#1
|
||||
|
||||
hoeveel mag je laden?
ik zou een motor van een auto moeten wegbrengen, maar vraag mij af of dit wel in een golf 2 zijn koffer mag zitten?
hoeveel kg mag er eigenlijk in de koffer van de golf? die motor zou een 300kg wegen
__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93 http://www.fordcapri.be |
#2
|
||||
|
||||
In NL geeft de rijksdienst voor wegverkeer aan op kenteken wat de maximum massa mag zijn van het voertuig.
Voor mij golfjes zijn dat: 1300: ledig gewicht 820kg, maximum massa 1360kg GTI 8v: ledig gewicht 917, maximum massa 1400kg Dus die 300kg, plus jezelf (noujah laten we zeggen 100? ) 400, kom je nog niet aan het maximum. Zullen in België niet heel andere waarden zijn
__________________
Golf MK2 GTI 8v PB '89 Monza Blue Met. @ Zenders Ford Escort MK3 Estate 1.6 XR3 '85 Volvo S70 2.5 LPG '98 |
#3
|
||||
|
||||
ja, daar had ik ook al aan gedacht. maar die gewichtsverdeling is dan wel 4 personen aan 100kg op de zetels (verspreid over de bodem) en 100kg in de koffer. normaal zit het gewicht over de hele auto verspreid tussen voorwielen ena chterwielen, nu komt er 300kg achter de achterwielen te staan
mag er wel 300kg op de kofferplaat staan op 30x20cm?
__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93 http://www.fordcapri.be |
#4
|
||||
|
||||
Je kan de bijrijdersstoel eruit halen en het blok laten leunen tegen het het achterschot.
Zo heb je een extra zware passagier.
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? |
#5
|
|||
|
|||
300KG ??? Wat voor motor is het dan???
V8 ofzo. |
#6
|
||||
|
||||
gietijzeren blok van een ford capri 2.0 4cyl.
ik schat toch een 300kg want met 2 opheffen is heeeeel moeilijk. t kan ook 200-250kg zijn. ik kan die niet echt direct wegen hier, dus ga ervan uit dat hij zwaar genoeg is ik heb een niet verlaagde golf, maar nu hangt hem toch laag. ff proefrit gedaan, wielen lopen niet aan (kassen zijn dan ook uitgeslepen) ik heb een diesel en die weegt ledig al 920kg, ligt ook een sub in de koffer, wat gereedschap, normaal reservewiel en geen thuiskomer, en moet ook een grote rugzak meenemen. dus zal wel geladen rijden. mijn punt is eerder of die kofferplaat dat gewicht zo plaatselijk kan houden? het is dan ook een grotere motor uit een capri. ik heb al eens een 1100 escort motor op zo een rolkarretje gezet. rolkarretje mag 150kg dragen (vermoed dat die het max voor de wieltjes is) dit is dan al zonder uitlaat en zonder dynamo. een capri weegt 990kg, een escort weegt 760kg. ze hebben dezelfde achteras, dezelfde cardan, dezelfde versnellingsbak, dezelfde radiator, alleen een andere kas (escort is gezinswagen, capri sportcoupé), en een ander motor de capri is dan nog eens superlicht gemaakt om sportief te zijn, dus alles van geluidsisolatie is eruit, de escort is voor confort gemaakt want t is een gezinswagen (heeft dan nog 2 deuren meer ) t gewicht zit hem ergens. btw, zo een escortmotor heb ik op men alleen uit de dodge zijn laadbak gepakt en op de grond gezet. dus zo zwaar zullen die niet zijn. toch plooide dat karretje samen omdat het gewicht zo lokaal was en niet verspreid over die 4 wielen
__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93 http://www.fordcapri.be Last edited by fcapri : 24-04-2011 at 08:47. |