|
||||
|
||||
welke 1.4 16v cilinderkoppen zijn er en wat is het verschil?
even een vraagje voor jullie kenners........opzich zegt de titel al genoeg
maar welk type cilinderkoppen zijn er (gemaakt) voor een Polo 1.4 16v en wat zijn dan daarbij de echte verschillen?? Bij welke motorcode horen ze zegmaar allemaal. zijn ze bijvoorbeeld allemaal voor elkaar uit te wisselen op het onderblok en/of wat is er dan mechanisch gezien finaal anders. (of misschien is er maar 1 soort/type ) iemand daar dan ook fotos bij ter uitleg wellicht?? alvast bedankt
|
||||
|
||||
even gezocht, ik heb bijvoorbeeld een AKQ, BBY en een AFH.
nog verder gezocht..... http://www.vwforum.nl/volkswagen-al...4kw-t74531.html Daarin is samengevat te lezen: - aantal pk's (logisch) - ecu - inlaatspruitstuk etc. zit er ook verschil in montage, dus kanalen, boutgaten etc??? dus zijn ze onderling uit te wisselen bijvoorbeeld??
VW Derby LS '77 RIP VW Derby GLS '78 Last edited by Golfzilla : 17-06-2011 at 17:37. |
|
||||
|
||||
grootste verschil zit m in de klepaansturing.
een AFH heeft bijvoorbeeld 1 riem die via de krukas beide nokkenassen aandrijft, bij volgens mij alle andere drijft 1 riem via de krukas 1 nokkenas aan en zitten beide nokkenassen ook weer met elkaar verbonden met een 2e riempje ander verschil is dat bij een afh de nokken assen direct boven de kleppen liggen en zo dus direct de klepstoters aanstuurt, bij de andere gebeurt dit via stoterstangetjes |
|
||||
|
||||
heb je die AFH over trouwens? dan heb ik interresse
|
|
||||
|
||||
AFH:
Geen afh: |