|
|||
|
|||
motor maakt tikkend geluid
hallo allemaal,
mijn golfje 2 maakt sinds vandaag een tikkend geluid. het is zo dat hij een tijdje heeft stil gestaan wegens problemen met de bak( ongeveer 4 weken) vandaag wilde ik hem weer eens even onderhanden nemen maar al bij het starten kwam er een tikkend geluid onder da kap vandaan ook knippert het olie lampje! ik kan het niet helemaal plaatsen.. heeft iemand enig idee wat het kan zijn? het gaat om een golf 2 1600 motorcode pn alvast bedankt |
|
||||
|
||||
Hydrostoters?
|
|
||||
|
||||
waarschijnlijk klepstoters die leeg zijn, even de motor laten draaien en normaal lost het vanzelf op.
ook wel even controleren of er genoeg olie in de motor zit natuurlijk
|
|||
|
|||
hee bedankt voor de reacties zou het komend weekend eens even proberen!
olie heb ik met een halve liter in gedaan dus dat zit wel goed! groeten |
|
||||
|
||||
Er is maar 1 onderdeel dat aangeeft of er voldoende olie in zit en dat is de PEILSTOK!
Indien je oliedruklampje brand en er ook een zoemertje in het dashbord afgaat dan zou ik voor alle zekerheid ook meer even je oliedruk meten . Indien alleen het lampje (zwak) brand is het o.a. mogelijk dat je drijfstang lagers versleten zijn. Hierdoor is er teveel olieverlies langs de drijfstanglagers waardoor de oliepomp de olie niet meer in de kop gepompt krijgt met tikken van de stoters, en eventueel de drijfstangen natuurlijk, tot gevolg. Ik spreek uit ervaring! Bovenstaand hoeft natuurlijk niet persé het geval te zijn! succes! Gr. Evert |