#1
|
|||
|
|||
Help polo gt motor met motorcarbs start ineens niet meer
Zoals de titel doet vermoeden, start m'n polo gt blokje met motorfiets carbs ineens niet meer.
Ik reed zojuist een stukje en ineens begint ie beetje in te houden, en valt uit, ik kon de motor nog starten en hikkend aan de kant komen. sinds ik het blokje heb ingebouwd heb ik er zo'n 150 km mee gereden, en bijzonder goed ook. Ik heb niets veranderd en zoals beschreven stopt ie er ineens mee. Er zit een elektrisch pompje welke t doet, het ruikt na even starten naar benzine, en als ik de choke vol open zet lijkt de motor bijna aan te slaan. Hij staat op een k..plek en wil t eigenlijk zo snel mogelijk weg hebben. Ik heb uiteraard gekeken of er benzine in zit, lijkt nog zo'n kwart tank in te zitten Wie helpt mij alsjeblieft?!!! Last edited by guusvandevenne : 08-04-2011 at 14:29. |
#2
|
|||
|
|||
Komt er echt brandstof uit de pomp?
Start hij wel met in de kelken gespoten remmenreiniger? En kun je hem dan met een hoog toerental aan de praat houden? Twee keer ja hierboven: dan vermoed ik een defecte brandstofpomp.
__________________
|
#3
|
|||
|
|||
Er kwam inderdaad geen brandstof uit de pomp, ik heb em ondertusseb alweer thuis gelukkig, maar weet niet of het probleem nu is opgelost.
Het bleek dat m'n brandstofmeter niet loog, want er zat inderdaad nog zo'n 10 liter benzine in. Nadat ik er nog eens 10 bij het gegooid kreeg t pompje weer brandstof en lijkt alles het weer goed te doen. Gewoon een vuiltje in de leiding? nu maar even t filtertje vervangen? Of is t misschien iets anders wat iemand herkend ? Hoor t graag Guus |
#4
|
|||
|
|||
rommel onder in de tank? Gooi je er benzine bij in, dan word de rommel weer verspreid door de benzine, en kan je pompje weer aanzuigen
|
#5
|
|||
|
|||
Na de eerste stil komen staan, is het me weer overkomen!!
Met precies de zelfde hoeveelheid benzine nog in de tank zo'n kwart tot derde tank 12 liter ongeveer ben ik weer tot stilstand gekomen. Gelukkig wist ik nu wat te doen en had ik ondertussen al een jerrycan achterin, maar daarmee is het probleem nog niet opgelost. Hoe kan het nu dat ik steeds stil kom te staan zodra ik nog maar zo'n 10 tot 12 liter in de tank heb?? Niet genoeg kracht van de pomp ? waardoor bij afnamen van druk vanuit de tank niet meer voldoende toestroom is? Vuil lijkt me niet, heb ik ook nog nooit eerder last van gehad, en t is pas sinds de motor ombouw met elektrische pomp. Graag hoor ik jullie suggesties en ideeën!! Alvast bedankt, Guus |
#6
|
||||
|
||||
Zit de aanzuigbuis wel goed in de tank ?
__________________
Golf 8 GTI edition45 Clubsport ‘22 Porsche Macan ‘21 Transporter T6.1 ‘21 |
#7
|
|||
|
|||
Het lijkt me dat de aanzuigbuis goed zit aangezien daar niets aan veranderd is, en voor de installatie van de elektrische pomp geen problemen had.
Hoe zou ik dit kunnen controleren, hele tank er uit ? |
#8
|
|||
|
|||
Als je hele tank eronderuit haalt, gooi er dan meteen een nieuwe onder -ja-
__________________
|
#9
|
|||
|
|||
dat is denk ik geen overbodige luxe, maar daar is mijn probleem nog niet mee opgelost helaas
|
#10
|
|||
|
|||
Dat weet je niet.
Misschien zit er wel 10 liter water onderin je oude tank. ;-) Misschien je aanzuigpijpje doorgerot? Hoe oud is je tank eigenlijk? Serieus: Aanzuig- en retourleiding ooit verwisseld aan de tankzijde?
__________________
|
#11
|
||||
|
||||
ontluchting van de tank?
Ik had ook wel is bij mijn oude mk1 dat ie stil viel tijdens rijden. Heb keer pomp eruit gehaald toen de tank zo goed als half vol was, zo'n magneetje aan een teleskoop pen en aan het vissen gegaan. Kwam redelijk wat zooi uit, maar het hielp wel. Oke dit is een tijdelijke oplossing, eigenlijk moest er een nieuwe tank onder... |
#12
|
||||
|
||||
Komt je pomp wel diep genoeg?
O en Guus,je bak is klaar. Jan |
#13
|
|||
|
|||
Dat is goed nieuws jan, we nemen de komende dagen even contact op, en dan ga ik even kijken wanneer ik langs kan komen!
Guus |
#14
|
|||
|
|||
Na een poosje maar iedere keer na 200 km te tanken heb ik de oplossing gevonden.
Het bleek een scheurtje in de benzine slang te zijn, welke er voor zorgde dat er bij te weinig uit de tank lucht door t scheurtje richting pomp werd gezogen. Hierdoor kregen de carbs simpel weg niet genoeg brandstof en dus niet starten. Probleem opgelost, kan weer lekker richting het rood rijden. Opgelost dus mag dicht |
#15
|
|||
|
|||
Heeft even geduurd ;D maar de oplossing bekend geworden. Top dat je het even aangeeft!
__________________
|
#16
|
|||
|
|||
Ja, verhuist en kan hier niet zo lekker klussen. En een stukje gemakzucht natuurlijk
Maar ik was er van overtuigd dat het iets met het vermogen van het elektrische pompje te maken zou hebben, minder sterk dan mechanische of zoiets. Maar het pompje is schijnbaar dermate sterk dat het door een mini kier lucht aanzuigt. Hoop dat andere er ook nog iets aan hebben! |