#1
|
||||
|
||||
Cabrio, stuurbekrachtiging inbouwen
Mensen,
Volgende week is het zover, de cabby uit de winterslaap halen. Ook wordt er stuurbekrachtiging ingebouwd. Waar moet je op letten en wat is een handige manier van werken? Waar moet ik beginnen?
__________________
En voor de bekeuringen: www.flitsservice.nl |
#2
|
||||
|
||||
beginnen met de juiste onderdelen :P
uit mijn hoofd heb je zo ie zo nodig: - andere knikkoppeling - andere beugel voor de schakelstangen - stuurbekrachtingssetje of course en als je alles compleet hebt kan je het zo omzetten. en als je alles erin heb gebouwd, stuurbekrachtigingolie toevoegen, auto starten, ff paar keer stuur heen en weer draaien en dan ff de olie checken en meer toevoegen. ik heb wel ff tijdje lopen kloten met die knikkoppeling erin te krijgen van het stuurhuis naar de stuurbekrachtiging.
__________________
|
#3
|
||||
|
||||
vergeet de stuurpen niet, en het rubber om de koppeling heen!
|
#4
|
||||
|
||||
Heb alles wel compleet, gaat puur om het inbouwen
__________________
En voor de bekeuringen: www.flitsservice.nl |
#5
|
||||
|
||||
Nobody?
__________________
En voor de bekeuringen: www.flitsservice.nl |
#6
|
||||
|
||||
Wat wil je weten dan?
Gewoon inbouwen die boel, als je er geen verstand van hebt zou ik het mooi laten doen. Zeker met oog op veiligheid! |
#7
|
|||
|
|||
naja laat dat gewoon er maar ff af, heb ook ooit eens gedaan op de cabrio van mijn vriendin gewoon klote werk, teminste met het blok en bak er nog in. neem aan dat dat nu ook gaat gebeuren.
tip haal de leidingen er af en de stuurstangen, dan stuurhuis monteren, en dan de rest er weer aan schroeven. succes met de ombouw. |
#8
|
||||
|
||||
Heb er wel verstand van, alleen vraag ik naar tips voor montage zoals Pewi geeft. Dank daarvoor.
__________________
En voor de bekeuringen: www.flitsservice.nl |
#9
|
||||
|
||||
Ok, het is veel makkelijk idd om de leidingen los te halen.
Het is nogal een gemartel als je ze laat zitten! De rest is eigenlijk een eitje. Veel succes in ieder geval ermee! |
#10
|
||||
|
||||
Mooi, ben al aardig op weg. Krijg alleen de stuurstangen niet uit de kom bij het wiel.
Die zitten, natuurlijk, behoorlijk vast. Zal wel gasbrandertje worden denk ik zo.
__________________
En voor de bekeuringen: www.flitsservice.nl |
#11
|
||||
|
||||
Met een hamer op het fussee slaan, dan komt hij los.
Of even een spreider lenen! |
#12
|
||||
|
||||
stuurhuis moet er zo uit kunnen.
|
#13
|
||||
|
||||
Quote:
Stuurbekrachtiging naderhand inbouwen is motor uitbouwen. Anders kun je er eigenlijk niet bij. Je zou ook alleen de versnellingbak en aandrijfassen kunnen uitbouwen. En uitlaat. Dan heb je iets meer ruimte. |
#14
|
||||
|
||||
Mwah valt wel wat mee hoor, alles is er nu af, vanmiddag probeer ik het stuurhuis en de poulies klaar te maken, dan hoef ik daarna alleen nog de slangen te leggen en het spul naar binnen toe.
__________________
En voor de bekeuringen: www.flitsservice.nl |
#15
|
||||
|
||||
Mooi, het schiet al aardig op. Zit nu met de poulies nog. Kan ik de cabrio van een 55Ah dynamo voorzien ipv een 65Ah? Zou dit veel verschil maken?
__________________
En voor de bekeuringen: www.flitsservice.nl |
#16
|
||||
|
||||
Nobody?
__________________
En voor de bekeuringen: www.flitsservice.nl |
#17
|
||||
|
||||
55ah dynamo is krachtig genoeg,tenzij je er veel stroomverbruikers bij opbouwd.
Maar je kunt zonder probleem een 65ah monteren,deze heeft alleen meer capiciteit. |
#18
|
||||
|
||||
Ik heb zelf een 45Ah op mijn GTI zitten,maar heb alle overbodige stroomverbruikers in de kliko geknikkerd.
|