Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 04-07-2012, 15:57
louwe caddy louwe caddy is offline
Forum Regular
 
Join Date: Apr 2012
Posts: 166
Default claxon probleem wie weet raad

heb bij m,n mk1 caddy n probleem met de claxon

die werkt niet

heb t probleem al gevonden enkel nu nog de oplossing

t probleem is dat er geen massa komt op t bovenste deel van de stuurpen
dus tussen stuur en kruiskoppeling zeg maar

hoe hoort hier massa op te komen ???

zag wel dat er n draadje defect was onder de motorkap
tussen stuurhuis en carresorie draaje lijkt wel warm geweest te zijn???

anyway dat draadje ff doorgelust maar dat helpt ook niet

krijg zelfs geen verbinding door de kruiskoppeling van de stuurstang heen
zitten mischien kunstof busjes in???

anyway hoop dat iemand ff de gouden tip heeft
Reply With Quote
  #2  
Old 04-07-2012, 16:07
Black Devil's Avatar
Black Devil Black Devil is offline
Triple Action Donor - Niet fantaseren maar construeren
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,480
Default

Massa haalt hij inderdaad bij het stuurhuis weg met een kort draadje naar carroserie, dus het stuurhuis moet massa hebben.
__________________
Golf 3 VR6 3.0 Compressor
Golf 1 1.3 Carburateurs
Golf Rallye
Dailys:
Phaeton W12 & T5GP California
Reply With Quote
  #3  
Old 04-07-2012, 16:24
louwe caddy louwe caddy is offline
Forum Regular
 
Join Date: Apr 2012
Posts: 166
Default

Quote:
Originally Posted by Black Devil
Massa haalt hij inderdaad bij het stuurhuis weg met een kort draadje naar carroserie, dus het stuurhuis moet massa hebben.


ok zover was ik al
maar dan nog t probleem dat de kruiskoppeling niets doorgeeft
want anders krijg ik op t bovenste deel van de stuurstang nog geen massa

of moet der ook nog n draadje over de kruiskoppeling heen zitten????
Reply With Quote
  #4  
Old 04-07-2012, 18:30
Black Devil's Avatar
Black Devil Black Devil is offline
Triple Action Donor - Niet fantaseren maar construeren
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,480
Default

Zit er ook niet een op je stuurpen binnenin zeg maar, kan je toch zo een massatje opzetten om te proberen.
__________________
Golf 3 VR6 3.0 Compressor
Golf 1 1.3 Carburateurs
Golf Rallye
Dailys:
Phaeton W12 & T5GP California
Reply With Quote
  #5  
Old 04-07-2012, 22:28
louwe caddy louwe caddy is offline
Forum Regular
 
Join Date: Apr 2012
Posts: 166
Default

Quote:
Originally Posted by Black Devil
Zit er ook niet een op je stuurpen binnenin zeg maar, kan je toch zo een massatje opzetten om te proberen.



weet niet helemaal wat je bedoeld
maar kan binnen in de auto nergens iets bedenken
waar ik een massa opkan zetten zodat de stuurpen die massa ook krijgt??
zou denken dat die pen gelagerd is met kogellagers
en dat die de massa dan wel zouden doorgeven aan de pen

op het huis van de stuurpen heb ik wel massa

nu nog op de pen zelf

vandaag maar ff snel een losse drukknop geplaatst(wegens tijdgebrek)
zodat de auto iedergeval niet afgekeurd werd op n faalende claxon

maar wil uiteraard de normale drukknoppen in t stuur gaan gebruiken
Reply With Quote
  #6  
Old 05-07-2012, 07:32
arno2000's Avatar
arno2000 arno2000 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 1,388
Default

Is het een pen voor stuurbekrachtiging?
Deze bestaat uit twee delen waartussen een metalen lip is gelast.
Zo niet dan is het inderdaad erg vreemd. Is het kartel gedeelte van het kneestuk (waar de pen inschuift) wel schoon en zonder verf?
__________________
Golf cabrio mk1 85
Golf cabrio mk1 82
Ducati ss750 01
Reply With Quote
  #7  
Old 05-07-2012, 10:15
louwe caddy louwe caddy is offline
Forum Regular
 
Join Date: Apr 2012
Posts: 166
Default

lijkt me n normale stuurpen
maar zal de kruiskoppeling wel ff schoonmaken
zal daar wel inzitten vermoed ik nu
Reply With Quote
  #8  
Old 05-07-2012, 15:44
Hannibal65 Hannibal65 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Dec 2007
Posts: 241
Default

Ik zou de de stekkerverbinding op de claxon zelf ook maar even controleren op eventuele corrosie.
__________________
VW Golf I GTI '84 16vG60
VW Golf V GTI Limited Edition 240 (nr. 50)
Reply With Quote
  #9  
Old 06-07-2012, 07:36
louwe caddy louwe caddy is offline
Forum Regular
 
Join Date: Apr 2012
Posts: 166
Default

De claxon zelf werkt wel
Zit tijdelijk via een losse drukknop

T enige probleem is de massa op de stuurpen
T probleem is zelfs al iets kleiner geworden

Nu enkel nog de massa door de kruikoppeling van de stuurpen
Zien te krijgen. In t ergste geval trek ik daar n draadje overheen
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 14:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum