#1
|
|||
|
|||
Koelvloeistof spuit eruit.
Hallo,
Vandaag reed ik weg op/bij Gilze en ik hoorde na 100 meter een vreemd geluid. Net alsof een fietsband sprong. Ik heb nog even gekeken onder de motorkap en er was niks zichtbaar. Wel het bekende koelvloeistof geurtje. Ik heb dus constant mijn koelvloeistof meter in de gaten gehouden en die liep langzaam op, maar niet tehoog. Nadat de zoemer van de olie afging. Gelijk de auto aan de kant gezet, ter hoogte van Veghel. Onder de motorkap kijken en ja hoor de hele motorruimte was kletsnat en je kon een straaltje zien lopen. Na een uurtje wachten (goed aflaten koelen natuurlijk) koelvloeistof wat ik altijd bij me heb in het systeem gedaan en terug naar Uden gereden. Onderweg natuurlijk weer de temperatuurmeter goed in de gaten houden, dit ging goed tot 300 meter voor mijn huis. Daar sprong de slang verder en liep de temperatuur meter gelijk hoog op (4de streepje gezien). Doordat de temperatuur nu erg opgelopen is ben ik bang dat de koppakking er definitief uit ligt. Ik heb wel gekeken of de olie nog goed op peil is. Dat is het geval en de olie gaat niet knetteren als die oliepeilstok in een aansteker vuurtje gehouden wordt. Maar het kan altijd nog andersom lopen natuurlijk. Graag zou ik van iemand advies willen hebben wat nu te doen. Beter een andere auto gaan zoeken, of complete slangenset vernieuwen en het beste er van hopen. |
#2
|
|||
|
|||
De kapotte slang vervangen en de zooi goed ontluchten en kijken hoe het gaat.
Als de temperatuur verder goed blijft en hij verbruikt geen koelvloeistof of olie is er weinig aan de hand.
__________________
Jetta mk2 |
#3
|
||||
|
||||
Hoop idd dat je koppakking geen opdonder heeft gekregen!
Of dat dat de koppakking juist de oorzaak is(overdruk)
__________________
Volkswagen Golf MK2 1.8i Fire and Ice 02-11-1990 project Opel Astra F tailgate 2.0 16V GSI 26-05-1995 daily |
#4
|
||||
|
||||
Gewoon repareren, een motor kan echt wel even iets hebben hoor. Niet te bang zijn, het zal wel allemaal heel erg meevallen.
Gr Ronnie
__________________
Tony Kart Rotax Senior Max 125cc 32PK. |
#5
|
||||
|
||||
heb bij mij wel eens op de snelweg de temperatuurmeter in het rood gehad en het lampje knipperde zelfs als gevolg van een kapotte waterpomp. geen schade aan de motor gehad.
__________________
Op naar de volgende dub inn! www.vwteamarnhem.com www.arnhemdubinn.nl Jetta GL 1988 verkocht.... |
#6
|
|||
|
|||
Hier was het door de koppaking overdruk dat steeds men koelvloeistof er langs alle kanten uit spoot..
Spijtig genoeg is dat blokje nu dood, en is er een anders en beter onderweg! grts |
#7
|
|||
|
|||
Vandaag een paar slangen gehaald, van het weekend de slangen vervangen. Maar als mijn blokje nu warm gelopen is, waar moet ik dan op letten?
|
#8
|
|||
|
|||
Of de temperatur niet te ver oploopt en of je motor niet begint te koken.
__________________
Jetta mk2 |
#9
|
||||
|
||||
als het watersysteem ontlucht is moet je kijken of er geen luchtbellen blijven uitkomen. zoja komen er uitlaatgassen in het water.
dan de 3 andere mogelijkheden, water bij de olie, olie bij het water, of olie uit de uitlaat (blauwe rook). als je dit allemaal niet hebt, dan is er niks aan de hand. heb ook al zonder water gereden met autos, zolang het niet tever is, is er geen probleem.
__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93 http://www.fordcapri.be |
#10
|
|||
|
|||
Controleer ook gelijk de thermostaat
|