Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf,Bora en New Beetle MK IV
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 01-03-2011, 17:32
Durk Durk is offline
Forum Regular
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 199
Default AGU loopt op 3 cilinders

Hallo,

Gister een stuk van 250 kilometer gereden, niks aan de hand. Zet de auto neer, 1.5 uur later start ik de auto loopt hij op 3.

Stekkers 1 voor 1 van de bobines afgehaald bleek de motor niet te reageren op de derde cilinder van de distributie kant.

Toen heb de auto uit laten lezen bij de dealer en deze gaf niks aan.

Vervolgens heb ik de bougie/injector en een bobine van een werkende cilinder op de niet werkende cilinder geplaatst. Hier reageerde de cilinder nog niet op.

Vervolgens heb ik het net afgezocht en kwam ik bij de eindtrap (ontstekingsmodule) uit. Ik ben niet zon 'meet' held. Maar ik heb de weerstand gemeten en op vierpoligekant meet ik niks op de pool waar nummer 2 boven staat.

Betekent dit dat mijn module stuk is? Of hoort dit zo? Zou iemand mij uit kunnen leggen hoe ik deze moet doormeten. Want op de gok kopen is ook een beetje extreem. Heb bedragen voorbij zien komen op het net van 150 tot 180 euro.

Ik hoor graag van iemand.

M.v.g. Durk Kielstra.

(PS: als er iemand met een 1.8t agu (die van mij is van 98 weet niet of dit verschil maakt) in Friesland woont en die vind het niet erg om even te ruilen van module zodat we kunnen zien dat het hier zeker aan ligt. Hou ik me zeker aanbevolen

Last edited by Durk : 04-03-2011 at 07:57.
Reply With Quote
  #2  
Old 01-03-2011, 18:00
Pewi Vwteam Pewi Vwteam is offline
Married to PC
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,896
Default

ik heb nog wel een module liggen van een agu! 75 euro is ie voor jou! bobine s ook nog wel, bijna alle aanbouwdelen. heb namelijk een kale agu motor verkocht.
Reply With Quote
  #3  
Old 24-04-2011, 09:50
Wolfje GTI Wolfje GTI is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 39
Default

Ik heb hetzelfde probleem met mijn '99 GTI en inderdaad geconstateerd dat het probleem in die module op het luchtfilterhuis zat.
Bij mij was een tik op de module met de achterkant van een schroevendraaier voldoende.
Daarnaast is het ook goed om de koelpasta aan de achterzijde te vernieuwen.
Tip: op ebay duitsland koop je een immitatie module voor 50 euro. Ik heb hier geen ervaringen mee verder.
Reply With Quote
  #4  
Old 24-04-2011, 13:58
WilliamH WilliamH is offline
Forum regular
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 94
Default

Verwisselen van de kabels heeft meestal weinig effect i.v.m. je timing. Hij zou dan ontsteken op een verkeerd punt waardoor er niets gebeurd. (bv voor de inlaatslag) Zou het ook niet aanraden dit nog een keer te doen.

Verwisselen van de module is nog altijd de beste optie, en wellicht dat Pewi je daar ook bij kan helpen op voorwaarde dat je hem ook koopt als je hem nodig blijkt te hebben. Iedereen blij toch?
Ik heb hem helaas niet voor je op de plank liggen.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 05:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum