|
|||
|
|||
AGU loopt op 3 cilinders
Hallo,
Gister een stuk van 250 kilometer gereden, niks aan de hand. Zet de auto neer, 1.5 uur later start ik de auto loopt hij op 3. Stekkers 1 voor 1 van de bobines afgehaald bleek de motor niet te reageren op de derde cilinder van de distributie kant. Toen heb de auto uit laten lezen bij de dealer en deze gaf niks aan. Vervolgens heb ik de bougie/injector en een bobine van een werkende cilinder op de niet werkende cilinder geplaatst. Hier reageerde de cilinder nog niet op. Vervolgens heb ik het net afgezocht en kwam ik bij de eindtrap (ontstekingsmodule) uit. Ik ben niet zon 'meet' held. Maar ik heb de weerstand gemeten en op vierpoligekant meet ik niks op de pool waar nummer 2 boven staat. Betekent dit dat mijn module stuk is? Of hoort dit zo? Zou iemand mij uit kunnen leggen hoe ik deze moet doormeten. Want op de gok kopen is ook een beetje extreem. Heb bedragen voorbij zien komen op het net van 150 tot 180 euro. Ik hoor graag van iemand. M.v.g. Durk Kielstra. (PS: als er iemand met een 1.8t agu (die van mij is van 98 weet niet of dit verschil maakt) in Friesland woont en die vind het niet erg om even te ruilen van module zodat we kunnen zien dat het hier zeker aan ligt. Hou ik me zeker aanbevolen Last edited by Durk : 04-03-2011 at 07:57. |
|
|||
|
|||
ik heb nog wel een module liggen van een agu! 75 euro is ie voor jou! bobine s ook nog wel, bijna alle aanbouwdelen. heb namelijk een kale agu motor verkocht.
|
|
|||
|
|||
Ik heb hetzelfde probleem met mijn '99 GTI en inderdaad geconstateerd dat het probleem in die module op het luchtfilterhuis zat.
Bij mij was een tik op de module met de achterkant van een schroevendraaier voldoende. Daarnaast is het ook goed om de koelpasta aan de achterzijde te vernieuwen. Tip: op ebay duitsland koop je een immitatie module voor 50 euro. Ik heb hier geen ervaringen mee verder. |
|
|||
|
|||
Verwisselen van de kabels heeft meestal weinig effect i.v.m. je timing. Hij zou dan ontsteken op een verkeerd punt waardoor er niets gebeurd. (bv voor de inlaatslag) Zou het ook niet aanraden dit nog een keer te doen.
Verwisselen van de module is nog altijd de beste optie, en wellicht dat Pewi je daar ook bij kan helpen op voorwaarde dat je hem ook koopt als je hem nodig blijkt te hebben. Iedereen blij toch? Ik heb hem helaas niet voor je op de plank liggen. |