|
||||
|
||||
Achterbrug mk1 zelfde als cabrio?
Hallo,
Aangezien mijn achterbrug er scheef onder staat ga ik van de week de oorzaak zoeken, of het een kapot rubber is of dat heel de brug krom is. Is een achterbrug van een normale Mk1 met trommels achter, hetzelfde als voor een Mk1 cabrio? Vast bedankt!
|
||||
|
||||
Deze zijn gelijk, die van de scirocco 1/2 passen ook
|
|
||||
|
||||
Ja, die zijn gelijk.
|
||||
|
||||
Als het aan de achterbrug zelf ligt heb ik hier nog wel een complete liggen. Maar als die krom is zal er denk ik ook nog wel meer aan de hand zijn en heeft hij wellicht een keer flink in elkaar gezeten.
Hopelijk voor jou valt het echter mee.
|
||||
|
||||
scirocco heeft 2 type's .
-een gewone,zelfde als golf 1/cabrio/jetta -16v achter as die is wat anders maar past ook gewoon. |
|
||||
|
||||
Hij heeft niet in elkaar gezeten, gewoon schadevrij.
Vanaf de achterkant gezien, heeft het rechterachterwiel een slingertje en staat verder naar binnen (beetje toespoor). Linker achterwiel heeft iets uitspoor, denk zelf eerder een een enthousiast glijpartijtje in de winter of een stoepje welke niet aan de kant ging. Bij mijn Mk2 vorig jaar moest ook de achteras gewisseld worden, halve land omgereden voor een nette as maar bleek geen remdrukverdeler te hebben en/of bevestigingspunten hiervoor. Uiteindelijk had ik daar dus niks aan. Vandaar wil ik het graag weten of ze voor een mk1 wel hetzelfde zijn. Ik gooi hem één dezer dagen op de brug om eens te checken waar het hem in zit dat hij niet spoort. @Audilimburg, waar zit je ergens in Limburg?
|
||||
|
||||
Klopt een scirocco 16v heeft een dikkere stabisatorstang,
astappen tbv schijfremmen heeft, en heeft een extra lipje opgelast zit voor de remslang naar de klauw. Afgezien daarvan schroef je hem er idd zo onder |
|
||||
|
||||
Zoals gezegd, deze is gelijk.
Heb er zelf ook een van een cabrio liggen voor mijn project, zit bij de mijne direct een stabilisator op |
|
||||
|
||||
OK super!
Wat ik zeg, zal hem van de week op de brug gooien en kijken waar het probleem zit. Achterassen zijn zo te lezen nog wel makkelijk 2ehands te koop.
|
||||
|
||||
Ik heb er nog eentje te koop als je er een ander onder wil monteren
|
||||
|
||||
Lees Deventer, Limburg en kwam er één op marktplaats tegen in Apeldoorn :P
Woon zelf op Goeree-Overflakkee (eiland boven Zeeland), dus zoek eerst hier in de buurt even
|
||||
|
||||
Oh haha dat is een eindje rijden ja.
|
||||
|
||||
ik heb er ook een onder van een cabrio, met weinig km
alles gebruikt, handremkabels, remmerij stabalisator naven en lagers |