voor verkoop omdat ik zelf totaal wat anders zoek, zat dus niet te wachten op lange wachttijden van adapters ofzo... |
|
||||
|
||||
Goed geregeld dan toch? Wat voor passat is het? En staat ie al te koop?
|
|||
|
|||
is dus levensgevaarlijk en mocht er een ongeluk uit voortkomen ben je aansprakelijk. bij adaptors is het erg belangrijk dat de wielen goed gecentreerd op de ring van de adaptor zitten deze ring is van aluminium met een spacer word deze ring een stuk korter en is de kans veel groter dat die breekt hetzelfde geld wanneer je hem andersom plaatst het blijft alu
|